Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه جامعه: پس از اینکه عصر جمعه خبر تلف شدن یک ببر ماده در باغ وحش ارم رسانه‌ای شد، رئیس اداره محیط زیست تهران خبر از انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه داد، در قدم نخست جمعی از کارشناسان محیط زیست به همراه کارشناس دامپزشکی و باغ وحش به بررسی ادعاهای مسئولان باغ وحش پرداختند.

محمد کرمی, رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره محیط زیست استان تهران در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره این جلسه این‌طور توضیح داد که به اتفاق نماینده باغ وحش ارم و نماینده دامپزشکی از این مجموعه بازدید داشتیم، و طبق اظهارات نگهبان شب این باغ وحش، این اتفاق به واسطه باز شدن درب محل استراحت بین این دو ببرها رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این ببرها به صورت اصولی در ۳ جایگاه مختلف نگه داری می‌شود، گفت: ببرها عصرها برای استراحت به قفس‌های پشتی این جایگاه می‌روند و ببر نر به دلیل فشاری که دریچه محل استراحت آورده است، توانسته درب کشویی را باز کند و وارد قفسه ببر ماده شود.

کرمی با بیان اینکه درباره علت دقیق مرگ ببر ماده باغ وحش نمی‌تواند نظر قطعی اعلام کند و مسئول اعلام علت مرگ سازمان دامپزشکی است اظهار داشت: دوربینی در این محل وجود نداشته و نمی‌توان به قطعیت و صراحت گفت روایت نگهبان از این اتفاق درست است، اما شکل پنجه‌های گربه سانان این امکان را به آنها می‌دهد که بتوانند درب را باز کنند.

وی افزود: باید منتظر صورت جلسه و گزارش رسمی مسئولان این باغ وحش در این زمینه باشیم.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره محیط زیست استان تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به تکرار این حادثه برای بار دوم طی مدت کوتاه یک ماهه و تلف شدن یک شامپانزه ماده دیگر آیا شائبه تلاش باغ وحش برای جفت‌گیری حیوانات را برای کارشناسان سازمان محیط زیست بیشتر نکرده است، گفت: درباره اتفاق گذشته اخطار به باغ وحش وارد شده که جایگاه شامپانزه‌ها را اصلاح کند اما از نظر قانونی جریمه‌ای در پی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه ببرها و شامپانزه‌ها چندین سال است در این باغ وحش با همین ساختار زندگی کرده‌اند، اظهار داشت: باغ وحش در خصوص نگه داری از ببرها به سازمان محیط زیست تعهد داده است که اقدامی در خصوص جفت‌گیری و آمیزش این حیوانات نداشته باشد، اگر ادعای جفت‌گیری و آمیزش این حیوانات تأیید شود باغ وحش باید پاسخگو باشد.

کرمی ادامه داد: اگر کارشناسانی در این حوزه مدعی هستند که باغ وحش دست به این تخلف زده است، مدارک و مستنداتشان را ارائه دهند. اما وضعیت باغ وحش ارم نسبت به بقیه باغ وحش‌های کشور بهتر است.

کد خبر 5088529 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد کرمی باغ وحش دامپزشکی سازمان محیط زیست ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران آلودگی هوا سامانه بارشی تذکر به شهردار تهران شبکه شاد سیل خوزستان گردشگری میدان میوه و تره بار دستگیری سارق قوه قضاییه سازمان هواشناسی ستاد ملی مقابله با کرونا باغ وحش ارم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ماجرای واژگونی وحشتناک ام وی ام X55 چه بود؟
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست