Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سرانه مصرف شیر و لبنیات در استان همدان پایین است گفت: در بیمارانی کمبود ویتامین «دی» دارند خطر ابتلا به کرونا بیشتر است. - اخبار استانها -

دکتر محمد کاظم زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان ، اظهار داشت: کمبود ویتامین دی یک بیماری خاموش است که در کمین تمام گروه‌های سنی و جنسی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمبود ویتامین دی در کودکان و نوجوانان سبب بروز مشکلات استخوانی و بد شکلی استخوان می‌شود تصریح کرد: وجود مقدار مناسبی از ویتامین دی در بدن به متعادل نگه داشتن کلسیم و فسفر در خون کمک می‌کند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه اگر بدن با کمبود ویتامین دی رو به رو شود کلسیم مواد غذایی به خوبی جذب بدن نمی‌شود گفت: تقویت و استحکام استخوان و دندان‌ها با مصرف استاندارد ویتامین دی انجام می‌شود.

کاظم‌زاده با تأکید بر اینکه ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است اظهار داشت: مصرف استاندارد ویتامین دی و جلوگیری از کمبود آن در بدن از بروز عفونت‌های ویروسی مانند کرونا پیشگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ویتامین دی جزء ویتامین‌های محلول در چربی است و مانند ویتامین‌های محلول در آب مقدار اضافی آن از بدن دفع نمی‌شود تصریح کرد: بنابراین باید پیش از مصرف این نوع ویتامین از وضعیت وجود این ویتامین در بدن جویا شوید.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه در کشور و استان ما سرانه مصرف لبنیات و غذاهای حاوی ویتامین دی پایین است عنوان کرد: بر این اساس یک مقدار مشخصی برای مصرف ماهیانه افراد در نظر گرفته شده قابل مصرف است.

کاظم زاده افزود: مصرف ماهیانه یک قرص 50 هزار واحدی برای افراد بزرگسال مناسب است و به پیشگیری از کمبود هم کمک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه معمولاً کمبود ویتامین دی بدون علامت و خاموش است تصریح کرد: اما گاهی این بیماری با شکستگی‌های خود به خودی و ناگهانی استخوان خود را نشان می‌دهد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ماهی، زرده تخم مرغ، میگو، لبنیات پاستوریزه و شیر غنی شده با ویتامین دی از مواد غذایی بسیار خوبی است که ویتامین دی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

گزارش تسنیم|جزیره تصمیم‌گیری و سفره‌های خالی از لبنیات/ صنعت 135 هزار میلیارد تومانی متولی ندارد دلایل افزایش قیمت‌ و آشفته‌بازار لبنیات چیست؟/ وقتی "شیر" هم چندنرخی به مردم عرضه می‌شود +فیلم سردرگمی قیمت لبنیات محلی در یزد

کاظم زاده با بیان اینکه برخی از مردم به جای لبنیات پاستوریزه و بسته‌بندی شده از لبنیات سنتی و فله‌ای استفاده می‌کنند اظهار داشت: نظارت‌های بهداشتی در واحدهای سنتی بسیار کمرنگ است و احتمال انتقال بیماری نیز بیشتر است.

انتهای پیام/743/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مدیر نظارت بر مواد غذایی کمبود ویتامین دی کاظم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟

مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین دی باعث بروز عوارضی مانند تجمع کلسیم در خون، حالت تهوع، استفراغ و ضعف می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی ضروری هستند، زیرا نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت استخوان دارد؛ با این وجود، زمانی که مواد معدنی و ویتامین‌ها بیش از حد مصرف شوند می‌تواند عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد و منجر به مسمومیت شود.

ویتامین دی برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب سیستم ایمنی و حفظ سلامت اسکلتی ضروری است، البته مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به مسمومیت شود، این نوع مسمومیت معمولاً به دلیل مصرف بیش از حد مکمل‌ها به جای رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می‌دهد، یکی از علائم اصلی مسمومیت ویتامین دی تجمع کلسیم در خون است که به عنوان هیپرکلسمی شناخته می‌شود.

علائم مسمومیت با ویتامین دی شامل حالت تهوع، استفراغ، ضعف، تکرر ادرار، استخوان درد و مشکلات کلیوی می‌‏شود، حتی در موارد شدیدتر نیز می‌تواند منجر به کما و مرگ شود؛ اغلب پیشنهاد می‌شود که افراد بین ۳۰ تا ۶۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر ویتامین دی مصرف کنند، مصرف بیش از ۱۰۰ نانوگرم در میلی‌لیتر می‌تواند مضر باشد و با مشکلاتی برای سلامت بدن همراه باشد.

کد خبر 748305

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟