Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،کرونا، ویروسی که تنها منتظر غفلت مردم است تا از بی خیالی شان استفاده کند و به راه خودش ادامه دهد. اما چند وقتی است که با اجرای محدودیت ها، رنگ سیاه کرونا در استان به خاکستری مایل شده است.

نفس‌ ها به شماره افتاده بود، این جا بیمارستان  ولی عصر بیرجند و بخش کرونا؛ در چهره پرستاران خستگی به وضوح دیده می‌ شد، اما عشق کمک به همنوع، تردیدی در آن‌ ها به وجود نمی‌ آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستاری می‌ گفت: «آمار‌ ها روز به روز در حال افزایش است واقعا برایمان سخت است وقتی می‌ بینیم بیماری به بیمارستان می‌ آید و نفس‌ های آخرش را می‌ کشد، اما هیچ کاری نمی‌ توانیم بکنیم. بیماری داشته ایم که از آمدنش به بیمارستان تا فوتش، تنها ۲ ساعت گذشته است!»

پرستارانی که با جان و دل در بیمارستان‌ ها کار می‌ کنند و حتی از جانشان می‌گذرند، حالا تنها خواسته شان این است که مردم هم پای کار بیایند و مراقبت کنند تا این روز‌ها هرچه زودتر به پایان برسند.

پرسه کرونا در کوچه و بازار‌ های شهر

عده‌ای از مردم بیخیال از همه چیز در کوچه و بازار تردد می‌ کنند، از جوانی که ماسک هم نزده بود پرسیدم علت نداشتن ماسک چیست؟ با خنده گفت: «فراموش کرده ام! مردم رعایت نمی‌ کنند، اولش هم خودم! و این ویروس تا زمانی که ما پای کار نیاییم همچنان وجود دارد.»

رعایت نکردن اصول بهداشتی در این روز‌ها نه تنها افزایش آمار مبتلایان را به همراه دارد و برای خودمان مشکل ساز است، بلکه بار سنگینی بر دوش سنگرداران عرصه سلامت هم است.

اینجا ایستگاه آخر کروناست

آمبولانس‌ ها یکی پس از دیگری می‌ آمدند، روز شلوغی بود. به سراغ واحد متوفیان آرامستان بیرجند رفتیم. قلی زاده مسئول این واحد همراهمان شد و به سوی قطعه‌ های متوفیان کرونا رفتیم.

 قلی زاده می‌گوید: آمار‌ فوتی‌ ها زیاد است، شاید در همین یک قطعه‌ ای که ایستاده ایم بیش از ۱۰۰ نفر به علت ابتلا به کرونا جان خودشان را از دست داده اند و دفن شده اند. در این روز‌ ها دیگر رزرو قبر نداریم! اگر با همین وضعیت تعداد فوتی‌ ها پیش برود با کمبود قبر دچار خواهیم شد.

گویا کرونا سن و سال نمی‌ شناخت به سراغ همه می‌ رفت چه پیر و چه جوان، در آن طرف‌ تر جوان ۲۸ ساله‌ ای دفن شده بود که تنها علت فوتش این ویروس منحوس یعنی کرونا بود.

مسئول واحد متوفیان آرامستان بیرجند ادامه داد: «اوایل کرونا روزی یک نفر، نهایت ۴ نفر فوت می‌ شدند، اما در آبان ماه آمار فوتی‌ ها دو رقمی شده بود؛ حتی روزی ۱۸ نفر هم فوتی داشته ایم. حالا چند وقتی است که آمار‌ها تک رقمی شده، اما این موضوع نباید مردم را آسوده خاطر کند و همه چیز را فراموش کنند.

مردم اوضاع را جدی بگیرند، برایمان خیلی سخت که حتی نمی‌ توانیم اجازه بدهیم با عزیزانشان در لحظه‌های آخر وداع کنند.»

ورودی‌ های آرامستان کاملا بسته شده بود تا از حضور مردم در آرامستان‌ ها جلوگیری شود، اما باز هم عده‌ای از مردم ماشین‌ های خود را در اطراف آرامستان پارک می‌ کردند و وارد آرامستان می‌ شدند. مراسم تدفین هم با کمترین جمعیت و رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌ شد و چه غریبانه مرگیست!

خستگی معنا و مفهومی برایشان نداشت

مهران پور ناظر بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان بیرجند نیز گفت: «از ساعت ۶ صبح تا ۳ بعدازظهر اینجا هستیم. من هم اینجا ناظر هستم. مردم تقریبا رعایت می‌ کنند هیچ کس حق ورود به غسالخانه را ندارد.»

از خستگی کار از او پرسیدیم، می‌ گوید: «نمی شود گفت که خسته نمی‌شویم، چرا گاهی اوقات خستگی هم به سراغمان می‌آید. اما تنها موضوعی که واقعا خسته مان می‌کند این است که گاهی خانواده‌ های متوفی می‌ خواهند وارد این محل شوند، آن هم مکانی که واقعا آلوده است و اگر این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهیم تنها به خاطر سلامتی خودشان است. مردم اگر رعایت کنند مطمئنا به زودی کرونا از کشور رخت می‌ بندد و حال و هوای شهر و کشورمان خوب می‌ شود.»

رهایی از این باتلاق به دست خودمان است

این روز‌ها کرونا باتلاقی شده که همه ما درون آن دست و پا می‌ زنیم و تنها ریسمان رهایی از این باتلاق، رعایت اصول بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، زدن ماسک، نرفتن به سفر‌های غیر ضرور و تجمع‌ های خانوادگی است. موضوعی که نیازمند یک عزم همگانی است تا بتوانیم کرونا را راهی خانه ابدیش کنیم.

گزارش از زهرا رضوانیان

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کووید 19 ویروس کرونا کرونا ویروس بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • هلال احمر آماده باش است
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی