Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل رجا با اشاره به طلب ۱۰۰۰ میلیاردی این شرکت ریلی از دولت اعلام کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد حاکمیتی صنعت ریلی و نماینده دولت مسئول پیگیری و پرداخت مطالبات ۱۰۰۰ میلیاردی شرکت رجا از دولت است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجا، محمد رجبی بیان کرد: در حالی که دولت و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد حاکمیتی دولتی در صنعت ریلی کشور باید پیگیر مطالبات رجا از دولت برای ارایه خدمات تکلیفی باشد و طلب بالغ بر ۱۰۰۰ میلیاردی این شرکت را پرداخت کند، صحبت از بدهی ۴۰۲ میلیاردی رجا به راه‌آهن آن هم در رسانه‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رجبی گفت: مطالبه راه‌آهن از رجا صحیح بوده، ولی حدود ۳ برابر این مبلغ به عنوان مطالبه رجا از راه‌آهن به عنوان بخش دولتی در صنعت ریلی است که کسی پاسخگوی آن نیست.

وی افزود: فقط در عدم پرداخت کمک زیان برای قطار‌های محلی و حومه‌ای به عنوان یکی از وظایف تکلیفی رجا از طرف دولت، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان طلب از راه‌آهن (به نمایندگی از دولت) وجود دارد.

رجبی بیان کرد: کمک زیان سیر قطار‌های حومه‌ای و تکلیفی، یارانه قطار‌های خودکشش ترن‌ست (یارانه سهم کشنده)، استفاده کارکنان راه‌آهن و خانواده آن‌ها از قطار‌های رجا، ارایه تخفیف به خانواده معزز شهدا و جانبازان عزیز، هزینه سنگین خسارات به ناوگان ناشی از سوانح در اثر مسایل و مشکلات زیربنایی و زیرساخت خطوط ریلی، علایم و ارتباطات، موارد سیر و حرکتی و ... همگی مطالباتی است که دولت و نماینده آن یعنی راه‌آهن باید بپردازد که از سال ۸۸ و بعد از واگذاری در حساب فیمابین باقی مانده و پرداخت نشده است.

وی با اشاره به برخی ادعا‌های واهی در خصوص مالکیت ترن‌ست‌ها اظهار داشت: این موضوع نیاز به هیچ توضیح اضافه‌ای ندارد که سازمان خصوصی سازی به نیابت از دولت نسبت به قیمت‌گذاری و واگذاری همه دارایی‌های تحت بهره‌برداری رجا در زمان انعقاد قرارداد و در قالب رد دیون با تصویب هیأت دولت اقدام کرده است.

مدیرعامل رجا تاکید کرد: شرکت رجا متقاضی شفاف شدن حساب‌های فیمابین و پرداخت فوری مطالبات سنگین این شرکت از دولت و راه آهن جمهوری اسلامی به عنوان نماینده دولت در شرایط سخت اقتصادی دوران کرونایی که حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نیز ندارد، است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدیرعامل رجا طلب رجا از دولت راه آهن صنعت ریلی ۱۰۰۰ میلیاردی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی در پُستی در شبکه اجتماعی شخصی خود نوشت: «در راستای توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل، پانزدهمین اجلاس رؤسای راه‌آهن کشور‌های عضو اکو و نهمین نشست کمیته ریلی شورای هماهنگی حمل‌ونقل ترانزیت اکو، هم‌زمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته برگزار می‌شود.»

شایان‌ذکر است یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، از ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا یکم خرداد سال جاری با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

ارایه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، بومی‌سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

یادآور می‌شود دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی سال گذشته مهرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه برگزار شد و بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده، دانش‌بنیان و فعال حمل‌ونقل ریلی در نمایشگاه سال گذشته شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود