Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با این حال که موارد مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همزمان با سه استان کشور در اردبیل هم رخ داده و سبب ممنوعیت شکار در استان شده اما متأسفانه شکار و صید غیرمجاز در سطح استان همچنان ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، با این حال که موارد مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همزمان با سه استان کشور در اردبیل هم رخ داده و سبب ممنوعیت شکار در استان شده اما متأسفانه شکار و صید غیرمجاز در سطح استان همچنان ادامه دارد و این موضوع سبب تشدید نگرانی‌ها در این باره می‌شود چرا که شکارهای غیرمجاز بلای جان صنعت طیور و دامداری استان و به منزله بازی با جان دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیتی که در صورت بی‌توجهی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد نیازمند برنامه‌ریزیهای جدی در راستای جلوگیری از این بیماری با تشدید مقابله با شکارچیان غیرمجاز استان است که با تشکیل گشت‌های مشترک مقابله با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان ادامه دارد.

مقابله با شیوع بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان به شرطی ممکن و عملی خواهد بود که بتوان وضعیت مناسبی را برای مقابله از این بیماری با ایجاد زیرساخت‌ها فراهم کرد و با کنترل به موقع از شیوع آن جلوگیری به عمل آورد البته به شرطی که هیچ میدانی به متخلفان و صیادان داده نشود.

شکار در استان اردبیل ممنوع!

در این باره سعید شهند مدیرکل حفظ محیط زیست استان اردبیل با اشاره به ممنوعیت هرگونه شکار در استان اردبیل تا اطلاع ثانوی خبر داد و اظهار داشت: در راستای مقابله با شیوع آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان گشت‌های مشترک زیست محیطی با اداره مشترکی در حال پایش وضعیت هستند.

وی با اشاره به این که اطلاع‌رسانی و پیگیری‌های لازم برای مقابله با این بیماری اولویت اساسی است بیان کرد: در این زمینه وظیفه حفاظت محیط زیست در برابر مقابله با این بیماری پایش مستمر زیستگاه‌های آبی و تالابی استان است تا بتوانیم با بررسی وضعیت پرندگان وحشی مهاجر شرایط مناسبی را در استان فراهم کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: پایش مستمر زیستگاه‌های آبی و تالابی استان به دلیل بررسی وضعیت پرندگان وحشی مهاجر به صورت دائم بررسی و رصد می‌شود که هم‌اکنون دارای شرایط مطلوب و مناسبی هستند.

شهند ادامه داد: پایش‌ها به منظور انجام اقدامات لازم‌الاجرا و سریع در راستای مشاهده هر گونه مورد مثبت و جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان است که در این زمینه گزارش تمام مشاهدات و وضعیت پرندگان به صورت روزانه توسط این گشت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشاهده 2 لاشه مبتلا به آنفلوآنزا نیز اظهار کرد: چند لاشه مبتلا به آنفلوآنزای حاد پرندگان در تالاب سد میل مغان شناسایی شد و به همین منظور برنامه‌ریزی در راستای پایش این مناطق با جدیت در دستور کار است و انتظار می‌رود با همکاری ستاد مقابله با بیماری‌های ویروسی بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: وضعیت عادی تالاب‌های استان برقرار است و به منظور جلوگیری از هر گونه بیماری احتمالی برخورد با متخلفان طبق ضوابط قانونی مبنای کار است و درصدد هستیم از شیوع این بیماری در سطح استان تا حد امکان جلوگیری به عمل آوریم.

ابتلا به آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در واحدهای صنعتی اردبیل گزارش نشده است/ لزوم احتیاط فعالان صنعت طیورتلفات آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در استان مرکزی به 970مورد رسید/ رصد روزانه 14 اکیپ پایش و مراقبت + فیلمدامپزشکی خواستار حذف گله های تخم گذار پیر به خاطر آنفلوآنزا شد + سند

شکار غیرمجاز در بیله‌سوار طی چند عملیات

بهنام برزگر رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار نیز در این باره گفت: به همین منظور دستگیری 7 نفر متخلف صید و شکار غیرمجاز در بیله‌سوار محقق شده و تمام تلاش و جدیت ما جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در استان است.

وی با اشاره به این که 3 صیاد متخلف با زنده‌گیری 14 بال پرنده سهره‌طلایی نسبت به صید غیرمجاز اقدام کرده بود دستگیر شدند اظهار کرد: در این راستا یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار با همکاری پلیس و اطلاعات نسبت به کشف و ضبط یک قبضه سلاح کاری شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: در راستای برخورد با متخلفین یک شکارچی دیگر که به شکار غیرمجاز یک قطعه پرونده دراج کرده بود شناسایی و دستگیر شد که در این زمینه اقدامات لازم برای جلوگیری از فعالیت این صیادان و شکارچیان در دستور کار است.

برزگر ادامه داد: متأسفانه در اقدامی دیگر 2 صیاد غیرمجاز نیز شناسایی و دستگیر شدند که در حاشیه کانال‌های آبی شهرستان اقدام به صید غیرمجاز می‌کردند.

انتظار می‌رود در راستای جلوگیری از چنین اقدامات خطرآفرین که به سلامتی محیط زیست نیز صدمه وارد می‌کند اقدامات بازدارنده‌ای پیاده‌سازی شود و جلوگیری از فعالیت‌های این چنینی هر چه سریع‌تر گرفته شود تا این اقدامات بیشتر از این ادامه نیابد.

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان فوق حاد پرندگان حفاظت محیط زیست شکار در استان استان اردبیل صید غیرمجاز بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پلنگ ایرانی پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، بزرگترین گربه‌سان کشور به شمار می‌رود. کمبود طعمه در اثر شکار غیر مجاز و بی رویه، تخریب زیستگاه طبیعی پلنگ به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی، کشته شدن پلنگ‌ها به دست افراد محلی و شکارچیان متخلف باعث شده است که این گربه‌سان ایرانی به سمت انقراض برود.

«پلنگ در هر کجا به دام‌ها خسارت بزند از طریق صندوق توسعه محیط زیست خسارت آن پرداخت می‌شود.» این گفته کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر به خبرنگار فارس بود.

در نتیجه تقابل پلنگ با انسان و آسیب‌پذیری این گونه کمیاب در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

کمبود طعمه‌های پلنگ در اثر شکار بی‌رویه و تخریب عرصه‌های طبیعی از عوامل مهم کاهش جمعیت و افزایش حمله پلنگ به دام‌های اهلی و تقابل این گونه با انسان بوده است.

«در بخش گسترده‌ای از محدوده پراکنش پلنگ، به‌ویژه در منطقه زاگرس با کمبود طعمه و به‌تبع آن تعارض بین پلنگ و دام‌های اهلی و دامداران روبه‌رو هستیم.» این گفته حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می‌گوید.

کد خبر 847559 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم پاکستان حیوانات - یوزپلنگ آسیایی

دیگر خبرها

  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران