Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابدالی درباره مهمترین اقدامات انجام شده در رواق نور، طرح ملی «ایران قوی»، گفت: برنامه‌ریزی کمّی کیفی اجرای فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و تغییر آئین‌نامه جشنواره «مدهامتان» ازجمله این فعالیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان، طرح ملی «ایران قوی» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بازه زمانی هفته دفاع مقدس تا سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح ملی 12 رواق دارد که برای هر یک استانی به عنوان معین انتخاب شده، چنان که استان خراسان رضوی در رواق «نور» معین است.

 

«محمد ابدالی» درباره مهمترین برنامه های انجام شده در رواق نور طرح ملی «ایران قوی»، اظهار کرد: برگزاری جلسات برنامه ریزی کمّی کیفی اجرای فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، تدوین و طراحی درسنامه و سوالات جزء هشتم برای مسابقه تفسیر کوتاه، طراحی پوستر و تولید تیزر و موشن گرافی مسابقه تفسیر کوتاه و اطلاع رسانی جهت حضور اعضای کانون ها در برنامه های رواق نور، ازجمله مهمترین اقدامات انجام شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی ادامه داد: طراحی پوستر چهاردهیمن دوره جشنواره قرآنی «مدهامتان» و تدوین آئین نامه اجرایی آن، برنامه ریزی برای برگزاری دوره «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» در 10 استان و اطلاع رسانی جهت ثبت طرح تلاوت نور در سامانه بچه های مسجد توسط کانون های مساجد کشور از دیگر اقداماتی است که در رواق نور انجام شده و می شود.

 

وی با بیان اینکه سابقه مثبت فعالیت های قرآنی سبب انتخاب خراسان رضوی به عنوان استان معین رواق نور شده است، گفت: پیش از اجرای طرح ملی «ایران قوی» نیز خراسان رضوی، مجری جشنواره قرآنی «مدها متان» بود و امسال با فضای ایجاد شده در رواق نور، آئین نامه برگزاری این جشنواره تغییر کرد تا ویژه دو گروه سنی 8 تا 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار شود.

 

ابدالی در ادامه بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت های برگزاری جلسات حضوری، معمولا جلسات رواق نور در فضای مجازی برگزار می شود البته تا کنون هشت جلسه حضوری نیز در ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کرده ایم.

 

وی درباره استان های مجری طرح «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» ابراز کرد: این طرح در استان های چهارمحال و بختیاری، اردبیل، آذربایجان غربی، بوشهر، یزد، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، لرستان و خراسان رضوی در حال اجرا است.

 

ابدالی درباره برکات اجرای طرح ملی ایران قوی و پیش بینی رواق نور برای فعالیت های قرآنی این طرح، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح و ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد آثار و برکات بسیار داشته چنان که به فعالیت های پراکنده و موازی پیش از این، انسجام و نظم بخشیده است.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رواق نور طرح ملی ایران قوی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های قرآنی کانون های مساجد خراسان رضوی رواق نور مساجد کشور انجام شده آئین نامه ایران قوی طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی هشتم اردیبهشت ماه، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی یک سری تشکیلات مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده به غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

شاهرخی بیان کرد: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمندسازی ارکان مسجد عملیاتی کرده که تشکیل این ستاد و کارگروه دنباله همین موضوع است.

وی تأکید کرد: قرارگاه‌های مساجد باید باعث شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری چنین جلساتی، ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آن‌ها را به کار بگیریم.

شاهرخی افزود: ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی، پژوهشی، تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف به جد باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی