Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@22:28:56 GMT

راهنمای انتخاب لباس گرم در فصل سرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۹۱۰۹

انتخاب لباس و پارچه گرم برای استفاده در فصل سرما نکاتی دارد که در این گزارش به آن اشاره شده است.

خبرگزاری میزان _ صفحه اینستاگرامی روزنامه همشهری نوشت: انتخاب پارچه مناسب فصول سرد،  لباس زمستانی و روش‌های نگهداری از آن، فوت و فن‌هایی دارد که آرام فروزان، کارشناس مد و لباس و راهنمای این هفته ما، درباره آن‌ها برایمان می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناسب فصل بپوشید؛ مد هر فصل ترکیبی خلاقانه از الگوی لباس، جنس پارچه و رنگ آن است که از کنار هم قرار گرفتن این سه خصوصیت، کلکسیون‌های منحصر‌به‌فردی برای هر فصل طراحی می‌شود.

لایه‌لایه بپوشید؛ یکی از اصول انتخاب پوشش در پاییز و زمستان این است که لباس شما در فصل‌های سرد باید لایه‌لایه باشد. هر کدام از لایه‌ها کاربرد مخصوص خود را دارند. کاربرد اصلی لایه داخلی باید این باشد که رطوبت را از بدن دور کند. لایه میانی باید شما را عایق‌بندی کند و همچنان رطوبت دریافتی از لایه پایه را به لایه بیرونی منتقل کند. هدف لایه بیرونی هم، محافظت از شما در برابر باد، باران و برف است.

فاستونی؛ الیاف پارچه‌های فاستونی از ترکیب پشم، کرک یا مواد پلی‌استر تولید و برای دوخت کت و شلوار در تمام کشور‌های دنیا استفاده می‌شود. زنان طرفداران فاستونی هم برای دوخت مانتو و کت و دامن از این پارچه استفاده می‌کنند.

بالاپوش‌های سبک با پلار و کشمیر؛ پاییز و اوایل زمستان، موقع پوشیدن بالاپوش‌های سبک است. پارچه پلار ترکیبی از پلی‌استر و پنبه و کرک مصنوعی است که در مقابل باد و باران تا حد زیادی مقاوم است و خیلی سریع هم خشک می‌شود. پارچه کشمیر بافت قوی، سبک و نرمی دارد. لباس‌هایی که از پارچه کشمیر درست می‌شوند به‌عنوان یک عایق قوی عمل می‌کنند.

چرم؛ انتخاب همیشگی که در همه محیط‌ها پوشیده می‌شود و می‌توان آن را با هر چیز ست کرد؛ به همین دلیل هم طرفداران زیادی دارد.

پارچه‌هایی برای فرار از آلرژی؛ اگر دچار حساسیت و علائم آلرژی هستید، بهترین توصیه به شما انتخاب الیاف هیپوآلرژیک است. میان الیاف طبیعی بهترین نوع کتان است.

خشک کردن لباس‌های فصل سرد؛ برای بافتنی‌ها، ترجیحا از خشک‌کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید و لباس را از ماشین خارج کرده و با دست آرام فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را روی یک حوله تمیز پهن کنید و حوله را همراه با لباس رول کنید تا آب آن گرفته شود.

شست‌وشوی لباس؛ همیشه قبل از شستن لباس زمستانی به برچسب آن دقت کنید. بعضی لباس‌ها مثل چرمی‌ها باید حتما به خشکشویی سپرده شوند.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای تمیز کردن دیوار و کاغذ دیواری

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: لباس سرما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لباس سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سای تک دیلی، دانش پژوهان مرکز تحقیقات ریکن، صفحات فوتوولتائیک آلی ضد آب و انعطاف پذیر ساخته اند که حتی وقتی در معرض باران یا چرخه‌های شستشو قرار گیرند همچنان عملکرد خود را حفظ می‌کنند؛ دستاوردی که امکان تلفیق سلول‌های خورشیدی در پوشاک را فراهم می‌آورد.

یکی از کاربرد‌های بالقوه صفحات فتوولتائیک آلی، تولید تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی است، دستگاه‌هایی که می‌توانند به لباس متصل شده و مثلا بر ابزار‌های پزشکی بدون نیاز به تعوبض باتری نظارت کنند. با این حال، محققان دریافتند دستیابی به صفحات ضد آب بدون استفاده از لایه‌های اضافی که منجر به کاهش انعطاف پذیری صفحه می‌شود، چالش برانگیز است.

محققان می‌دانستند ضد آب کردن این صفحات بدون کاهش انعطاف پذیری آنها کار دشواری است، اما توانستند بر این چالش غلبه کنند. صفحات فتوولتائیک معمولا از چندین لایه ساخته می‌شوند. لایه آخر فعال است که انرژی با طول موج مشخصی را از نور خورشید می‌گیرد و از این انرژی برای جدا کردن الکترون‌ها و «حفره‌های الکترونی» به کاتد و آند استفاده می‌کند. الکترون‌ها و حفره‌ها می‌توانند از طریق یک مدار دوباره به هم متصل شده و برق تولید کنند. در دستگاه‌های قبلی، این لایه که حفره‌های الکترونی را حمل می‌کند، عموما به طور متوالی با لایه بندی ایجاد می‌شد.

با این حال، برای پژوهش جدید، محققان در لایه آند، یک الکترود نقره را مستقیما روی لایه‌های فعال قرار داده و چسبندگی بهتری بین لایه‌ها ایجاد کردند. آنها از فرآیند بازپخت حرارتی استفاده کردند و صفحه را به مدت ۲۴ ساعت در معرض هوا در دمای ۸۵ درجه سانتیگراد قرار دادند. 

 «سیکسینگ شونگ» «Sixing Xiong» یکی از مجریان این پژوهش می‌گوید تشکیل این لایه چالش برانگیز بود، اما موفق شدیم آن را ایجاد کرده و توانستیم صفحه‌ای با ضخامت فقط ۳ میکرومتر بسازیم.

آنها برای آزمایش این صفحه ابتدا آن را به مدت چهار ساعت به طور کامل در آب غوطه ور کرده و دیدند هنوز ۸۹ درصد عملکرد اولیه خود را حفظ می‌کند. سپس یک صفحه را ۳۰۰ بار در زیر آب تحت کشش ۳۰ درصدی قرار دادند و دریافتند که حتی با این کار، ۹۶ درصد عملکرد خود را حفظ می‌کند. آنها به عنوان آخرین آزمایش، این صفحات را در ماشین لباسشویی انداخته و مشاهده کردند، صفحه از این مصیبت جان سالم به در برد، چیزی که قبلا هرگز به دست نیامده بود.

این پژوهشگران قصد دارند با نگاهی به آینده، پایداری این صفحات را در شرایط دیگر مانند قرار گرفتن در معرض هوا، نور شدید و فشار مکانیکی، بهبود بخشیده و سلول‌های خورشیدی آلی فوق نازک خود را بیشتر توسعه دهند تا بتوان از آنها برای دستگاه‌های پوشیدنی واقعا کاربردی استفاده کرد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • (تصاویر) پرواز با بال‌های پارچه‌ای
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • مصیبت جدید مستاجران!
  • مصیبت جدید مستاجران
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی