Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@12:53:12 GMT

کاشف واکسن کرونا به فهرست ثروتمندان جهان پیوست

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۳۶۳۷

کاشف واکسن کرونا به فهرست ثروتمندان جهان پیوست

بنیان‌گذار شرکت بیو ان‌ تک (BioNTech)، اوگور شاهین پس از تایید استفاده از واکسن کووید-۱۹ که این شرکت آلمانی با شرکت فایزر (Pfizer) تولید کرده است، به فهرست ۵۰۰ ثروتمند جهان پیوست.

 

به گزارش پول نیوز، سهام شرکت بیو ان تک از روز دوشنبه تقریبا ۱۰ درصد جهش‌یافته و بیش از ۲۵۰ درصد در سال رشد کرده است. طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، اوگور شاهین باارزش خالص دارایی ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیارد دلار در حال حاضر، چهارصد و نود و سومین فرد ثروتمند جهان است.

شایان ذکر است، انگلیس اولین کشور غربی بود که واکسن کووید-۱۹ را تصویب کرد و راه را برای استفاده از واکسن تولیدشده توسط این دو شرکت هموار کرد، اما این شرکت همچنان در انتظار تایید سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا است.

پیش‌ازاین شرکت آلمانی بیوان‌تک در مبارزه با سرطان فعالیت می‌کرد و دکتر شاهین و همسرش، اوزلم تورچی، مدیر ارشد پزشکی شرکت بیو ان‌ تک از ماه ژانویه ۲۰۱۹ پس از خواندن مقاله‌ای در مورد شیوع بیماری کووید-۱۹ در ووهان چین و درک همه‌گیری آن، تمرکز خود بر روی تحقیقات کووید-۱۹ افزایش دادند و نتیجه تحقیقات آنان نوع جدیدی از دارو شد.

دکتر شاهین ماه گذشته گفت: "این کشف می‌تواند زمینه دارویی را برای گروه جدیدی از مولکول‌ها ایجاد کند. "

اوگور شاهین، دانشمند ترک‌تبار که ۱۸ درصد از سهام بیوان‌تک را در دست دارد و این سهام در سال گذشته به میزان ۱۵۰ میلیون دلار افزایش‌یافته است، به برادران استرانگمان (Struengmann) آلمان در میان ۵۰۰ ثروتمند جهان پیوست. آنان تقریبا نیمی از شرکت بیو ان تک را در اختیاردارند و از فعالیت بیوتکنولوژی پیشین دکتر شاهین با همسرش، تاسیس داروسازی گانیمد (Ganymed) نیز حمایت کردند.

رقابت برای تولید واکسن کووید-۱۹ گروهی از سرمایه‌گذاران ازجمله شرکت مدرنا (Moderna) رقیب اصلی مدرنا و بیو ان تک را برانگیخته است. همچنین سهام شرکت کمبریج، مستقر در ماساچوست امسال بیش از ۶۵۰ درصد رشد داشته است و سرمایه برخی از سرمایه‌گذاران اولیه، ازجمله باب لانگر، استاد دانشگاه فناوری ماساچوست، تم اسپرینگز، استاد دانشگاه هاروارد و استفان بانکل، مدیر اجرایی شزکت مدرنا اکنون ۴.۷ میلیارد دلار ارزش دارد.

 

منبع: ایسنا

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کووید ۱۹ واکسن کرونا پول نیوز ارزش سهام انگلیس کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی

بر اساس بودجه در سال ۱۴۰۳ بانک مرکزی سودده ترین شرکت دولتی است و سهم ۲۳ درصدی از درامدهای بودجه از محل سود سهم شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به فهرست شرکتهای دولتی بر اساس سود سهام در بودجه سال 1403 نشان میدهد بانک مرکزی سهم 23 درصدی از سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده و سود ده ترین شرکت دولتی میباشد.

در رتبه دوم شرکت ملی نفت قرار گرفته که 18 درصد از واریزی مربوط به سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

ایمیدرو 13 درصد از سود سهم شرکتهای دولتی و ملی گاز ایران نیز 6 درصد از این پرداختها را به خود اختصاص داده اند. پالایش نفت ابادان  و تهیه و تولید مواد معدنی نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند. سازمان دریانوردی و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی نیز هر کدام سهم یک درصدی در این خصوص را روی دوش دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رونالدو قید تیم‌داری را زد | برنده توپ طلا تیمش را می‌فروشد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد