Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه خبری «ان. اچ. کی» ژاپن روز شنبه گزارش کرد: شیوع ویروس کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد و کارشناسان درخواست کرده اند اقدامات لازم برای کاهش شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور در کوتاه زمان ممکن صورت گیرد.

تلویزیون ژاپن با استناد به گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز» آورده است: در ماه نوامبر (۱۱ آبان تا ۱۱ آذر) بیش از دو برابر ماه اکتبر (۱۱ مهر تا ۱۱ آبان) موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکا تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس نظرسنجی یک سازمان خصوصی، شمار بستری شدگان در بیمارستان ها در ماه نوامبر تقریبا در همه ایالت ها افزایش یافته است و تعداد آنان به ۹۸ هزار نفر در سراسر آمریکا رسیده است که از این میان حدود ۱۸ هزار نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

این گزارش با بیان اینکه محدودیت های مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا از جمله قرنطینه خانگی تقریبا در سراسر ایالت کالیفرنیا در دست بررسی است نوشته است، افزون بر این گفته می شود چنانچه روند افزایشی شمار بستری شدگان در ایالت نیویورک ادامه یابد، ‌ممکن است محدودیت های مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا از جمله قرنطینه خانگی در این ایالت هم اعمال شود.

در ادامه این گزارش آمده است: مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا، پیش بینی کرده است تا اواخر آذر شمار جان باختگان با ده ها هزار نفر افزایش به ۳۰۰ هزار نفر برسد و کارشناسان آمریکا از جمله دکتر فائوچی عضو کارگروه مقابله با شیوع ویروس کرونا در کاخ سفید بتازگی گفته است باید اقدامات لازم در سراسر آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.  

تلویزیون ژاپن می افزاید: در حالی که شیوع ویرس کرونا در سراسر آمریکا بار دیگر گسترش یافته است «اسکات اتلس» ‌عضو کارگروه مقابله با شیوع ویروس کرونا در دولت ترامپ، ‌استعفا داده است.

او متخصص بیماری های عفونی نبود و در زمینه اشعه تخصص داشت و در عین حال به زدن ماسک باور نداشت و مخالف محدودیت های شدید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بود. اسکات همچنین با دکتر فائوچی که شخصیت اصلی در کار گروه مقابله با شیوع ویرس کرونا در دولت آمریکا بود، اختلاف داشت.  

این گزارش به توئیت «اسکات تالس» پرداخته و به نقل از وی نوشته است: «من هیچگاه تحت تاثیر نفوذهای سیاسی قرار نگرفته ام و همیشه بر اساس آخرین دانش و شواهد علمی تصمیم گرفتم».

محققان دانشگاه استنفورد که اسکات تالس متعلق به آنجا بود، در بیانیه ای در باره استعفای وی با اشاره به اینکه: «هر چند خیلی دیر شده داده است، ولی با این حال استعفای وی یک پیروزی علمی و واقعی بر اطلاعات نادرست است» ‌بار دیگر از اسکات تالس انتقاد کردند.  

منبع: تلویزیون ژاپن برچسب‌ها کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا کرونا دولت ترامپ ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور مقابله با شیوع ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا سراسر آمریکا تلویزیون ژاپن هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید

در حالی که تظاهرات دانشجویی برای اعلام حمایت از فلسطین در بیش از ۲۰ دانشگاه آمریکا ادامه دارد، منابع اعلام کردند که تاکنون بیش از هزار معترض حامی فلسطین توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، در برخی دانشگاه‌ها مثل دانشگاه «کلمبیا» در نیویورک که تاکنون مرکز تظاهرات بوده، اعتراضات در حال تشدید شدن است.

اوایل روز گذشته، دانشجویان این دانشگاه در پردیس منهتن مقابل تالار «همیلتون» ایستاده و زنجیره انسانی تشکیل دادند. تالار «همیلتون» یکی از چندین ساختمانی است که قبلاً در جریان اعتراضات حقوق مدنی و ضدجنگ ویتنام در سال ۱۹۶۸ محل اعتراضات دانشجویی بود و اکنون نیز گفته می‌شود که به تصرف معترضان درآمده است. 

این دانشجویان خواستار عدم ارتباط دانشگاه با شرکت‌های حامی اسرائیل، شفاف‌سازی محل دریافت بودجه و سرمایه‌گذاری و همچنین عفو دانشجویان و اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات با اقدامات تنبیهی مواجه هستند. 

دانشگاه کلمبیا اعلام کرده دانشجویانی که در تالار همیلتون حضور دارند را اخراج خواهد کرد. 

افزون بر این، گفته می‌شود در تظاهراتی دیگر در ایالت «اورگن» معترضان کتابخانه دانشگاه دولتی پورتلند را تصرف کرده‌اند. نیرو‌های پلیس وارد دانشگاه شده و پس از درگیری خشونت‌آمیز با دانشجویان معترض تعدادی را دستگیر کردند.

موج چند روزه تظاهرات ضدجنگ در محیط آکادمیک، مظهر نارضایتی جوانان آمریکایی از نحوه مدیریت دولت بایدن در خصوص جنگ علیه غزه است. نظرسنجی اخیر سی‌ان‌ان نشان می‌دهد ۷۱ درصد بزرگسالان آمریکایی از اقدامات بایدن در خصوص جنگ غزه ناراضی هستند. این رقم در مورد افراد زیر ۳۵ سال، ۸۱ درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید