Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:10:46 GMT

محدودیت های کرونایی در رضوانشهر تشدید می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۲۳۵۱

محدودیت های کرونایی در رضوانشهر تشدید می شود

اعمال محدودیت ها در رضوانشهر افزایش می یابد

رضوانشهر- ایرنا –  فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه با توجه به تغییر شرایط کرونایی این شهرستان از زرد به نارنجی در پی افزایش آمار مبتلایان و بستری ها گفت : از امروز با اعمال قوانین سختگیرانه برای حفظ سلامتی مردم، فعالیت برخی از صنوف و مشاغل ممنوع و محدودیت ها افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود قاسمی روز شنبه در جلسه فوق العاده قرارگاه ستاد مقابله با ویروس کرونا در رضوانشهر افزود : قهوه خانه ها، قلیان سراها، سالن های ورزشی و استخر های سرپوشیده، سالن های زیبایی زنانه، بازارهای هفتگی، بازار دام و غیره باید تا اطلاع بعدی تعطیل می شوند.

 وی عنوان کرد : برای اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا به افراد فاقد ماسک و کسانی که این موارد را رعایت نمی کنند، در سطح ادارات خدمات ارائه نخواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون هیچ نقطه زردی در سطح استان گیلان نداریم و تمامی شهرستان های زرد به نارنجی تغییر وضعیت دادند و در این وضعیت باید تلاش کنیم تا به نقطه مطلوب و سفید برسیم.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی از سوی سپاه این شهرستان مبنی بر غربالگری خانوار ها با هدف مقابله با ویرس کرونا افزود : با کمک سپاه، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، شهرداران و بخشداران، این طرح بصورت خانه به خانه در حال اجراست.

 فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر هم در این جلسه گفت: طرح شهید سلیمانی با بکارگیری ۱۵۹ نفر از بسیجیان این شهرستان بخصوص بسیجیان جامعه پزشکی و در قالب گروه های آموزش دیده ۳ نفره با تجهیزات پزشکی به منظور شناسایی و غربالگری ۲۲ هزار و ۲۴۶ خانوار آغاز شده است.

 سرهنگ پاسدار سید جلیل قاسمی افزود: طبق سرکشی ها و غربالگری های انجام شده از خانوار های این شهرستان بسیاری از مردم درگیر این ویروس خاموش هستند و بصورت عادی به زندگی ادامه می دهند.

 وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تعداد ۵۲ دهیار با ما همکاری می کنند و تا کنون ۴۳ هزار عدد ماسک در سطح دو بخش پره سر و مرکزی این شهرستان از سوی دهیاران در اختیار ما گذاشته شده است تا بصورت رایگان به خانوار های روستایی تحویل دهیم.

 سرهنگ قاسمی افزود: با توجه به اینکه امکان قرنطینه خانگی در سطح بسیاری از خانوار ها برای آنان وجود ندارد، احتمال می رود که در آینده نزدیک برای نگهداری افراد درگیر با ویروس کرونا  از طرح قرنطینه هتلی استفاده کنیم.

 فرمانده انتظامی شهرستان هم در این جلسه گفت: تا اطلاع ثانوی هیچ مجوزی برای برپایی  جشن های عروسی و غیره در اماکن این شهرستان داده نمی شود.

 سرهنگ دوم امیر وهاب زاده افزود: متأسفانه شاهد عادی پنداری شرایط از سوی بعضی افراد هستیم و همچنان مجالس عروسی و عزا وغیره در جای جای این شهرستان برپا می شود.

وی ادامه داد :  در راستای اجرای دستورالعمل های ستاد ملی کرونا و برای حفظ و سلامتی مردم عزیز این شهرستان، اقدام به پلمپ ۱۰ واحد قلیانسرا و قهوه خانه در سطح این مناطق کردیم.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.  

برچسب‌ها رضوانشهر گیلان محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضوانشهر گیلان محدودیت های کرونا رضوانشهر گیلان محدودیت های کرونا اخبار کنکور محدودیت ها خانوار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر