Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به شهردار درباره وضعیت بافت فرسوده در منطقه 12 تهران اظهار داشت: عدم احیای بافت فرسوده که با بافت‌های تاریخی در منطقه 12 عجین شده، مشکلات ناایمنی را به خصوص در بافت بازار پایتخت ایجاد کرده و باید مشکلات مربوطه در این زمینه مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان داشت: منطقه 12 تهران قلب تاریخی پایتخت محسوب می‌شود، ولی در اجرای طرح تفصیلی در این منطقه با یک مشکل جدی تحت عنوان بافت فرسوده مواجه بوده‌ایم و شهرداری نتوانسته این بافت‌ها را به صورت کامل احیا کند. 

وی بیان داشت: همچنین در طرح تفصیلی باید صدور پروانه برای پارکینگ‌های موردنیاز درنظر گرفته شود و تشویق مالکین به نوسازی بافت فرسوده هر چه بیشتر مورد توجه باشد. 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: مشکل پاساژهای ناایمن و قدیمی در کنار معضل بافت بازار، یک تهدید جدی در حوزه ایمنی شهر تهران محسوب می‌شود، البته سازمان آتش‌نشانی در نصب شیرهای اطفای حریق وظایف خود را به خوبی عمل کرده است.

وی گفت: ولی به دلیل رویکردهای وزارت میراث فرهنگی، شهرداری نتوانسته حتی سقف‌های در حال فروریختن را رسیدگی کند، چرا که این وزارتخانه با این موضوع مقابله دارد و به نوعی یک قفل‌شدگی در منطقه 12 ایجاد شده و حتی یک پرونده هم قابلیت تصمیم‌گیری ندارد. 

سالاری تصریح کرد: از شهرداری درخواست دارم که طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 را  مانند منطقه 22 تهیه کند و طی یک یا دو ماه آینده به سرانجام برسد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد سالاری عضو شورای شهر بافت فرسوده بافت فرسوده طرح تفصیلی منطقه 12

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد