Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی از دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بازدید کرد.

محمد علیپور در جریان بازدید ضمن تبریک به جهادگران این مجموعه بخاطر دستاوردهای ارزنده، جهاد دانشگاهی را یک برند قابل افتخار برای انقلاب و کشور عنوان کرد و افزود: جهاددانشگاهی از دوران دفاع مقدس تا به امروز در عرصه های مختلف به عنوان یک مرکز علمی با استفاده از علم دانش بنیان و باتکیه بر توان جهادگران فعال در این مجموعه در راستای رفع نیازهای کشور، کاهش وابستگی کشور به قدرتهای بزرگ دنیا پیشگام بوده و اقدامات ارزنده ای ارایه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با استعانت از فرمایشات معظم له که بر استفاده از علم و پژوهشهای دانش بنیان تاکید داشتند توانسته به یافته های ارزشمندی دست یابد، گفت:  تلاشها و اقدامات جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی قابل توجه و تحسین برانگیز است.
علیپور بااشاره به اینکه آذربایجان غربی، استانی کشاورزی است و نیاز است بیشتر از فناوری های نوین در ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی بهره گیری شود، اظهار کرد:  طی بازدیدها از مجموعه جهاددانشگاهی استان، این مجموعه در عرصه های کشاورزی، اصلاح بذر، تولید و کشت گیاهان کم اب بر اقدامات قابل تحسینی انجام داده است که جای بسی خوشحالی است. 
وی بابیان اینکه ملاحظه روحیه جهادی،تلاش و جدیت فعالان جهاد دانشگاهی استان افزایش رغبت به همراهی با این مجموعه در به ثمر نشاندن تلاشهایشان را دو چندان می کند، تاکید کرد:  باید از ظرفیتهای علمی و پژوهشی و دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان استفاده کرد تا بر رونق اقتصادی منطقه و کشور افزوده شود. 
علیپور بااشاره به جایگاه پژوهش و علم دانش بنیان در دنیا، پژوهشهای جهاد دانشگاهی را کاربردی و مثمرثمر دانست و تصریح کرد:  باید ظرفیتها و دستاوردهای علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان تجاری سازی و معرفی شود. 
نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس تاکید کرد: از جهاد دانشگاهی استان به عنوان یک مرکز علمی،پژوهشی کارآمد در راستای کمک به رونق بخشهای مختلف استان حمایتهای لازم را خواهم داشت.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه ازاد کشور و مولود پیشرفت برای منطقه بوده است، افزود: این منطقه تجاری، اقتصادی دارای ظرفیتهای فراوانی است و از زمان ایجاد تاکنون برکات فراوانی برای منطقه داشته است. 
این نماینده خانه ملت با بیان اینکه فلسفه تاسیس مناطق آزاد،صرفاً صادرات و واردات نیست، تاکیدکرد: محرومیت زدایی، عمران و ابادانی و توسعه منطقه از اهداف و فلسفه وجودی مناطق آزاد است که در این میان، ایجاد فرودگاه، احداث دامداری،بسترسازی برای احداث بزرگراه و بسیاری از خدمات دیگر از برکات منطقه آزاد ماکو است. 
وی بااشاره به سرمایه گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان دولت برای احداث سد کرم اباد پلدشت، بهره برداری از این سد را ظرفیتی بزرگ برای رونق اقتصادی و توسعه منطقه و استان عنوان کرد و گفت: بزرگترین پروژه آبیاری تحت فشار و زهکشی با ۵۰ هزار هکتار در این منطقه دارای پیشرفت ۹۵ درصدی است که با بهره برداری از این پروژه آبیاری و استفاده از علم دانش بنیان در کشت محصولات، مغان دومی شکل خواهد گرفت.
علیپور با بیان اینکه طی سالهای گذشته برای تامین زیرساختهای منطقه آزاد ماکو تلاش شده است، تصریح کرد: در حال حاضر با عزمی جدی برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذار در منطقه در تلاشیم.
در ابتدای این دیدار دکتر رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با ارایه گزارشی از عملکرد این نهاد انقلابی در استان اظهار کرد:جهاد دانشگاهی با تکیه بر پتانسیل پژوهشگران در گروه های پژوهشی مختلف طرح های پژوهشی و فناورانه متناسب با نیازهای استان  بصورت کاربردی تعریف و تدوین می کند که در این راستا نیازمند حمایت از سوی دستگاههای اجرایی برای اجرای این طرح ها هستیم.
 وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو بعنوان یکی از بزرگترین مناطق آزاد جهان شناخته می‌شود، خاطر نشان کرد: براساس توافقات ابتدایی که تفاهم نامه آن نیز در منطقه آزاد ماکو در حال بررسی و نهایی شدن است براساس هماهنگی بعمل آمده پیشنهاد شده که با حمایت منطقه آزاد ماکو مرکز مطالعاتی و خدماتی تخصصی و فوق تخصصی کشاورزی با توجه به پتانسیل های چند مرزی منطقه آزاد ماکو با تاکید بر محصولات و موضوعات و ظرفیت‌های استراتژیک منطقه و فرآوری آن نهایی شود که با حمایت نمایندگان می‌توان تحولی در بحث اقتصاد کشاورزی منطقه و حتی کشور از طریق این پتانسیل ایجاد کرد.
دکتر رستم زاده با اشاره به خدمات تخصصی توسعه یافته و کیفی مرکز خدمات تخصصی آزمایشگاهی حوزه مواد غذایی آب، خاک، گیاه و محصولات متناسب با آخرین متدهای بین المللی مورد قبول کشورهای جامه هدف که اخیراً تکمیل و از استانهای شمالغرب متقاضی و مخاطب دارد، اظهار کرد: با حمایت مسولان منطقه می‌توان خدمات تخصصی این نهاد را که تاثیر بسیار زیادی در توسعه صادرات محصولات کشاورزی و عدم دیپورت محصولات کشاورزی استان و منطقه دارد را توسعه و گامی ارزنده در بحث صادرات استان و کشور از طریق مرزهای منطقه داشته باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تاکید کرد: جهاددانشگاهی درصدد ارزش آفرینی با تکنیک‌های علمی براساس قابلیت‌های بومی هر منطقه و ظرفیت سازی از آنان جهت توسعه شهرستان، استان و کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی جهاد دانشگاهی استان منطقه آزاد ماکو دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست که راهکارهای رسانه ای برای تولید محتواهای اثرگذار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت محورهایی همچون تاکید بر موضوعات متنوع فرهنگی و هنری در بستر جامعه و مدارس با نگاه پرورشی و تربیتی، توجه به برنامه های فرهنگی راهبردی در کنار حمایت از طرح نور انتظامی و تبیین شرعی و اخلاقی موضوعات مرتبط با خانواده، راهکارهای مشارکت بیش از پیش مردم در اجرای طرح های عفاف و حجاب، توجه ویژه به مقوله پوشاک ، الگوسازی از دختران و بانوان فرهیخته ، ارتقا فرهنگ حجاب و فرزند آوری در جامعه از جمله مباحثی بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به اولویت ها و برنامه های صداوسیما در این خصوص، استفاده از ظرفیت نخبگانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه سازی ها تلاش می شود میان فضای ذهنی جامعه و برنامه های عملیاتی فرهنگی در این حوزه ارتباط برقرار شود .

آقای حجازی فر این را هم مورد تاکید قرار داد که نظرسنجی و پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد بیشتر افرادی هم که از پوشش مناسبی برخوردار نیستند حجاب را یک امر پسندیده می دانند لذا با ایده های خلاقانه و استفاده از فرهیختگان شاهد تاثیرگذاری بیش از پیش برنامه ها در جامعه خواهیم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • اقدام زیبا و تحسین‌برانگیز یک پاکبان در زنجان
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی