Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیزاده از راه‌اندازی مرکز مشاوره آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان گیلان با همکاری وکلا و کارشناسان حقوقی افتخاری خبر داد.

«عبدالکریم علیزاده» امروز(یکشنبه، ۱6 آذر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهارکرد: حمایت معنوی و حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان گیلان و در قالب طرح شهید پژمان ظهیری تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بسیجی پژمان ظهیری از شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان افزود: این شهید بزرگوار، 5 اردیبشهت سال 79 در درگیری با اراذل و اوباش و در حین امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان تالش به شهادت رسید.

 

وی گفت: این ستاد در حوزه فعالیت‌های اجرایی ورود نکرده و مسئولیت حمایت و پشتیبانی از آمرین به معروف و تشکیل ستادهای شهرستانی و درون دستگاهی را برعهده دارد.

 

علیزاده با بیان اینکه در سال جاری برای حمایت از آمران به معروف 29 جلسه تخصصی حمایت حقوقی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان تشکیل شده است، تصریح کرد: مرکز مشاوره حقوقی امر به معروف و نهی از منکر گیلان تشکیل شده و با همکاری نهادهای قضایی ملی و استانی فعال است.

 

وی با دعوت از وکلا، کارشناسان حقوقی، اساتید رشته‌های حقوق برای همکاری با مرکز مشاوره حقوقی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان گفت: برای حمایت از آمران به معروف، 16 شعبه ویژه در دادگستری استان گیلان راه‌اندازی شده است.

 

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی کشورمان خاطرنشان ساخت: در جمهوری اسلامی ايران دعوت به خير، امر به معروف و نهی از منكر وظيفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به يكديگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت که شرايط و حدود و كيفيت آن را قانون معين می‌كند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز مشاوره حقوقی ستاد امر به معروف گیلان آمران به معروف و ناهیان از منکر امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان ستاد امر به معروف و نهی از منکر آمران به معروف مرکز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی گفت: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکرد‌ها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است. در همین راستا سال گذشته ۱۰۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات، افزود: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه