Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – سجاد رفیع؛ لبنان برای بسیاری از افراد، یادآور جنگ و تنش‌های سیاسی است. اختلافات گسترده داخلی و درگیری با اسرائیل از جمله مهمترین دلایل قرار گرفتن این کشور در زمره سوژه‌های جذاب خبری است. این در حالی است که واقعیت این کشور کوچک مدیترانه‌ای بسیار فراتر از این مسائل است. جمعیت جوان و عمدتا تحصیلکرده لبنان، طی سالیان گذشته موفق به خلق دستاوردهای نسبتا بزرگی در عرصه اقتصاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستاوردهایی که زیر سایه اخبار مربوط به جنگ و تنش‌های سیاسی، کمتر مورد توجه افکار عمومی جهان قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه، فین‌تک را می‌توان یکی از حوزه‌های پویا و موفق اقتصاد لبنان دانست. این کشور به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای خدمات مالی دیجیتال در منطقه MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا)، میزبان 9 درصد از مجموع استارتاپ‌های حوزه مالی این منطقه است. در همین رابطه، لبنان پس از کشورهای امارات متحده و مصر دارای سومین زیست‌بوم بزرگ فین‌تک در MENA است.

وجود شبکه‌ای منسجم از مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها در لبنان را می‌توان از جمله دلایل اصلی موفقیت استارتاپ‌های مالی در این کشور دانست. علاوه بر این، وجود نظام تامین مالی نسبتا کارآمد در لبنان منجر به دسترسی ساده‌تر صاحبان ایده و کارآفرینان لبنانی به منابع مالی در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا شده است. در همین رابطه، تاسیس یک قطب فین‌تک در این کشور تحت عنوان StartechEUS FinHub در سال 2017 نیز نقشی کلیدی در تسهیل فرایند راه‌اندازی، تکامل و رشد استارتاپ‌های مالی در لبنان ایفا کرد.

در حال حاضر، 16 عدد از 100 شرکت استارتاپی فعال در لبنان، در حوزه خدمات مالی دیجیتال فعالیت دارند که عمدتا نیز در زمره پیشگامان این حوزه در منطقه MENA قرار دارند. در همین زمینه، در ادامه به معرفی 3 مورد از استارتاپ‌های مطرح این کشور در عرصه فین‌تک خواهیم پرداخت.

1) شرکت Bluering: این شرکت را می‌توان به عنوان استارتاپ پیشتاز لبنان در عرصه مدیریت اعتبارات در نظر گرفت. در حال حاضر، شهرت Bluering علاوه بر خاورمیانه و شمال آفریقا، کشورهای آسیای مرکزی را نیز در بر گرفته است.

2) شرکت Card Switch: اپلیکیشن این شرکت، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های لبنان در حوزه مدیریت اعتبارات شخصی است. شرکت Card Switch در سال 2016 یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین نوآوری فناورانه در مراسم Seamless بود.

3) شرکت CMO: اپلیکیشن این شرکت در حوزه پرداخت‌‌ دیجیتال، یکی از اپلیکیشن‌های موفق در زیست‌بوم فین‌تک لبنان و مورد حمایت مالی شرکت‌های بزرگی مانند Samsung، McDonalds و Allo Taxi است.

پربیننده ترین خرید بدون کارت از سال آینده؟ قیمت موبایل (محدوده ۴میلیون تومان) قیمت انواع لپ تاپ‌های محبوب بازار +جدول قیمت روز موبایل اپل +جدول قیمت لوکس‌ترین لپ تاپ‌های بازار +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استارتاپ فین تک خدمات مالی استارتاپ فناوری زیست بوم سهام عدالت فین تک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران از مرحله یک هشتم نهایی عبور کرد و حالا فقط 8 تیم در این تورنمنت باقی مانده‌اند. 7 تیم لیگ برتری صعود کرده(مس، گل‌گهر، هوادار، آلومینیوم، تراکتور، ملوان و سپاهان) به همراه چادرملو اردکان از لیگ دسته اول به یک چهارم نهایی رسیدند و قرار است روز دوشنبه حریفان خود را در مرحله بعدی بشناسند.

نکته قابل توجه این است که شگفتی‌ساز مسابقات جام حذفی قطعا در مرحله بعدی میزبان خواهد بود. چادرملو اردکان هردو بازی گذشته خود در جام حذفی را مقابل فولاد خوزستان و مس کرمان در خانه حریفان برگزار کرد و برنده شد و بر اساس قوانین قطعا بازی سوم را باید میزبان باشد.

بر این اساس شاگردان سعید اخباری در مرحله بعدی مسابقات جام حذفی به هر تیمی برخورد کنند، باید در یزد از آن تیم پذیرایی کنند. هیچ تیم دیگری در جام حذفی چنین شرایطی را ندارد و فقط درباره چادرملو این موضوع صدق خواهد کرد.

بی‌شک میزبانی از حریف بعدی در یزد یک امتیاز مثبت برای چادرملو خواهد بود تا بتواند در حضور هواداران خودی از این مرحله هم بالاتر برود و به شگفتی‌سازی خواهد ادامه بدهد.

دیگر خبرها

  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند