Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سیدرضا حسینی,رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر  با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار مرکز شبانه‌روزی و سه مرکز روزانه زیر پوشش بهزیستی خدمات ارائه می‌دهند اظهار کرد: این مراکز شامل مراکز شبانه‌روزی سالمندان حضرت علی (ع) با یکصد سالمند، مرکز سالمندان مهر مادر مختص بانوان سالمند در سامن با ۵۰ سالمند، مرکز نسیبه محل نگهداری معلولین ذهنی و مرکز آفتاب برای بیماران مشکل روانی با ۹۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: در حال حاضر سه مرکز صبا، مرکز وصال و توانبخشی امید نیز به صورت روزانه در حوزه توانمندسازی معلولان و حرفه آموزی خدمات می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر تعداد پرونده‌های توانبخشی در حوزه معلولین در بهزیستی ملایر را ۷ هزار و ۷۴۵ پرونده برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۵۵ نفر با هدفمندی مستمربگیر زیر پوشش این نهاد هستند و یک‌هزار و ۹۶۶ نفر نیز زیر پوشش بیمه بهزیستی و مابقی زیر پوشش بیمه سایر اقشار هستند.

حسینی ضمن تقدیر از خدمات مددکاران و عوامل مراکز شهرستان گفت: در حال حاضر معلولان در سطح جامعه در همه عرصه‌ها به خوبی ورد پیدا کرده‌اند و با اعتماد به نفس بالایی که دارند شاهد موفقیت آن‌ها در همه زمینه‌ها هستیم.

او با بیان اینکه یکی از مهمترین نیاز‌های معلولین مناسب‌سازی معابر است افزود: خوشبختانه طی دو سال گذشته در سطح کشور اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده که در شهرستان ملایر نیز با همکاری خوب نهاد‌ها از جمله شهرداری، ادارات، بانک‌ها و... اقدامات خوبی در حال انجام است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر ادامه داد: در جلسات مختلف پیگیری‌های لازم را داشتیم و پیگیر این امر هستیم که همچنان در سایر مکان‌ها نیز مناسب‌سازی برای عبور و مرور معلولان به خوبی و با راحتی انجام شود.

حسینی از پرداخت ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب وام به ۹۷ نفر از معلولان زیر پوشش این نهاد از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه خبر داد و تصریح کرد: این وام‌ها در قالب تسهیلات ۵ تا ۷ ساله با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است.

او با بیان اینکه این وام‌ها در راستای اشتغالزایی در حوزه خدماتی و تولیدی از جمله خیاطی، قالیبافی، دامداری، زنبورداری، جوشکاری، نجاری و غیره با توجه به تخصص و نیاز افراد پرداخت شده است یادآور شد: در حوزه اشتغال معلولین نیز ۱۵ مددجو که از طریق کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند بیمه‌اند و بیمه آن‌ها توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر با بیان اینکه هزینه بیمه این افراد نیز به مدت پنج سال به حساب کارفرمایان از طریق بهزیستی واریز می‌شود خاطرنشان کرد: ۱۲۰ نفر از افرادی که دارای شغل بوده، از طریق خویش‌فرمایی بیمه شده‌اند که بعد از ارائه فیش پرداخت به بهزیستی هزینه به حساب این افراد به مدت پنج سال واریز می‌شود.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی شهرستان ملایر مرکز سالمندان بیماران مشکل روانی پرداخت تسهیلات زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی افزود: سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص نیازمند تجهیزات حرکتی، تا سقف ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق بیماران خاص برای تهیه دست و پای کربنی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: برای سایر افرادی که در سوانح و تصادفات دچار قطع عضو می‌شوند سهم هر دستگاه تقسیم شده و توافقاتی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که بر اساس ابلاغ این معاونت سهم بیمه سلامت ۳۰ درصد و سهم سازمان بهزیستی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه در سال جاری هستیم.

ناصحی گفت: قرار است سازمان بهزیستی متولی این امر باشد تا دست و پای کربنی که در شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شدند بر اساس این مصوبه مورد حمایت قرار گیرند.

کد خبر 6095069 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند