Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسته‌بندی ارائه شده توسط شرکت الپز (Alpes) که حاوی نانومواد است، می‌تواند نقش به‌سزایی در حذف ویروس کرونا از محصولات غذایی داشته باشد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، نتایج یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که نوعی فیلم پلاستیکی قابل انعطاف و شفاف (از جنس پی وی سی) می‌تواند در بسته‌بندی گوشت، میوه و سایر مواد غذایی استفاده شده و از آن‌ها محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری می‌تواند محصولات غذایی را از گزند ویروس کرونا که مسئول شیوع کرونا در سراسر جهان است، حفظ کند.

این محصول نانویی که توسط تولیدکننده پلاستیک برزیل، یعنی شرکت الپز (Alpes) تولید و به بازار عرضه شده، حاوی نانوذرات نقره و سیلیس است و لیسانس این فناوری از شرکت Nanox، که توسعه دهنده این فناوری است، خریداری شده است.

در آزمایش‌های انجام شده در موسسه علوم زیست پزشکی دانشگاه سائو پائولو (ICB-USP)، این فیلم پی وی سی قادر به حذف ۷۹٫۹ درصد از ویروس کرونا در سه دقیقه و ۹۹٫۹۹ درصد آن‌ها در مدت زمان ۱۵ دقیقه است.

لوسیو فرینتاس جونیور نویسنده تحقیقی در این مورد از موسسه علوم زیست پزشکی دانشگاه سائوپائولو می‌گوید: «از بین بردن ویروس کرونا توسط این مواد بسیار موثر و سریع بوده است.»

فرینتاس افزود: «از زمان شروع بیماری کرونا در سراسر جهان تاکنون، این محصول کاربردی کاملاً متفاوت از بیش از ۴۰ محصولی که برای مقابله با ویروس کرونا تولید و مورد آزمایش قرار گرفته دارد.»

این فیلم براساس استاندارد ISO ۲۱۷۰۲: ۲۰۱۹ مورد آزمایش قرار گرفته است؛ ISO ۲۱۷۰۲: ۲۰۱۹ استاندارد فنی حاکم بر اندازه‌گیری فعالیت ضدویروسی روی پلاستیک و سایر سطوح غیر متخلخل است.

در این آزمایش‌ها نمونه‌هایی از محصول با / بدون نانوذرات سیلیس نقره در مدت زمان متفاوتی در تماس مستقیم با ویروس کرونا قرار داده داشته است.

پس از دوره‌های زمانی تعیین شده، ذرات ویروسی موجود در مواد غذایی برداشته و در تماس با سلول‌ها قرار گرفتند تا میزان عفونت و تکثیر اندازه‌گیری شود.

سلول‌های مورد آزمایش در این پروژه از کلیه میمون آفریقایی مشتق شده است. نتایج نشان می‌دهد که این فیلم نقش موثری در کاهش ویروس کرونا داشته است.

به اعتقاد محققان، استفاده از این فیلم‌ها در بسته‌بندی‌ها با توجه به این که بعد از ۱۵ دقیقه می‌تواند نزدیک به ۱۰۰ درصد از ویروس کرونا را از بین ببرد، بسیار رضایت‌بخش است و می‌تواند کمک زیادی به ایمنی مواد غذایی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو کرونا ویروس محصولات غذایی ویروس کرونا مواد غذایی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار داد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.   به گزارش تسنیم؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.   وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند.   معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت