Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@04:20:32 GMT

ساخت ۳۰۰ چاه جذب آب‌های سطحی در قم

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۷۷۵۸

ساخت ۳۰۰ چاه جذب آب‌های سطحی در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید امیر سامع ،معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به ضرورت جذب آب به سفره‌های زیرزمینی به‌عنوان یکی از راهکار‌های اساسی جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی، اظهار کرد: علاوه بر انهار یکی از ضرورت‌های لازم تأکید بر مراقبت از چاه‌های جذبی است.

او افزود: اقدام خیلی خوبی که در این رابطه انجام شده این است که تمام چاه‌های جذبی شناسنامه‌دار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامع از پلاک گذاری بیش از ۳ هزار چاه جذبی خبر داد و تأکید کرد:، چون معمولاً در اثر آسفالت‌های مجدد ممکن است ورودی چاه‌ها مسدود شده یا به فراموشی سپرده‌شده باشند در نقطه مناسب پلاک‌زنی شده‌اند که بر اساس شناسنامه مورد بازدید و مراقبت قرار بگیرند.

او از وجود نزدیک به ۴ هزار چاه جذبی در سطح شهر خبر داد و تأکید کرد: معمولاً جایی که عرض مناسب‌تری داریم احداث چاه جذبی انجام نمی‌شود چرا که گاهی ممکن است ریزش‌های داخلی داشته باشد و از استفاده خارج شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: عمق این چاه‌ها تا جایی است که لایه‌های مصنوعی و بافت متراکم را رد کند و به خاک طبیعی برسد که حدوداً در مرکز قم ۱۰ تا ۱۵ متر است.

سامع از ایجاد ۳۰۰ چاه جذبی در سال 98 خبر داد و تأکید کرد: در بعضی از مناطق به دلیل مسدود بودن یا کم‌عرض بودن کوچه‌ها نمی توانیم شبکه بدهیم و راه دیگری به‌جز چاه جذبی وجود ندارد.

او با تأکید از مراقبت از این چاه‌ها، افزود: از آنجایی که این چاه‌ها نیاز به کف‌شکنی و احیا دارد شهرداری‌های مناطق باید بر این چاه‌ها نظارت داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تأکید کرد: در این مراقبت مردم و کارگران شهرداری نیز باید همراهی لازم را داشته باشند و زباله‌ها و خاکروبه‌ها را به داخل چاه‌ها هدایت نکنند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم سفره های زیرزمینی چاه ها چاه جذبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است