Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی میزان بارش ۱۲۰ میلی‌متر بارش پیش‌بینی شده اما تاکنون ۱۴۱ میلی‌متر بارش گزارش شده که رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

مهران چراغپور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهارداشت: از صبح امروز سامانه بارشی وارد استان شد و در بیشتر نقاط استان شاهد بارش برف و باران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان بارش‌ها در نقاط مختلف افزود: کوهرنگ 13 میلی‌متر باران و 7 سانتی‌متر برف، مالخلیفه 35 میلی‌متر بارش، شهرکرد 13 میلی‌متر، لردگان 25 میلی‌متر، بروجن 14 میلی‌متر، ایل‌بیگی 10 میلی‌متر، سامان 10 میلی‌متر، فرخشهر 11 میلی‌متر، فارسان 14.5 میلی‌متر، اردل 20میلی‌متر، بلداجی 13.5 میلی‌متر، بن 10 میلی‌متر، سورشجان 12 میلی‌متر، دوآب صمصامی 12 و شلمزار 16 میلی‌متر بارش گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این بارش‌ها بیشتر در نقاط شمالی به صورت برف و در نقاط جنوبی به صورت بارش باران و مه صبحگاهی گزارش شده که کاهش دید تا حدود هزار متر کاهش یافته است.

چراغپور ادامه داد: این سامانه بارشی تا پایان امشب و اوایل صبح فردا در استان فعال می‌باشد و برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش دما همراه با مه صبحگاهی در محورهای مواصلاتی را شاهد خواهیم بود.

پلیس‌راه نسبت به لغزندگی محورهای مواصلاتی استان مرکزی هشدار داد/ بارش برف در محور اراک ـ ازناتمامی محور‌های مواصلاتی استان فارس لغزنده است؛ بارش برف در محور سپیدان - اقلیدهواشناسی ایران 99/9/16| بارش گسترده برف و باران در سراسر کشور

وی براساس آمار تا صبح امروز بارش‌ها نسبت به بلندمدت از مهرماه امسال تا آذرماه 18 درصد افزایش را نشان می‌دهد و نسبت به سال قبل 62 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهرستان کوهرنگ پربارش‌ترین شهرستان می‌باشد، خاطرنشان کرد: میزان بارش‌ها در سال زراعی در این شهرستان 304.5 میلی‌متر می‌باشد که نسبت به میانگین بلندمدت 6 درصد افزایش و شهرکرد میانگین بارش‌ها در سال زراعی 60 میلی‌متر بوده که نسبت به سال زراعی در میانگین بلند مدت 4 درصد کاهش داشته است.

چراغپور با بیان اینکه در استان از اول مهر تاکنون 141 میلی‌متر بارش داشته‌ایم، گفت: در سال زراعی میزان بارش 120 میلی‌متر بارش پیش‌بینی شده اما تاکنون 141 میلی‌متر بارش گزارش شده که رشد 18 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری میلی متر بارش سال زراعی درصد افزایش میزان بارش بارش ها گزارش شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز با گذر سامانه از استان خوزستان همچنان احتمال بارش‌های خفیف در مناطق مرتفع شرقی و شمالی مورد انتظار است.  

وی ادامه داد: از اوایل دوشنبه، سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد استان خوزستان می‌شود و تا صبح سه‌شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای خواهد شد.

سبزه‌زاری گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در بخش‌های شرقی، شمالی، جنوبی و ارتفاعات استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود. در بقیه مناطق، بارش‌ها به‌صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود. هرچند با توجه به ماهیت سامانه‌های بهاری احتمال شدت گرفتن بارش‌های نقطه‌ای نیز دور از انتظار نیست. احتمال ریزش تگرگ نیز در مناطق مستعد وجود دارد.

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت+فیلم
  • باران میهمان آسمان چهارمحال و بختیاری
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی