Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین رئوفی گفت: جدیدترین دوره از کمک مومنانه اهالی مسجد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به کارگران فصلی منطقه ۱۲ شهر تهران اختصاص یافت که حداقل ۱۳۰ نفر را شامل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی رئوفی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پایگاه بسیج مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در دوره شیوع ویروس کرونا نیز طرح ولایت را با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای تامین برخی از اقلام جهیزیه برای دختران خانواده های نیازمند را با جدیت دنبال کرد، اظهار کرد: الحمدالله با تلاش بسیجیان و مشارکت خیران و نمازگزاران این مسجد، شش مجموعه جهیزیه طی ۹ ماه اخیر میان این نیازمندان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بسته شامل لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی، سرویس چینی، سرویس قاشق و چنگال، ساعت دیواری و سینی است.

 

امام جماعت مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، خیابان شهید قادری) در ادامه با اشاره به تداوم کمک مومنانه اهالی این مسجد در دستگیری از نیازمندان در ماه ربیع الثانی، گفت: جدیدترین دوره از کمک مومنانه اهالی مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به کارگران فصلی منطقه 12 شهر تهران اختصاص یافت که حداقل 130 کارگر را شامل می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در دوره شیوع ویروس کرونا کاملا مطابق با دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می شود، افزود: بنای ما بر باز بودن حداکثری این مسجد است زیرا درست است که می توان از طریق مجازی و تبلیغات محیطی، کمک های مردمی برای دستگیری از نیازمندان را جمع آوری کرد، ولی تبلیغ چهره به چهره و سخنرانی بین دو نماز پس از اقامه نماز جماعت، کارایی خود را دارد.

 

رئوفی اضافه کرد: الحمدالله پایگاه بسیج مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اعم از خواهران و برادران با جدیت عمل به فرمایش مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه را دنبال کرده اند و اکنون علاوه بر جمع آوری کمک ها و بسته بندی اقلام سبدهای ارزاق برای توزیع میان کارگران فصلی، تهیه سبد کالا برای 60 خانواده تحت پوشش این مسجد را نیز پیگیری می کنند که در آذرماه این کمک شامل گوشت و مرغ نیز می شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه مساجد محله ایران (محدوده بین خیابان 17 شهریور تا خیابان ایران) با همکاری یکدیگر برای تحقق چشم انداز محله مسجدمحور تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: ان شاءالله به یاری مسجدی ها و مشارکت هیئتی ها و خیران و البته عموم نمازگزاران تلاش داریم محله ایران را که همیشه جزو محلات نمونه در سطح شهر تهران به ویژه منطقه 12 بوده، همچنان در مسیر خدمت رسانی به نیازمندان، نشر معارف دینی و سبک زندگی دینی موفق نگاه داریم.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا کارگران فصلی جهیزیه مساجد مسجد حضرت علی بن موسی الرضا کارگران فصلی کمک مومنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، این روزها اغلب ساکنان نیمکره شمالی برای پوشیدن لباس‌های خنک و رهای بهاره و تابستانه آماده می‌شوند. در این میان، برای برخی انتخاب لباس به عاملی مهم‌تر از دمای هوا و سلیقه شخصی بستگی دارند؛ کسانی که حساسیت‌ فصلی دارند و در فصل بهار، هم‌زمان با افزایش میزان غبار و گرده گیاهان و هاگ قارچ‌ها در هوا، با انواع و اقسام ناراحتی‌ها از جمله خارش پوست درگیرند.

بیشتر بخوانید: هنگام استفاده از حشره‌کش‌ها به این نکات دقت کنید

متخصصان بهداشتی به کمک این افراد آمده‌اند تا با ارائه راهنمایی‌های کاربردی برای تغییر در سبک پوشش به آن‌ها کمک کنند کمی از سختی‌های این مشکل بکاهند.

یکی از اولین کارهایی که می‌توان انجام داد، این است که به‌ محض رسیدن به خانه لباستان را عوض کنید تا گرده‌های معلق در هوا را که به الیاف لباس چسبیده‌اند، با خود به اتاق نشیمن و اتاق خواب منتقل نکنید.

رد شدن از زیر درختان پرشکوفه یا قرار گرفتن در معرض نسیم بهاری هم می‌تواند موها را پر از گرده و غبار کند. بنابراین پوشاندن سر با کلاه یا سربند کمک می‌کند این گرده‌ها را با خود تا روی بالشتان نبرید. اگر هم ترجیح می‌دهید موهایتان آزاد و رها باشند، یک دوش سریع می‌تواند به خلاص شدن از شر گرده‌های حساسیت‌زا کمک کند.

اگر لباس‌های شسته‌شده‌ را در هوای آزاد پهن می‌کنید، توصیه می‌شود این کار را در ابتدای روز یا هنگام عصر انجام ندهید، زیرا در این زمان‌ها میزان گرده‌های معلق در هوا به بالاترین حد می‌رسد.

محققان پنج تا از رایج‌ترین پارچه‌ها در ایالات متحده (پنبه، پشم، پلی‌استر، ابریشم و کتان) را از نظر میزان جذب گرده‌ بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که انواع بافت‌ لباس می‌تواند به عنوان جمع‌کننده‌های غیرفعال گرده عمل کند و تفاوت‌ها در فراوانی گرده‌های مختلف به محیط‌های روستایی، حومه‌ای و شهری بستگی دارد. به عقیده آن‌ها، لباس یکی از عوامل اصلی ورود غبارهای حساسیت‌زا به فضاهای بسته مانند خانه، محل کار یا فضاهای عمومی است. البته شستشو با آب و مواد شوینده اکثر گرده‌ها را از پارچه پاک می‌کند اما اگر شرایط شست‌وشوی هرروزه فراهم نیست، باید لباس‌های بیرون را در مکانی محافظت‌شده (مانند کمد لباس جداگانه) نگه داشت.

توصیه دیگری که هم راهگشا است و هم می‌تواند زیبایی‌های این فصل را تکمیل کند، همراه داشتن یک شال پنبه‌ای برای پوشاندن سر، گردن و شانه‌ها هنگام رد شدن از مکان‌هایی است که منبع انتشار گرده‌اند؛ مانند پارک‌ها یا فضای سبز.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228736 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • اهدا جهیزیه به نوعروسان کهگیلویه
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم