Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احسان جهانبخش در سخنانی با اشاره به فعالیت گروههای جهادی در عرصه‌های مختلف استان، اظهار داشت: از سال ۹۶ تا ۹۹، هزار و ۴۳۶ پروژه عمرانی و معیشتی در سطح استان عملیاتی شده است.

اجرای ۶۰ میلیارد پروژه توسط بسیج سازندگی

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها توسط بسیج سازندگی و با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اجرایی شده‌اند، عنوان کرد: البته این پروژه‌ها با شیوه جهادی عملیاتی شده‌اند و اگر غیر از این بود شاید اعتبار صرف شده برای آنها چندین برابر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، بیان داشت: احداث راه روستایی، کانال آب بر، اصلاح چشمه‌ها و قنوات، ساخت خانه محرومان و… بوده است.

سرهنگ جهانبخش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳۵ واحد خانه برای مددجویان کمیته امداد استان در حال ساخت داریم، تصریح کرد: این خانه‌ها تا حدود سه ماه آینده تحویل داده خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس توافق نامه منعقد شده با کمیته امداد، طی دو تا سه سال آینده چندین هزار خانه برای مددجویان ساخته می‌شود، ادامه داد: این امر با توان بسیج سازندگی استان عملیاتی خواهد شد.

انجام مطالعات حوزه آب

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه دستور العمل جهش تولید را در استان بومی سازی کرده‌ایم، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته، بخشی از پروژه‌های با محوریت محرومیت زدایی در روستاها و حاشیه شهرها در این حوزه از سوی بسیج سازندگی عملیاتی می‌شوند.

سرهنگ جهانبخش، عنوان کرد: این پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری خواهند رسید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انجام مطالعات حوزه آب از سوی بسیج سازندگی استان، گفت: لرستان با ۱۲ میلیارد متر مکعب روان آب، دومین و یا سومین استان پر باران کشور است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه با وجود این ظرفیت‌های آبی، باید میانگین اراضی آبی کشاورزی در لرستان بالاتر از کشور باشد، تصریح کرد: میانگین اراضی آبی در کشور ۴۳ درصد است و این در حالیست که این عدد در لرستان ۲۳ درصد است.

سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه ۱۵ درصد روان آب کشور مربوط به لرستان است، ادامه داد: این در حالیست که لرستان در این حوزه و استفاده از این ظرفیت‌های آبی عقب ماندگی دارد.

وی، افزود: احداث ایستگاههای پمپاژ آب، کانال‌های آب بر کشاورزی و… در لرستان یک ضرورت است.

تهیه اطلس محرومیت لرستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه شعار جهش تولید با آبرسانی به اراضی کشاورزی می‌تواند محقق شود، گفت: ما یک چشم انداز بلند مدت در این زمینه داریم.

سرهنگ جهانبخش، بیان داشت: استاندار لرستان نیز به بسیج سازندگی مأموریت داده که اطلس محرومیت استان تدوین شود و با استفاده از این اطلس، اولویت‌ها در خدمت رسانی مشخص می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک بسیج سازندگی به آسیب دیدگان از کرونا، اظهار داشت: در این راستا در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه ۱۱۲ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه این بسته‌های معیشتی در قالب ایجاد یک بانک اطلاعاتی در سطح استان توزیع شد، ادامه داد: در این راستا ۷۶ هزار نفر سرپرست خانوار در این بانک اطلاعاتی ثبت نام شد.

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی

سرهنگ جهانبخش، تصریح کرد: همچنین طبخ ۳۰۰ هزار غذا با نظارت دانشگاه علوم پزشکی، توزیع ۲۳۷ جهیزیه، توزیع ۱۰ هزار و ۴۹۵ بسته لوازم التحریر، توزیع ۱۸۵ هزار بسته بهداشتی و… از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایام کرونا بوده است.

وی، گفت: در مجموع ۵۱ میلیارد تومان در مرحله اول کمک مومنانه داشته‌ایم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به راه انداری قرارگاه شهید سلیمانی، بیان داشت: در این راستا کمیته‌هایی تشکیل شد که بسیج سازندگی مسئول کمیته حمایتی و قرنطینه خانگی است.

سرهنگ جهانبخش که در گفتگوی خبری سخن می‌گفت، با بیان اینکه در این مرحله تا کنون ۲۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است، گفت: توزیع جهیزیه، بسته‌های لوازم التحریر و… نیز در این مرحله انجام شده است.

کد خبر 5088061

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج سازندگی خرم آباد ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر بارش باران کرمانشاه شهرستان کرج گرگان شهرکرد معلولان لیگ برتر فوتبال ایران سرهنگ جهانبخش هزار بسته پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید

امتداد - میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دور جدید بازدید میدانی از وضعیت پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 1403، به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان ضمن بازدید از پروژه احداث بیمارستان جدید شهید فیاض‌بخش تهران، در جلسه‌ای مشترک با عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت اتمام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهره‌برداری از این مرکز درمانی جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأکید کرد و گفت: امانت‌داری شقوق مختلف دارد که یکی از آن‌ها همین مسئولیت‌پذیری نسبت به اموالی است که در اختیار ما قرار داده شده و از این باب وظیفه داریم پروژه‌های عمرانی خصوصاً در حوزه درمان را که برخی از آن‌ها مثل همین پروژه بیمارستان شهید فیاض‌بخش از دوره‌های قبل نیمه‌تمام باقی مانده؛ در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، موسوی در جریان این بازدید در نشستی با حضور مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، رئیس بیمارستان شهید فیاض‌بخش تهران و عوامل اجرایی پروژه احداث ساختمان جدید این بیمارستان، ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه، خواستار تکمیل و بهره‌برداری از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ در هدف‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی، سالی است که همه پروژه‌های عمرانی حوزه درمانی ما باید به اتمام برسد و این از اولویت‌های قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید است.

وی در مورد وضعیت احداث پروژه بیمارستان فیاض‌بخش افزود: این پروژه به مراحل پایانی رسیده و به‌زودی آماده ارائه خدمت به ملت شریف ایران خصوصاً بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود؛ هرچند انتظار می‌رفت برخی از پروژه‌ها در زمان کوتاه‌تری به اتمام برسند. اما به هر حال طی ماه‌های آینده پروژه بیمارستان جدید فیاض‌بخش با همت شما عزیزان به اتمام رسیده و تجهیز خواهد شد تا بیمه‌شدگان عزیز بتوانند از خدمات گسترده و به‌روز این مرکز بزرگ درمانی استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ان‌شاءالله ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند تکمیل و بهره‌برداری شامل آخرین اقدامات ساختمانی، تجهیز بیمارستان و استقرار نیروی انسانی بخش‌های مختلف انجام خواهد شد و ظرفیت خدمت‌رسانی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار بیمه‌شدگان عزیز قرار خواهد گرفت. این وظیفه ما است که در فرآیند انجام پروژه‌های عمرانی حق مردم را رعایت کنیم و امانت‌دار خوبی برای آن‌ها باشیم؛ چه این اموال، امانت مردم در دست ما است و در دنیا و آخرت باید نسبت به این امانت پاسخگو باشیم.
بر اساس این گزارش در جریان این بازدید، عوامل اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی شهید فیاض‌بخش تهران، ضمن ارائه گزارش‌هایی درباره بخش‌های مختلف این پروژه از جمله روند تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز درمانی، از پیشرفت این پروژه خبر داده و نسبت به تکمیل آن ظرف ماه‌های آینده ابراز امیدواری کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران