Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده پیشین مجلس و تحلیل‌گر سیاسی درباره اظهارات وزیر خارجه کشورمان که برخی از داخل به آمریکا گرا می دهند که اگر با ما مذاکره کنید بهتر است و واکنش ایران به ترور شهید فخری زاده گفت؛

* آقای ظریف به هر حال فعلا نمایندگی سیاست خارجی کشورمان را دارند و اصلا نباید وارد این مسائل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برجام یک ایده آل نیست بلکه یک حد مقدور برای طرفین است. هیچکدام از طرفین نه طرف مقابل و نه ایران این معاهده را ایده آل ندانسته اند. تبدیل کردن برجام به یک امر مطلوب در داخل و در رقابت‌های جناحی به ضرر منافع ملی تمام می شود.

*جناح های سیاسی ممکن است مواضع مختلفی را داشته باشند. یا چراغ سبزهایی نشان دهند اما کسانی که مسئولیت دارند مسئولیت منافع ملی و دفاع از آن بر عهده آنهاست.

* دعواهای جناحی فقط قیمت احیای برجام را به زیان ایرانی‌ها بالا می برد.

 

*{ با اشاره به مرتبط کردن برجام و ترور شهید فخری زاده}: حتی آنها که این چالش ها را مطرح می کنند خود می دانند که موضوع هسته‌ای جزو موضوعات کلان سیاست خارجی است که تصمیم گیری در مورد آن در شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود و این تصمیم گیری یک موضوع فرا جناحی و حتی فرادولتی و فرا مجلسی است.

*{ با اشاره به احتمال تاثیرگزاری ترور شهید فخری زاده بر مسیر احیای برجام}: جای دیگر هم گفته ام که باید در شرایط بعد از ترور یک سه گانه در سیاست خارجی ایران شکل بگیرد. یک ضلع این سه گانه به هر حال حق ایران برای مقابله به مثل و انتقام هست که به هر حال دستگاه ها و نهادهای مسئول در این زمینه مشخص هستند و آنها باید از همین حالا ماموریت تعریف کنند و انتقام از تروریست‌ها را در دستور کار قرار دهند. بدین معنا که نباید کلیت سیاست کشور در یک راستا قرار گیرد چنانکه دیدم آقایی گفته بود که الان وقتش است که ما به حیفا حمله کنیم، اینها کسانی هستند که ناخودآگاه در کمین نتانیاهو قرار گرفته‌اند که اینگونه افراطی پیشنهاد می دهند. من می گویم بخشی از کشور چنین مسئولیتی را با حقانیت لازم دارد و به هر حال در زمان مناسب انتقام هم گرفته می شود.

* بخش دوم، وزارت خارجه است که در قالب دیپلماسی عمومی از یک سو و شکایتی با همراهی دفتر حقوقی ریاست جمهوری در محافل بین المللی پیگیری شود.

* بخش سوم که به نظر من بسیار هم مهم است دیپلماسی هسته ای ماست که باید از سوی شورای عالی امنیت ملی بدون آنکه در دام رژیم صهیونیستی و البته مثلث پمپئو، بن‌سلمان و نتانیاهو بیفتد پیگیری شود. این مثلث آخرین نفس های خود را می کشد و به هر دری می زند و به هر آتشی دامن می زند برای اینکه چالش تازه‌ای را به سیاست خارجی ایران تحمیل کند. این ضلع سوم به نظرم باید در شورای عالی امنیت ملی با دید بلند مدت پیگیری شود و برجامی که به نظر من احیا خواهد شد در راستای منافع ملی احیا شود و به چالش های شکل گرفته پایان دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محسن فخری زاده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصباح یزدی لایحه بودجه 1400 حشمت الله فلاحت پیشه وزیر خارجه حمله به حیفا رژیم صهیونیستی محسن فخری زاده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصباح یزدی لایحه بودجه 1400 سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • تسنیم: رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد / رسانه های اسرائیل مدعی ترور او شدند (+عکس)
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»