Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید قبادی دانا گفت: از 94 هزار واحدی که در دولت یازدهم ساخته و واگذار شده 75 هزار واحد متعلق به خانواده‌های دارای معلول است.

به گزارش برنا؛ وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین واگذاری یک هزار و 943 واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت گفت: یکی از وظایف سازمان بهزیستی در جهت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش خود، کمک به تهیه مسکن است که از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون حدود 130 هزار واحد مسکونی تسهیل گری شده و به جامعه هدف واگذار شده است که از این میان 104 هزار واحد به افراد دارای معلولیت اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: سال گذشته در هفته جهانی افراد دارای معلولیت، مقام معظم رهبری فرمودند که مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی، غیردولتی و سازمان‌ها انقلابی مسئول هستند، تجلی این فرمایش در موضوع کمک به خانواده‌های دارای معلولیت در حوزه مسکن خود را نشان می‌دهد.

قبادی دانا تصریح کرد: سال 1394 پنج مجموعه شامل سازمان بهزیستی، سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز؛ پروژه ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر را آغاز کردند که در این راستا 14 هزار خانواد شناسایی شدند و تاکنون به 9 هزار و 200 خانوار منزل مسکونی واگذار شده و برای 4 هزار و 450 خانوار دیگر هم در حال ساخت واحد مسکونی هستیم و نزدیک به 700 واحد هم امروز به طور همزمان در حال افتتاح است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: 1943 واحد مسکونی را در 30 استان کشور افتتاح خواهیم کرد که از میان 1209 واحد آن مربوط به خانواده‌های یک معلول یا زنان سرپرست خانوار است و 734 واحد آن مختص خانواده‌های داری دو معلول و بیشتر است.

او افزود: در حوزه مسکن شهری در مجموع مبلغ 140 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود و در حوزه مسکن روستایی هم این مبلغ به 85 میلیون تومان رسیده است که از طریق بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی تامین می‌شود.

قبادی دانا بیان کرد: سایر خانوارها از 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برخوردار خواهند شد که در پروژه تامین مسکن محرومین که از طرف سازمان برنامه و بودجه آغاز شده مبلغ 20 تا 30 میلیون تومان هم از طریق این سازمان به کمک‌ها اضافه می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: خانوارهایی که نمی‌توانند زمین تهیه کنند، می‌توانند مکان‌هایی که بنیاد مسکن داری زمین است را استفاده کنند چرا که این بنیاد درصدد کمک به این خانوارهاست.

او افزود: مشکلی که الان داریم در حوزه مسکن شهری است زیرا بنیاد مسکن فقط در شهرهای که زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند و همچنین روستاها امکان تامین مسکن دارد که  امیدوارم بانک مرکزی و دولت مساعدت لازم را انجام دهند تا تامین مسکن خانوارهای معلول و مدجویان بهزیستی در شهرهای بالای 20 هزار نفر هم رونق پیدا کند.

قبادی دانا بیان کرد: از 94 هزار واحدی که در دولت یازدهم واگذار شده است 75 هزار واحد متعلق به خانواده‌های دارای معلول است همچنین یک نهضت و پویشی در حال آغاز است برای تکمیل 34 هزار واحد مسکونی در دست احداث برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی نیاز است که افراد و خیرین کمک کند تا این منازل مسکونی در حال ساخت را تکمیل کنیم. این واحدهای مسکونی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد عملیات اجرایی‌شان شروع شده است.

رییس سازمان بهزیستی در ادامه گفت: سازمان بهزیستی تمام تلاش خود را صرف این مقوله کرده است که علاوه بر کمک گرفتن از دستگاه‌های انقلابی و حاکمیتی از کمک خیرین هم استفاده کند تا با کمک و همدلی همه دستگاه‌ها این به هدف نهایی برسد.

قبادی دانا بیان کرد: این را باید گفت که ۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی همچنان در نوبت دریافت مسکن هستند و هنوز نتوانستیم اقدامی برای آنها انجام دهیم و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این افراد هم بتوانند منزل دریافت کنند.

//انتهای پیام:5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی خانواده دولت مسکن معلولان وحید قبادی دانا افراد دارای معلولیت خانواده های دارای سازمان بهزیستی میلیون تومان حوزه مسکن واحد مسکونی واگذار شده بنیاد مسکن قبادی دانا هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف در مصاحبه رادیویی، گفت: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است. یعنی یک سری خدمات نهادهای دولتی باید در بستر الکترونیکی انجام شود. یک سری مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده و در ادامه نیز بحث الکترونیکی شدن روی داد که در دستور کار دولت است.

رستگار تاکید کرد: الکترونیکی کردن مجوزها نیازمند آن است که تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد باید کد یکتا را داشته باشند.

وی گفت: کد یکتا متصل به حساب بانکی افرادی می‌شود که فعالیت اقتصادی دارند. بیشتر افراد باید جسم مجوز را با خود می‌بردند و یا استعلامی از نهادهای ذیربط انجام می‌شد تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد. با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا نیازی نیست که اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای پروانه کسب هستند مجوز را با خود ببرند.

این مقام صنفی یادآور شد: مهمترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند آن است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند. سپس آنکه این مجوزها مورد تأیید درگاه ملی مجوزها باشد. با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند هم افرادی که مجوز دارند و یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به روز رسانی خود را انجام می‌دهند.

وی گفت: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتماً باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارائه می‌کنند.

کد خبر 6095507

دیگر خبرها

  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت