Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:01:25 GMT

دانشگاه ندیده‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۰۴۳۶

دانشگاه ندیده‌ها

ایسنا/همدان ۱۶ آذرماه پر از حس و حال خوب برای قشر دانشجوست. روزی که به نام آنها نامگذاری شده و تبریک و گرامیداشتش برای دانشجویان است.

هر سال در روز دانشجو، جنب و جوش عجیبی در دانشگاه‌ها به واسطه حضور مقامات کشوری و استانی شکل می‌گرفت. مسئولانی که با حرف‌های قشنگ در رابطه با جایگاه و نقش دانشجو حداقل یک روز این افراد را وارد چالش‌های ذهنی در رابطه با رسالت دانشجویی خود می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس منحوس کرونا، دانشگاه و فعالیت‌های دانشجویی را نیز از رونق انداخته و برای مراسم امسال روز دانشجو، با دانشجویانی مواجه هستیم که حتی یک جلسه حصور فیزیکی و حقیقی در کلاس درس نداشتند و تنها تجربیات آنها از دانشگاه حضور در کلاس‌های مجازی است.

«یاسمین صیفی»، دانشجوی جدیدالورود رشته اقتصاد در دانشگاه بوعلی سینا است، یاسمین اهل کرمانشاه بوده و تا به حال وارد دانشگاه بوعلی‌سینا نشده است. این دانشجوی جدیدالورود در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همیشه فکر می‌کردم دانشگاه مکانی پر از اتفاقات خوب و هیجان انگیز است، به ویژه اینکه دانشجویان سال‌های بالاتر عکس و فیلم‌هایی از جشن‌های دانشگاه منتشر می‌کنند اما متأسفانه ما فعلاً درگیر آموزش مجازی هستیم و فقط باید حسرت بخوریم.

وی تصریح کرد: یکی از دوستان صمیمی ام ورودی سال ۹۸ رشته اقتصاد است و من دائم از او در رابطه با درس‌ها و دانشگاه سوال می‌پرسیدم و او هم مدام تعریف می‌کرد به همین علت فکر می‌کردم سطح و نحوه تدریس اساتید خیلی بهتر باشد البته در آموزش مجازی فهم دروس سخت شده به ویژه برای ما که نخستین بار است فضای آموزشی دانشگاه را تجربه می‌کنیم.

این دانشجو با بیان اینکه هیچ نوع آموزشی به کیفیت کلاس حضوری نمی‌رسد، مطرح کرد: اساتید تلاش می‌کنند و وقت می‌گذارند اما چون آموزش مجازی حس و حال کلاس حضوری را ندارد، بازدهی آن هم مانند کلاس حضوری نیست.

«آیناز نیازفر» از دانشجویان ورودی سال ۹۹ رشته تکنولوژی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان است که پس از دو سال کنکور دادن موفق به پذیرش در این دانشگاه شده است.

این دانشجو در رابطه با شرایط دانشگاهی که در آن پذیرفته شده، به خبرنگار ایسنا گفت: فکر می‌کردم این دانشگاه شرایط بهتری داشته باشد، روز اول کلاس‌ها برای ورود به سامانه نوید که سامانه آموزش مجازی دانشگاه است، به مشکل برخوردم و مدت زمان زیادی طول کشید تا بتوانم با مسئول مربوطه ارتباط برقرار کنم تا مشکل حل شود.

وی بیان کرد: از نظر علمی اساتید مانند تصوری که داشتم سطح بالایی دارند اما برخی از آن‌ها درک نمی‌کنند که ما ترم اول هستیم، سرسری از مطالب رد می‌شوند و به این فکر نمی‌کنند مطلب برای ما قابل فهم نیست. برخی اساتید هم اصلاً نظم ندارند و ممکن است دوهفته هیچ مطلبی بارگذاری نکنند و در یک روز پنج فایل باهم بارگذاری کنند.

این دانشجو در رابطه با روز دانشجو بیان کرد: اینکه بدانی روز دانشجو وجود دارد و قرار است یک روز در دانشگاه برای دانشجویان باشد، حس خوبی به آدم می‌دهد اما در این شرایط واقعاً حسی درون آدم ایجاد نمی‌کند. 

«محدثه امیدوارعسکری»، دانشجوی نو ورودی رشته زبان فرانسه دانشگاه بوعلی سینا است. او اهل شهرستان اقلید استان فارس بوده و پس از دو سال پشت کنکور بودن، سال ۹۹ وارد دانشگاه شده است.

این دانشجو به خبرنگار ایسنا گفت: از آنجایی که تعدادی از دوستانم دانشجو بودند در رابط با دوران دانشجویی اطلاعاتی داشتم و تصورم این بود که در هر رشته‌ای قبول شوم قرار است به صورت کامل و جامع آن را بخوانم و وارد مرحله بزرگتری در زندگی شوم. طبق عکس‌هایی که از محیط دانشگاه دیده‌ام احساس می‌کنم باید محیط جذابی باشد.

وی در رابطه با آموزش مجازی توضیح داد: اوایل نتوانسته بودم با این نوع آموزش ارتباط برقرار کنم اما الان بهتر شده است البته قطعاً کیفیت آن در حد آموزش حضوری نیست.

این دانشجو خاطرنشان کرد: اساتید ما خیلی پیگیر دروس هستند و اهمیت زیادی به امر آموزش می‌دهند، مشکلاتی که در اتصال به ادوب کانکت وجود دارد هم واقعاً دست اساتید نیست.

«مرضیه ضمیری»، دانشجوی جدیدالورود رشته حقوق در دانشگاه بوعلی سینا است. وی در رابطه با تصوراتش از دانشگاه به خبرنگار ایسنا گفت: قبل از هرچیزی یک محوطه خیلی بزرگ، پر از دانشکده‌ همراه با کلی دانشجو با لهجه‌ها و شهرهای متفاوت را تصور می‌کردم.

این دانشجو تصریح کرد: احساس می‌کردم محیط دانشگاه خیلی جدی تر از محیط مدرسه و اساتید همیشه در حال درس دادن و دانشجویان به دنبال پروژه و پایان نامه باشند و با اساتیدی روبرو شوم که سطح علمی بالایی دارند که تا حدودی هم به همین صورت بوده است.

وی ادامه داد: اگر ما سوال یا ابهامی داشته باشیم اساتید تمام تلاششان را می کنند تا سوالات رفع شود اما قطعاً آموزش مجازی مانند محیط آموزشی حضوری و حقیقی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی دانشجويان روز دانشجو 16 آذر دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی همدان دانشگاه بوعلی سینا دانشگاه آموزش مجازی کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه بوعلی سینا آموزش مجازی روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و راهکاری مناسب برای دوری از فضای مجازی برای آن‌ها است.

به گزارش مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب توانمندی سازی دانش اموزان و معلمان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود که با توجه به آسیب‌های فضای مجازی، برنامه‌های محتوایی مناسب در آموزش و پرورش تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.

جمالی آرند افزود: اجرای طرح پنجشنبه‌های طلایی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی، نقش مهمی در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لیونل مسی را هرگز با این تیپ خاص ندیده‌اید
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان