Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، این رسانه افغان افزود: سه شنبه گذشته نسخه استرالیایی روزنامه انگلیسی «گاردین» عکسی را منتشر کرد که نشان می داد یک سرباز از نیروهای ویژه استرالیا در حال نوشیدن مایعات با پای مصنوعی یک شهروند کشته شده افغانی است؛‌ انتشار این تصویر بار دیگر با نمایش اقدامات دیگر ارتش استرالیا در افغانستان با محکومیت ها و انتقادات شدیدی در سراسر جهان روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رادیو بین‌المللی چین در این خصوص گزارش داد: درست در شرایطی که جنایات ارتش استرالیا در افغانستان پی در پی فاش و با انتقاد جامعه بین المللی روبرو می شود، مقامات استرالیا اخیرا چین را به دلیل استناد به کاریکاتورهای طراحی شده با موضوع کشتار غیرنظامیان غیر مسلح افغان توسط نظامیان استرالیا در رسانه های اجتماعی مورد انتقاد قرار داده و این کاریکاتورها را جعلی توصیف کرده اند که این نیز نوعی هوچیگری است.

اما گزارش افغانستان تایمز حاکی است که افکار عمومی این کشور بر این باور است که اقدامات استرالیا استانداردهای دوگانه در رابطه با موضوعات حقوق بشری را نمایان کرده است و کاری که استرالیا باید انجام دهد این نیست که توجهات به این کشتار را با حمله به چین منحرف سازد، بلکه باید صادقانه از مردم افغانستان عذر خواهی کند.

«ذبیح الله زمرایی» تحلیلگر سیاسی افغاستان در گفت و گو با خبرنگاران گفت که چین در حمایت از مردم افغان صحبت می کند و خواستار مجازات سربازان استرالیایی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی است.

«محمد دانشجو» دیگر تحلیلگر سیاسی افغانستان نیز به خبرنگاران گفت که کشتار غیرنظامیان یک جنایت جنگی است و تردیدی وجود ندارد که سربازان استرالیایی در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده اند.

وی افزود، درخواست دولت استرالیا برای معذرت خواهی چین مضحک است و کاری که استرالیا باید انجام دهد این است که صمیمانه از مردم افغانستان به دلیل جنایات جنگی سربازانش عذرخواهی کند.
براساس گزارش افغانستان تایمز، علاوه بر استرالیا جنایات جنگی سایر نظامیان ناتو که در افغانستان مستقر هستند نیز برملا شده است، اما تحقیقات مرتبط در این زمینه در اغلب موارد به دلیل مداخلات سیاسی بدون نتیجه رها شده و سربازان دخیل در این جنایات نیز نهایتا از مجازات معاف شده اند. بر همین اساس، مردم افغانستان هیچ انتظاری ندارند که درباره جنایات جنگی در استرالیا تحقیقاتی انجام شود.
این گزارش به نقل از «فاروه شاه» یکی از ساکنان کابل نوشت: جنایات جنگی ارتکابی توسط سربازان استرالیا قابل بخشش نیستند؛ چون این جنایات استانداردهای دوگانه دولت استرالیا در زمینه حقوق بشر را فاش کرده اند.

وی بر این باور است که در صورتی که هیچ گونه فشاری از سوی جامعه بین الملل وجود نداشته باشد، باور اینکه سربازان استرالیایی عامل جنایات در افغانستان حقیقتا مجازات می شوند، بسیار سخت است.

براساس این گزارش، چین مانند جامعه بین الملل اقدامات ارتش استرالیا در افغانستان را محکوم کرد اما با این حال دولت استرالیا اخیرا به صراحت صفحه کاربری شخصی «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در شبکه اجتماعی توئیتر را به انتشار تصاویر جعلی متهم کرده و حتی از توئیتر خواسته است همه اظهارات او را از توئیتر حذف کند که البته با مخالفت دست اندرکاران این شبکه اجتماعی بین المللی رو به رو شد.
این گزارش با اعلام اینکه درخواست افکار عمومی افغانستان در این زمینه کاملا روشن و واضح است، نوشت: تحلیلگران بر این باورندکه  واکنش دولت استرالیا به افشای حقیقت اقدامات آن کشور در افغانستان تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی افغانستان و در واقع جهانیان است تا از فشار عمومی بر خود بکاهد.

برچسب‌ها افغانستان استرالیا دادگاه جرم سیاسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان استرالیا دادگاه جرم سیاسی افغانستان استرالیا دادگاه جرم سیاسی اخبار کنکور سربازان استرالیا ارتش استرالیا دولت استرالیا جنایات جنگی مردم افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا هنوز در حال تصمیم‌گیری برای محدود کردن کمک‌های نظامی خود به یکی از این ۵ یگان نظامی است که ناقض حقوق بشر تشیخص داده شده‌اند.

با وجود این، آمریکا تلاش کرده با دلیل‌تراشی از انجام اقدامات عملی علیه این یگان‌ها خودداری کند. وانت پاتل روز دوشنبه گفت که از میان این یگان‌ها ۴ یگان «اقدامات خودشان را به نحو موثری اصلاح کرده‌اند.»

وی علاوه بر این مدعی شده که تمامی اقدامات ناقض حقوق بشر قبل از ۷ اکتبر انجام شده‌اند و این یگان‌ها در غزه حقوق بشر را نقض نکرده‌اند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این گفته که کاخ سفید در حال تماس و رایزنی با اسرائیل است.

تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا در طول جنگ غزه به جای انجام اقدامات تنبیهی علیه اسرائیل به انجام اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه این رژیم روی آورده است.

در بیش از ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و با جلوگیری از آتش‌بس، ارسال سلاح و تلاش‌های دیپلماتیک از اتمام این جنگ جلوگیری کرده است.

کد خبر 848199 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل ایالات متحده آمریکا حقوق بشر

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند