Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به مطالعات آمایش استان گفت: خوشبختانه اعتباراتی که در بخش منابع آب و راه در سال ۹۹ و حتی سال ۱۴۰۰ گرفتیم با سال های گذشته قابل مقایسه نیست و ۸۱ درصد اعتبارات ملی استانی شده سیستان و بلوچستان به پروژه های این دو حوزه مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد عرب اول با بیان این که توزیع منابع بر اساس برنامه و خروجی مطالعات شکل گرفته است، افزود: در سال ۹۹ اساس توزیع اعتبارات بین فصول را بر مبنای مطالعات آمایش سررزمین قرار دادیم و این مهم را با افتخار دنبال می کنیم، چراکه پژوهش ها باید به متن جامعه کمک کند.

این مقام مسئول افزود: در سنوات قبل ردیف توسعه سواحل مکران را در قانون داشتیم که حداکثر اعتباری که در این ردیف می گرفتیم، ۳۵۰ میلیارد تومان بود، امسال مطالعات سند توسعه سواحل مکران به پایان رسید و جهت اجرا ابلاغ شد که نتیجه این پژوهش اختصاص 1000میلیارد تومان ردیف در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ است که اگر این مطالعات نبود مسیر سال های قبل را طی می کرد.

وی با اشاره به مطالعات آمایش استان اضافه کرد: خوشبختانه اعتباراتی که در بخش منابع آب و راه در سال ۹۹ و حتی سال ۱۴۰۰ گرفتیم با سال های گذشته قابل مقایسه نیست و ۸۱ درصد اعتبارات ملی استانی شده سیستان و بلوچستان به پروژه های این دو حوزه مربوط می شود.

عرب اول با تاکید بر این که سال ۱۴۰۰ به لحاظ بودجه ای قابل مقایسه با سنوات قبل نیست و در شرایط بسیار مطلوبتری قرار گرفته ایم گفت: در سال ۹۹ به استناد بند "ز" قانون برنامه بودجه، شورای برنامه ریزی مجاز بود که یک درصد از اعتبارات هزینه ای را بابت فعالیت های پژوهشی به صورت گلوبال نگه دارد که یک میلیارد تومان سهم پژوهش استان شد.

وی افزود: در همین راستا ۱۴۷ پژوهش به دست ما رسید که بعد از بررسی های کارشناسی ۱۷ مورد ممیزی شد که خروجی آن برای استان مفید است، در نهایت در کارگروه پژوهش چهار مورد موثر به عنوان عناوین برتر انتخاب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: افتخار این استان به مرز طولانی، بازارچه های مرزی و گمرک آن است، ولی هیچ وقت سند توسعه تجارت‌ خارجی نداشتیم که امسال در کارگروه پژوهش تصویب شد و خروجی آن به ما برای تامین منابع مالی کمک می کند.

وی گفت: در گذشته محاسبه جی دی پی فقط برای استان داشتیم که برای اولین بار مصوب شد که جی دی پی شهرستان ها نیز محاسبه شود که کار بزرگی است.

عرب اول خاطرنشان کرد: از آنجایی که بالاترین آمار روستاها در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، سند راهبردی توسعه ای روستایی استان را رقم زدیم که بسیار اهمیت داشت، این سند برای استفاده مطلوب تر از تسهیلات اشتغال به طور قطع به حوزه روستایی کمک می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان پروژه آبرسانی استانی اقتصادی سیستان و بلوچستان سال ۹۹ سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: کارکنان پرتلاش کلانتری‌ها در خط مقدم تامین امنیت جامعه قرار دارند و در بررسی‌های بعمل آمده فرماندهی انتظامی استان با اقدامات پیشگیرانه و تامینی پلیس، اثر بخشی آموزش‌های همگانی پلیس، مشارکت‌های مردمی، توجه مردم به توصیه‌های پلیس و اقدامات کنترلی بر سارقان با کاهش ۱۸ درصدی در جمع کل سرقت‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

وی همدلی و همکاری را مهمترین عامل موفقیت در انجام ماموریت‌های محوله دانست و افزود: کاهش سرقت‌ها و پیشگیری از جرائم منوط به تلاش مضاعف و جهادی فرماندهان و کارکنان پلیس و مشارکت شهروندان است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، خدمت گذاری به مردم را مدال افتخار برای کارکنان فراجا دانست و یاد آور شد: باید به خود ببالیم در سازمانی خدمت می‌کنیم که خدمت گذاری به مردم یک نعمت الهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت