Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از آغاز عملیات سرشماری حیات وحش از 15 آذرماه در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، داود غنی پور معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت : در این طرح گونه های شاخص پستانداران استان مانند آهو، کل و بز و قوچ و میش و دیگر پستانداران شاخص حیات وحش استان سرشماری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : طرح سرشماری زمستانی جمعیت حیات وحش استان با دو هدف بررسی وضعیت و روند تغییرات جمعیتی حیات وحش استان و ارزیابی کیفیت زیستگاه های استان انجام می شود.
وی با بیان اینکه سرشماری حیات وحش استان از 15 آذرماه به مدت 20 روزانجام می شود افزود: تعداد 90 اکیپ عملیاتی شامل یک کار‌شناس و دونفر محیط ‌بان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق مختلف تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان مانند پارک ملی ارسباران، پارک ملی کنتال، مناطق حفاظت شده سهند،کاغذکنان، پناهگاه حیات وحش کیامکی و مناطق شکار ممنوع سهند، چاراویماق و یکانات نسبت به سرشماری گونه‌های کل و بز وقوچ میش به عنوان حیات وحش هدف و سایر پستانداران بزرگ جثه از جمله خرس، گرگ، روباه، گربه وحشی، شغال، خرگوش، مورد مشاهده اقدام می کنند.
معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی روش سرشماری را پیمایشی و با استفاده از دستگاه GPS در مسیرهای تثبیت شده عنوان کرد وگفت: آمار هر مسیر با آمار مسیر سال های قبل مقایسه شده و علل و عوامل تغییرات جمعیتی در هر مسیر مورد تحلیل قرار می‌گیرد.
غنی پور با اشاره به ضرورت سرشماری حیات وحش برای تحلیل‌های کیفی وکمی از وضعیت زیستگاه های استان گفت: مقایسه میانگین جمعیت حیات وحش هدف در دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت کار‌شناسان محیط زیست را از چالش ها وظرفیتهای زیستگاه های حیات وحش آگاه می‌کند.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا امسال در سرشماری اسکان های شبانه در مناطق به حداقل رسیده و
استفاده از تکنولوژی های نوین مثل پهباد در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون محیط طبیعی آذربایجان شرقی حیات وحش استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: اجرای حکم قضایی با حضور احدی از کارشناسان حقوقی، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی عوامل نیروی انتظامی به مساحت تقریبی ۴۴۴ متر مربع در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل در مورخه ششم اردیبهشت ماه انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید