Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@23:12:05 GMT

تهران دسترس‌پذیر، شهری برای همه خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۳۷۳۹

تهران دسترس‌پذیر، شهری برای همه خواهد بود

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: تهران هنگامی که برای همشهریان دارای معلولیت دسترس پذیر شده باشد، آنگاه می‌توان گفت که شهری برای همه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به روز جهانی معلولان اظهار کرد: به سهم خودم از کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌هایی که در ادای حق به شهر این قشر شده عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم شاهد تحقق شهر دسترس پذیر در تهران باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحقق نیافتن دسترس پذیری برای معلولان سبب شده است تا این گروه از شهروندان از حق زندگی در شهر به صورت کامل برخوردار نشوند، در این شرایط هرچه میزان معلولیت جسمی و حرکتی آنان بیشتر باشد، مشکلاتشان برای رفت و آمد، کار و زندگی در محله و شهر بیشتر است.

فراهانی تاکید کرد: در چنین شرایطی فراهم کردن دسترسی، حمل و نقل آسان برای رتق و فتق امور تحصیلی، درمانی و نیازهای حیاتی آنان کمترین خدمتی است که شهرداری از طریق دسترس پذیر کردن شهر و تسهیل استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی باید ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از حقوق معلولان «شهرداری ها مکلفند، صدور پروانه احداث، بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‌ها و اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی، آموزشی را به رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن در مورد دسترس پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری، مشروط کنند.»

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اضافه کرد: امری که اگر در صدور پروانه‌های ساختمانی و پایان کار مورد توجه شهرداری قرار گیرد و شهرداری به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل کند بدون شک زمینه ساز بهبود و ارتقا سطح دسترس پذیری معلولان در تهران خواهد شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم تهران برای بار دوم در اجرای بند سه ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به اجرای ماده چهار قانون حمایت از حقوق معلولان در صدور پروانه و پایان کار ساختمان‌ها» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم و انتظار دارم شهرداری بیش از پیش به مسئله دسترس پذیری شهر و خدمت به معلولان توجه کند تا حق این عزیزان به شهر مطلوب‌تر و بهتر از گذشته ادا شود.

فراهانی در پایان تاکید کرد: تهران هنگامی که برای همشهریان معلول دسترس پذیر شده باشد، آنگاه می‌توان گفت که شهری برای همه است تا این مهم اتفاق نیفتد تهران شهری برای همه نخواهد بود.

کد خبر 459773

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر دسترس پذیر معلولان شهر دوستدار معلولان مناسب سازی شهر مجید فراهانی شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر تهران شهری برای همه دسترس پذیری دسترس پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است

شهردار خوی گفت: تمامی افتخارات شهرداری خوی درسطح استانی و کشوری مرهون تلاش‌های تک تک اعضای شورای شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه شورای اسلامی شهر خوی با بیان اینکه تجلی اراده مردم در مدیریت شهری در شوراهای شهر تبلور می‌یابد، اظهار کرد: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که در بیشتر حوزه‌های شهری گام‌های خوب و موثری جهت رفاه حال مردم برداشته‌ایم.

وی با اشاره به مسیر گشایی‌ها، نهضت آسفالت معابر و نیز کمربندی شهید سلیمانی افزود: در طول تاریخ شهرداری این حجم از مسیرگشایی‌ها بی‌بدیل بوده و مسیرگشایی خیابان شیخ نوایی تا جاده قطور نمود اقدامات زیرساختی شهرداری است.

شهردار خوی در ادامه با اشاره به معدود سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای در مورد عملکرد شورا و شهرداری گفت: امروزه شهرداری در جایگاهی قرار دارد که مدیران شهری و شوراهای شهر با فراغ بال پاسخگوی مطالبات مردمی هستند و در میز خدمت اخیر مدیریت شهری این امر بر همگان ثابت شد و تمامی اقدامات مجموعه شهرداری با اراده و حمایت قاطعانه اعضای شورای شهر محقق شده است و نمود ادعای ما کسب عناوین مختلف استانی و ملی برای شهر ما خوی است.

نصرالله‌پور در خاتمه با مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه شورا تصریح کرد: عملکرد شهرداری خوی در اکثر حوزه‌ها و به خصوص عمرانی و فرهنگی با کلانشهرهایی نظیر تبریز، اصفهان و ارومیه قابل مقایسه است، چرا که معتقدم همکارانم در شهرداری و شورای شهر با تمام توان در مسیر موفقیت و سربلندی شهر خوی قدم برمی‌دارند.

کد خبر 749189

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است