Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر ناصر آبروش سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: ۶۰ دانشجوی افغانستانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های آموزش تجارت حقوق بین‌الملل، فناوری آموزشی آمایش سرزمین، عمران گرایش ساخت و سازه، معماری، رایانه، آموزش ابتدایی و بازرگانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارداشت: با دستورالعمل‌هایی که برای جذب دانشجویان غیر ایرانی ابلاغ شده بود، مذاکراتی برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی انجام شد که در اولین دوره پذیرش تعداد ۶۰ دانشجو جذب دانشگاه بین المللی چابهار شدند.

او ادامه داد: از بین تعداد دانشجویان جذب شده کشور افغانستان ۴۲ نفر مرد و هشت نفر زن هستند که این نشان دهنده توجه کشور‌های همسایه به ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه بین المللی چابهار است.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار گفت:حضور دانشجویان غیر ایرانی در چابهار باعث نقش آفرینی توسعه اقتصادی این شهرستان و حتی استان سیستان‌وبلوچستان خواهد شد.

او بیان کرد: در توسعه اقتصادی و گردشگری یک جامعه، رونق اقتصادی علمی و گردشگری علمی اهمیت بالایی دارد و نقش بسزایی در رونق اقتصادی ایفا می‌کند بنابراین حضور دانشجویان غیر ایرانی و تحصیل آنان در منطقه آزاد چابهار علاوه‌بر ارزآوری سبب رونق کسب و کار در منطقه خواهد شد.

آبروش اظهارداشت: برنامه ما این است که در آینده این دانشجویان نمایندگان جهانی برای معرفی ظرفیت‌های علمی، گردشگری و اقتصادی استان سیستان‌وبلوچستان در کشور خودشان باشند و این زنجیره سبب حضور سرمایه گذاران خارجی در منطقه خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا و تحت تاثیر قرارگرفتن وضعیت اقتصادی جامعه، دانشگاه بین المللی چابهار همانند سایر مراکز آموزشی کشور در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس فعالیت‌های آموزشی خود را با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با کرونا محدود کرده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه چابهار دانشگاه بین المللی دانشجویان خارجی دانشگاه بین المللی چابهار دانشجویان غیر ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دانشگاه کاشان دراطلاعیه اعلام کرد دانشجویان اخراج شده و تعلیق شده آمریکایی و اروپایی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان پذیر می‌شوند.


رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ادامه تحصیل این دسته از دانشجویان در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان گفت: همچنین این استادان می‌توانند به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری کنند.


دکتر عباس کتابی افزود: در پی موج بیداری و آزادیخواهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم اسرائیل، تعدادی از این دانشجویان تعلیق و اخراج شدند. برخی از اساتید این دانشگاه‌ها نیز به دلیل حمایت از دانشجویان اخراج شدند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند،گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه‌های خارجی نیز به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • پیام جوانان غزه به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: «شما امید ما هستید/ قوی بمانید»
  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد