Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@22:00:42 GMT

۴۱۲ میلیون حمله سایبری به کشور شناسایی و خنثی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۲۴۵۰

۴۱۲ میلیون حمله سایبری به کشور شناسایی و خنثی شد

حافظان مرزهای سایبری در مرکز ماهر، سال گذشته ۴۱۲ میلیون حمله بدافزاری را شناسایی و خنثی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرکز ماهر در طول یک سال گذشته بیش از ۵۶ میلیون آلودگی بدافزاری را با ساماندهی ویژه کشف کرده است. همچنین ۳۷ میلیون حمله بدافزاری از داخل و ۳۷۵ میلیون حمله بدافزاری از خارج کشور و در مجموع ۴۱۲ میلیون حمله بدافزاری در تله‌های بدافزاری مرکز ماهر افتاده و ناکام مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یعنی روزانه بیش از یک‌میلیون حمله بدافزاری، توسط کارشناسان این مرکز شناسایی و خنثی شده است.  

بیست و ششمین قسمت از سری ویدئوهای «ایران هوشمند» که توسط  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه و تولید شده است، به برررسی تلاش‌های حافظان مرزهای حریم سایبری مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) سازمان فناوری اطلاعات می‌پردازد و تلاش آن‌ها برای مقابله با حملات و آلودگی‌های بدافزاری را مورد بررسی قرار داده است.

با پیشرفت فناوری و توسعه فضای مجازی مرزهای فضای مجازی اهمیتی دوچندان پیداکرده است و حفاظت از آن به مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سپرده‌شده است.  

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز ماهر حمله سایبری فضای سایبری سایبر میلیون حمله بدافزاری فناوری اطلاعات مرکز ماهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴