Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری هرمزگان برگزار می‌شود گفت: انجام پژوهش‌های خوب و کاربردی به عنوان یک اولویت بسیار مهم برای استان هرمزگان باید در دستور کار قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فریدون همتی در نشست کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان هرمزگان با گرامیداشت فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: به مناسبت این هفته دستاوردهای پژوهش و فناوری استان هرمزگان در قالب نمایشگاهی مجازی که در سامانه اینترنتی طراحی شده است، ارائه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان زمینه توسعه بیشتر فناوری هسته ای و موشکی را فراهم کنندآغاز به کار کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری ایرانفناوری‌های جدید صدا و سیما رونمایی شد

وی ادامه داد: استان هرمزگان با برخورداری از ویژگی‌های متنوع باید در حوزه پژوهش و فناوری به جایگاه بالاتری برسد و نیاز است که این روند را با سرعت هرچه طی بیشتر کنیم.

استاندار هرمزگان گفت: انجام پژوهش‌های خوب و کاربردی به عنوان یک اولویت بسیار مهم برای استان هرمزگان باید در دستور کار قرار گیرد و نتایج این پژوهش‌ها نیز اعلام شود.

همتی تصریح کرد: در محیط‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان نیز باید پژوهش‌های مختلفی صورت گیرد، چون این امر در راستای ارتقاء بهره‌وری و حل مسائل مختلف بسیار موثر خواهد بود.

وی گفت: استان هرمزگان با داشتن دانشگاه‌های خوب، از استعداد و توانمندی مناسبی برای انجام پژوهش‌های کاربردی برخوردار است و باید این پژوهش‌ها با رویکردی تحول گرایانه صورت گیرند تا به روند توسعه استان شتاب بخشند.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: بسیاری از توانمندی‌های بزرگ کشورمان توسط پژوهشگران و دانشمندان این سرزمین به دست آمده است که نمونه آن شهید فخری زاده می‌باشد که در راه توسعه علمی و فناوری کشور، تلاش و ایثار فراوان انجام داد.

در این نشست، پوستر نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان هرمزگان رونمایی و سامانه اینترنتی این نمایشگاه مجازی فعال شد.

 انتهای پیام/864/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستاوردهای پژوهش و فناوری استان هرمزگان نمایشگاه مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • بازدید خبرنگار سی‌ان‌ان از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه (فیلم)
  • ببینید | گزارش اختصاصی CNN از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود