Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی قمیشی صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در دزفول، اظهار کرد: در روزهای اخیر روند ورود افراد به بیمارستان بزرگ دزفول، آمار بستری‌ها و میزان مثبت شدن تست‌های کرونا در دزفول با یک شیب ملایم رو به کاهش بوده است.

وی کاهش آمار مبتلایان به کرونا در دزفول را نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و اعمال محدودیت‌های کرونایی برشمرد و افزود: این وضعیت شکننده است و نباید موجب کاهش اهتمام مردم نسبت به رعایت موازین بهداشتی شود چرا که با کوچک‌ترین بی‌توجهی دوباره با وضعیت بحرانی مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: در این شرایط که بیمارستان بزرگ دزفول چندان شلوغ نیست، توانسته‌ایم کادر درمان بیمارستان را تقویت کنیم؛ همچنین تجهیزات مورد نیاز و ارزشمندی نیز به همت مسئولان و از سوی وزارت بهداشت برای بیمارستان تهیه و تأمین شد؛ ضمن اینکه آموزش‌های لازم نیز در این شرایط نسبتاً مطلوب به کادر درمان و پرسنل بیمارستان ارائه شد که همین امر در کاهش موارد مرگ‌ومیر تأثیر مطلوبی داشته است.

قمیشی گفت: هر چند محدودیت‌های کرونایی، کسب و کار، تفریح، رفت و آمد و زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده است اما واقعیت این است که این محدودیت‌ها و مقررات ستاد کرونا در کاهش آمار مبتلایان تأثیر زیادی دارد؛ بنابراین با وجود بروز مشکلات در زندگی عادی اما جان مردم برای ما مهم‌تر است، پس از مردم می‌خواهیم از این وضعیت خسته نشوند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان تأمین واکسن کرونا با ما همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: قطعاً در چند ماه آینده با تأمین واکسن کرونا زندگی به روال عادی بازخواهد گشت اما در این ایام نیز باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه وجود داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول یادآور شد: بازرسی بهداشتی از اصناف ادامه دارد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود؛ ما مخالف کسب و کار و فعالیت مردم نیستیم و این بازرسی‌ها و برخوردهای قانونی صرفاً به منظور حفظ سلامتی مردم است.

قمیشی همچنین با اشاره به ترافیک سنگین جمعه گذشته در مسیر شهیون و سردشت دزفول، تأکید کرد: این موضوع تأسف‌آور بود چرا که بسیاری از مردم و کادر درمان در سختی قرار دارند و اگر یک یا دو برنامه این چنینی تکرار شود، شاهد افزایش آمار و بحرانی شدن شرایط خواهیم بود؛ لذا از مردم می‌خواهیم همچنان از ترددهای غیرضروری و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

به گزارش مهر، شهر دزفول از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد.

کد خبر 5088934

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دزفول ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده آمار کرونا شیوع کرونا شیراز بارش باران کرمانشاه شهرکرد گرگان شهرستان کرج بوشهر معلولان بارش برف کرونا در دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه

به گزارش خبرآنلاین، توت فرنگی می‌تواند به پیشگیری از زوال عقل و افسردگی برای افراد دارای اضافه وزن در میانسالی کمک کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه این میوه به مدت ۱۲ هفته همچنین باعث بهبود خلق و خو و کاهش مشکلات مربوط به حافظه و سلامت روان می‌شود.

به نوشته روزنامه سان، محققان امیدوارند یافته‌های آن‌ها بتواند به پیشگیری از زوال عقل کمک کند، در حال حاضر زوال عقل هیچ درمان قطعی ندارد و از هر ۱۱ نفر بالای ۶۵ سال در بریتانیا یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پروفسور رابرت کریکوریان، از دانشگاه سینسیناتی، در آمریکا، گفت : زوال عقل یک اصطلاح کلی است که شامل بسیاری از بیماری‌های مختلف است، که همه بدون شیوه درمان قطعی هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: مشخص نیست که چه زمانی درمان مؤثر در دسترس خواهد بود یا اصلا آیا شیوه درمان خاص و مشخصی برای زوال عقل پیدا خواهد شد یا خیر. پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل از طریق انتخاب رژیم غذایی و سبک زندگی در حال حاضر بهترین رویکردی است که ما داریم.

پروفسور کریکوریان افزود: یافته‌های ما احتمالا می‌تواند به اثرات ضد التهابی آنتوسیانین‌های موجود در توت فرنگی نسبت داده شود. (آنتوسیانین ماده‌ای است که در پرتقال خونی، گیلاس، توت فرنگی و سایر خوراکی‌های قرمز و بنفش رنگ مانند چای ترش یافت می‌شود و ممکن است درکاهش میزان خطر ابتلا به عوارض قلبی و چاقی مفرط نقش داشته باشد).

او در ادامه در توضیح آزمایش اخیر گفت: ما می‌خواستیم این تحقیق را با یک جمعیت میانسال و دارای اضافه وزن انجام دهیم، زیرا زوال عقل وضعیتی است که تصور می‌شود در طی چند دهه ایجاد می‌شود. توت فرنگی برای حفظ یک رژیم غذایی سالم مهم است، زیرا ۱۰۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را در یک فنجان تامین می‌کند. این میوه همچنین حاوی مواد مغذی مفید برای قلب است. توت فرنگی همچنین در کاهش التهاب‌های مرتبط با اختلالات متابولیک (سوخت و ساز) مانند چاقی، پیش دیابت و دیابت نوع ۲ می‌تواند موثر باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902496

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • تداوم امدادرسانی درپی سیلاب و آب‌گرفتگی دزفول
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است