Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری ایلام از کشف بالغ بر ۱۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در یک ماه گذشته در مرز مهران خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران از کشف بالغ بر ۱۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در یک ماه گذشته در مرز مهران خبر داد و افزود: دادگستری استان در برخورد قاطع با پدیده قاچاق مصمم و جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن بررسی آخرین وضعیت پایانه مرزی مهران با مدیرکل گمرکات استان و سایر مسئولین این شهرستان، به سیاست‌ها و راهبرد‌های دستگاه قضایی در دوران تحول اشاره کرد و حمایت از تولید و مبارزه با فساد را از مهم‌ترین این سیاست‌ها برشمرد و تصریح کرد: پدیده شوم قاچاق هم تولید ملی را دچار آسیب و مشکل می‌کند و هم سبب گسترش فساد در مبادلات اقتصادی می‌شود.

وی برنامه‌ها و اقدامات دستگاه قضایی استان در سال جهش تولید را در راستای حمایت از فعالان اقتصادی موفق ارزیابی کرد و گفت: مشکلات قضایی و حقوقی بسیاری از تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی استان در ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید، بررسی و مرتفع شد.

بیشتر بخوانید: کشف بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال داروی قاچاق در استان یزد

دهقانی همچنین از فساد به عنوان خط قرمز دادگستری استان ایلام یاد کرد و اظهار داشت: پیشگیری و مبارزه قاطع با فساد در تمام انواع و اقسام آن از سوی کلیه واحد‌های دستگاه قضایی استان بویژه دادگستری و سازمان بازرسی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نقش پایانه مرزی مهران در اقتصاد استان و کشور اشاره کرد و اذعان داشت: مرز بین المللی مهران از مهم‌ترین و امن‌ترین مسیر‌های مبادله و ترانزیت کالا به کشور عراق و از آنجا به سایر کشور‌ها به شمار می‌رود که بالغ بر دو هزار نفر در بخش‌های مختلف آن مشغول به فعالیت هستند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام به بیان اهمیت فرآیند بازرسی و نظارت دقیق در پایانه‌های مرزی پرداخت و خاطرنشان کرد: سرعت در رسیدگی و برخورد قاطع و اثرگذار با تخلفات قانونی و قاچاق کالا و رسیدگی ویژه و دقیق به پرونده‌های این حوزه به کلیه حوزه‌ها و محاکم قضایی استان ابلاغ شده است.

وی کشف ۱۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق که عمدتا شامل اقلام دارویی، بهداشتی و سوخت بودند را در راستای برخورد قاطع دستگاه قضایی با پدیده قاچاق ارزیابی کرد و افزود: پرونده این تخلفات به صورت ویژه در دادگستری و سازمان تعزیرات استان در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دادگستری ایلام قاچاق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری ایلام قاچاق ۱۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق دستگاه قضایی قضایی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان لطیفی مطرح کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان البرز با رصد فعالیت قاچاقچیان موفق به توقیف دو دستگاه خودروی شوتی در محورهای مواصلاتی استان شدند.

وی افزود: در این عملیات‌ها ۱۷ عدد انواع لوازم خانگی شامل لباسشویی، تلویزیون، اتوبخار و موتور کولر گازی کشف شده که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش آنها حدود سه میلیارد ریال برآورد می‌شود.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به دستگیری دو نفر در این عملیات‌ها بیان کرد: مبارزه جدی با قاچاق کالا از اولویت‌های پلیس در سال جاری است.

کد خبر 6088593

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد