Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ روحانیت در معرفی آثار تاریخی و میراث فرهنگی این استان و حفاظت از آن، از معرفی ائمه جمعه و روحانیان استان سمنان به عنوان سفیران میراث فرهنگی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی جمال بعدازظهر امروز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با مرکز خدمات حوزه علمیه این استان اظهار داشت: باید از ظرفیت روحانیت در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان استفاده شود و این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه صنایع دستی و صنعت توریسم و همچنین مرمت بناهای تاریخی در استان سمنان، تنها با تکیه بر اعتبارات و توان دولتی و اداره کل میراث فرهنگی استان ممکن نیست تصریح کرد: همه ظرفیت‌های ممکن باید برای تحقق این اهداف به‌‌کارگیری شود؛ چراکه رونق صنعت توریسم به معنی تحول اقتصاد کشور و استان سمنان بدون اتکا به بودجه نفتی است.

اجرای طرح‌های عمرانی اردبیل پیوست میراث فرهنگی بگیرندمدیرکل توسعه منابع انسانی و رفاه میراث فرهنگی: ورود به صنعت گردشگری راهی برای پویایی اقتصاد غیرنفتی استمشکلات حقوقی آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی آبگیری سد مخزنی انگوت را معطل کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه توسعه تولیدات و اقتصاد مرتبط با صنایع دستی در واقع توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور است؛ انعقاد این تفاهم‌نامه را گامی مهم در مسیر اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال و نیز توسعه مهارت‌آموزی عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه همکاری، طلاب استان سمنان و خانواده‌های آنان، آموزش صنایع‌دستی می‌بینند.

جمال بخشی از فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان را تشریح کرد و افزود: عملیات اجرایی موزه بزرگ سمنان پس از 2 دهه انتظار بالاخره امسال آغاز شد.

به گفته وی، ایجاد توازن در اعتبارات بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان سمنان، مرمت بناهای تاریخی و توسعه آموزش و تولید صنایع دستی و گردشگری از دیگر اقدامات و فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر لزوم توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: پروژه‌های بخش خصوصی در بخش گردشگری استان سمنان تعطیل نیست.

انتهای پیام/363/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد