Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی نیازمند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دانشجویان در صحنه‌های مختلف کنشگری‌های به موقعی داشتند، اظهار کرد: دانشجویان در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره نقش تأثیر گذاری در شکل گیری و استقرار این نظام داشته اند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان نباید نسبت به موضوعات جامعه بی تفاوت باشند، افزود: نا امیدی برای هر جامعه‌ای به عنوان سم تلقی می‌شود و دانشجویان باید با امید به آینده علاوه بر تحصیل به عنوان یک وظیفه در خصوص مسائل مختلف جامعه نیز حساس بوده و تنها به دنبال موارد حاشیه‌ای نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازمند با اشاره به فعالیت‌های متعدد بسیج دانشجویی گیلان و تعامل و همکاری دانشجویان با سایر نهادها و تشکل‌ها از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا دانشجویان بسیجی در قالب ۱۷ گروه امدادی و جهادی و با ۱۷۰ جهادگر پا به میدان گذاشته و علاوه بر گندزدایی معابر با ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی، دو هزار و ۳۰۰ بسته بهداشتی نیز در بین مردم توزیع کردند.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی، کارت‌های هدیه کمک هزینه و پخت غذا و اطعام نیازمندان در مناسبت‌های مذهبی مختلف، اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی به دست اقشار کم درآمد رسید که ۲۰۰ بسته از آن تنها در هفته بسیج توزیع شده بود.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان به تولید و توزیع ۲۲ هزار بروشور انگیزشی و تولید محتوا در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: پنج کارگاه تولید ماسک وظیفه تولید روزانه سه هزار و ۵۰۰ عدد ماسک را برعهده داشتند که در بین مردم توزیع شد.

حضور دانشجویان در مرحله دوم طرح شهید «سلیمانی»

نیازمند همچنین اظهار کرد: انجام کارهای عمرانی، حضور در روستاها، تولید ماسک و محلول ضدعفونی، ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی، حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان، کمک به شستشوی اموات در غسالخانه‌ها، نقش آفرینی در طرح غربالگری مراکز بهداشت از جمله فعالیت دانشجویان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی بود.

وی با اشاره به انجام بررسی‌های علمی در خصوص ویروس کرونا توسط دانشجویان بسیجی، افزود: در مرحله دوم در طرح حاج «قاسم سلیمانی» نیز دانشجویان بسیجی با انجام مراقبت‌های بالینی بیماران کرونایی به کمک کادر درمان و پرستاران در نقاهتگاه‌ها و مراکز مراقبت از بیماران کرونایی آمدند.

نیازمند به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مطالبه گر بودن دانشجویان و مواجهه تخصصی با موضوعات مختلف اشاره و تاکید کرد: تنوع تخصص در دانشگاه‌ها باعث شده در یکسال اخیر ضمن ایجاد ۴۰ هسته مطالبه گر در دانشگاه‌های گیلان، علاوه بر طرح مشکلات در نشست‌های تخصصی با مسئولان مطالبات مردم را مطرح و نظرات کارشناسی خود را نیز به عنوان راهکار پیشنهادی به مسئولان منتقل می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان اضافه کرد: موضوعاتی همچون توسعه استان، گرانی در بازار و افزایش قیمت‌ها، صنایع و کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل، تسهیل ازدواج و مباحث مربوط به خانواده به صورت تخصصی مورد بررسی و واکاوی دانشجویان قرار گرفته و نشست‌های مختلفی را با دادستان کل گیلان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد گیلان برای رفع مشکلات گیلان و تحقق شعار سال برگزار کرده‌اند.

کد خبر 5088593

منبع: مهر

کلیدواژه: روز دانشجو محمد مهدی نیازمند بسیج دانشجویی گیلان ویروس کرونا محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده شیوع کرونا آمار کرونا شیراز بارش باران شهرکرد کرمانشاه شهرستان کرج بوشهر گرگان معلولان بارش برف دانشجویان بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است

سید فرهاد ناصری نیا در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در لرستان و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) به مناسبت هفته کارگر ، اظهار داشت : این هفته فرصت مناسبی برای تجلیل از خدمات ارزنده کسانی است که به‌عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی، از مهمترین ارکان توسعه، بالندگی و خوداتکایی جامعه به‌شمار می‌روند.

وی افزود: بدون شک، پیشرفت و استقلال اقتصادی و صنعتی کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های کارگران است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد : تاریخ انقلاب اسلامی نشان از نقش محوری کارگران در پیروزی جمهوری اسلامی ایران و استقرار نظام اسلامی داشته و همچنین این قشر از جامعه طی هشت سال دفاع مقدس نیز به عنوان سرباز و بسیجی در میدان های جنگ و در سنگر تولید حضور پررنگی داشتند.

او بیان کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم راه‌اندازی بازارچه دائمی تولیدات مشاغل خانگی کارگاه‌های خرد خانگی استان است. این موضوع، در صورت تحقق می‌تواند کمک زیادی به اشتغال لرستان و رونق گرفتن کارگاه‌های زودبازده استان کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: بعد از انقلاب اسلامی به قشر کارگر بها داده شد و امام راحل و پس از آن مقام معظم رهبری، نگاه ویژه به کارگران داشته‌اند.

وی گفت: کارگران نقش مهمی در خودکفایی کشور دارند و با همت آنها چرخ اقتصاد به گردش افتاده و اثرگذاری آن‌ها ملموس است. لازم است به این قشر اثرگذار، سلامت روح و جسم آن‌ها، آرامش در خانواده، محیط کار و امنیت شغلی توجه ویژه شود و این را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.

ناصری نیا توجه ویژه به تولید را اولویت مهم دولت دانست و با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هم هستند، افزود: جلسات شورای هماهنگی به‌صورت میدانی و شهرستانی برگزار و مشکلات مردم به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است