Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به همراه شهردار و مدیر عامل سازمان قطار شهری آخرین وضعیت ایستگاه های عبوری خط یک قطار شهری تبریز را طی جلسه و بازدیدی مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در جلسه ای که بعد از بازدید اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و شهردار کلانشهر تبریز از چهار ایستگاه عبوری خط ۱ مترو تبریز انجام شد، بر ضرورت استفاده شهروندان از این خدمات تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه همچنین مقرر شد سازمان قطار شهری طرح ها، برنامه ها ، مدل مالی و راهکارهای پیشنهادی خود برای پیشبرد پروژه خط دو و خط سه قطار شهری تبریز را به شورای شهر ارائه کند.

در این جلسه همچنین بر استفاده از مجتمع های ایستگاهی در خط ۲ و۳ متروی تبریز تاکید شد.

همچنین در این جلسه افتتاح ایستگاههای ۹ میدان قطب، ۱۶ میدان امام حسین، ۱۷ میدان شهید باکری و ۱۸ ایستگاه نور مورد تاکید قرار گرفت.

مهندس مصطفی مولوی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی به ترتیب در ایستگاههای ۹ میدان قطب، ۱۶ میدان امام حسین، ۱۷ میدان شهید باکری و ۱۸ ایستگاه نور رو به اتمام است و امیدواریم طی روزهای آتی شاهد افتتاح این ایستگاه ها باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۶ درصدی ایستگاه های فوق خاطرنشان کرد: این ایستگاه ها بیش از ۹۶ درصد پیشرفت دارند و مشکل اصلی ما در سه ایستگاه موضوع پله برقی است که مشکل کشوری است و برای حل این مشکل آسانسورها در حال نصب است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با اشاره به افزایش سرعت عملیات عمرانی در مترو تبریز گفت: در طی دو و نیم سال گذشته ایستگاههای ۷ و ۱۰ به اتمام رسیده و ایستگاه ۸ بدون پله برقی به اتمام رسید و ایستگاه ۱۱ با وجود افتتاح اما فاقد سقف بود و عملیات سویل این ایستگاه نیز تکمیل شد و در فاز ۳ خط یک نیز تنها حفاری تونل ها به اتمام رسیده بود و تلاش شد از فاز ۳ در بهمن سال گذشته بهره برداری شود.

وی با اشاره به تعداد باقیمانده ایستگاههای عبوری در خط یک متروی تبریز افزود: در حال حاضر سه ایستگاه عبوری داریم که فعالیت عمرانی در این ایستگاه ها نیز ادامه دارد و تا پایان خرداد سال آتی دو ایستگاه در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

مهندس مولوی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مربوط به اتمام خط یک مربوط به تحریم‌هاست گفت: برخی از مشکلات با تحریم ها گره خورده است و پیش بینی می کنیم تا پایان ۱۴۰۰ بیش از ۹۸ درصد کل خط یک اجرا شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ معارضی در خط یک نداریم و امیدواریم بتوانیم در سالهای آتی بهره برداری از فاز اول خط ۲ را محقق سازیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز افتتاح مترو تبریز ایستگاه ها قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم

شهردار رباط کریم گفت: ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است که در فضایی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط کریم، حمیدرضا اللهیاری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه مترو رباط کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکان‌یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران و توسط شهرداری تهران تعیین شده و شهرداری رباط کریم بر اساس توافقات صورت گرفته آن را اجرا خواهد کرد.

 وی افزود: در شروع به کار به عنوان شهردار رباط کریم به مردم قول هایی دادم که بخشی از آنها عملی شده و امروز با افتخار شاهد تحقق وعده ساخت ایستگاه مترو هستیم. 

شهردار رباط کریم در ادامه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به رباط کریم اشاره کرد و گفت: مصوب شده بود که این ایستگاه توسط شهرداری تهران ساخته شود اما به دلایلی امکان پذیر نبود و ما تصمیم گرفتیم این کار را برای مردم رباط کریم به سرانجام برسانیم.

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

اللهیاری در پایان با بیان اینکه ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در فضایی به مساحت 2700 متر مربع ساخته می‌شود که طول سکوی ایستگاه 145 متر در دو طرف خواهد بود و هر طرف 7 متر عرض خواهد داشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد