Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@21:28:53 GMT

گوگل به جاسوسی از کارمندانش متهم شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۹۰۱۴

گوگل به جاسوسی از کارمندانش متهم شد

در شکایت این سازمان آمده است گوگل عملا از کارمندانش جاسوسی و سپس کارمندانی که در فعالیتهای کنشگری دست داشته اند را بازجویی و آنها را اخراج کرده است.

همچنین این شرکت قوانینی را به اجرا گذاشته که مانع دسترسی کارمندانش به تقویمهای دیگران بدون هدف کاری می شود و محدودیت ۱۰۰ نفره را برای تعداد کارمندانی که می توانند به رویدادهای تقویم دسترسی داشته باشند را اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لورنس برلند و کاترین اسپایرز دو نفر از کارمندان گوگل هستند که اواخر سال گذشته به دلیل دست داشتن در فعالیت کنشگری از این شرکت اخراج شدند و در این شکایت از آنها نام برده شده است.

گوگل اواخر سال گذشته این دو نفر را به نقض سیاستهای امنیت دیتا متهم و به قرارداد آنها خاتمه داد. برلند به دلیل دسترسی به تقویم کارمندان دیگر در زمان سازماندهی تلاشها برای اعتراض علیه همکاری گوگل با یک شرکت ضد اتحادیه ای اخراج شد. سازمان NRLB این اقدام گوگل را اشتباه می داند.

اسپایرز هم یک مهندس امنیتی در گوگل بود که یک نوتیفیکیشن را طراحی کرده بود که هر زمان کارمندان از وب سایت IRI بازدید می کردند، به آنها اعلام می کرد حق دارند در فعالیتهای اعتراضی شرکت کنند. سازمان NRLB اخراج وی را غیرقانونی اعلام کرده است.

برلند در بیانیه ای اعلام کرد این شکایت روشن می کند که کارکنان حق دارند درباره مسائل مربوط به اخلاق تجارت و ترکیب مدیریت صحبت کنند. یافته اخیر در زمانی که می بینیم شماری از میلیاردرهای فناوری قدرتشان در کنترل زندگی و کارمان را مستحکمتر کرده اند، قابل توجه است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، سخنگوی گوگل در واکنش به این شکایت اظهار کرد: گوگل همواره برای حمایت از فرهنگ بحث درون سازمانی کار کرده است و ما اعتماد بالایی به کارمندانمان داریم.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جاسوسی گوگل تجارت جاسوسی گوگل نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن

به گزارش جام جم آنلاین ازخبرگزاری رسمی یمن (سبا)، یک منبع امنیتی یمنی گزارش داد که نهادهای اطلاعاتی این کشور توانستند عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام بگذارند.

بر اساس این گزارش، نهادهای امنیتی یمن فردا دوشنبه، به صورت مفصل جزئیات این توطئه را اعلام خواهند کرد.

این در حالی است که ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • توضیح آهنگران درباره ادعایش از نفوذ سرویس‌های جاسوسی بین بعضی هیئت‌ها و مداح‌ها + فیلم
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • ادعای مداح معروف از نفوذ سرویس‌های جاسوسی غرب در هیئت‌ها | فیلـم
  • اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد یک ادعای جنجالی
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • (ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • مرد بدهکار از من فیلم سیاه گرفت تا شکایت نکنم
  • تکذیب خبر اخراج کارگران شرکت حریر خوزستان