Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هلکوپترسازی سوئیسی کوپتر تازه‌ترین قربانی یک حمله باج افزاری است که به افشای اسرار این شرکت در وب تاریک منجر شده است.

هکرها با نفوذ به شبکه داخلی این شرکت هلکوپترسازی، فایل‌های آن را رمزگذاری کرده و مانع از دسترسی کارکنان و مدیران این شرکت به داده‌های کاری و شخصی خود شدند.

پس از آنکه کوپتر تعامل با هکرها و پرداخت پول به آنها را رد کرد، آنها نیز داده‌های خصوصی این شرکت را در اینترنت منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً بخشی از این نوع اطلاعات سرقت شده بر روی اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود تا مالکان داده‌های مذکور برای پرداخت باج قانع شوند.

اطلاعات شرکت کوپتر بر روی یک وبلاگ در بخش تاریک وب به اشتراک گذاشته شده که متعلق به گروه لاک بیت است. از جمله فایل‌های مذکور می‌توان به اسناد کار، اطلاعات داخلی پروژه‌ها و برخی داده‌های مربوط به صنایع دفاعی و هوافضا اشاره کرد.

ظاهراً این حمله هکری با نفوذ به یک برنامه وی پی ان انجام شده که فعال کردن آن با استفاده از یک کلمه عبور ضعیف انجام می‌شده است. برای فعال کردن این وی پی ان از روش تأیید هویت دومرحله ای نیز استفاده نشده است. هکرهای گروه لاک بیت قبلاً هم حملات باج افزاری متعددی را به شرکت‌های دیگر تجاری انجام داده‌اند.

شرکت سوئیسی کوپتر که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده در زمینه تولید هلکوپترهای کوچک و متوسط غیرنظامی فعالیت می‌کند./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این بالگرد علاوه برآنکه با سرعت ۴۰۰ کیلومتر برساعت و ۵۰ درصد سریع تر از نمونه های فعلی پرواز می کند، ۲۵ درصد سوخت کمتری مصرف می کند.

شرکت ایرباس هلی کوپترز در سال ۲۰۱۳ میلادی با ابزار آزمایشی X۳ رکورد سرعت بالگرد را شکست، به طوریکه سرعت آن به ۴۷۲کیلومتر برساعت رسید. اکنون شرکت با هلی کوپتر جدید خود قصد دارد همان فناوری را در پروژه تحقیقاتی اروپاییClean Sky ۲ برای بازار تجاری به کار گیرد و همزمان آن را به وسیله پروازی کارآمدتر و حافظ محیط زیست تبدیل کند.

هرچند هلی کوپتر جدید که ریسر(Racer) نام دارد، ظاهری مشابه نمونه های معمول در بازار دارد اما برای پرواز با سرعت بالا طراحی شده است. آئرودینامیک این هلی کوپتر برای سرعت های زیرسرعت صوت بهینه شده و از سوی دیگر سیستم پیش رانش ۲ موتور دارد که روی جعبه های بال ها تعبیه شده اند تا هنگام پرواز با سرعت ۵۰ درصد سریعتر از هلی کوپتر های معمول نیروی لیفت را فراهم کنند.

دلیل این امر آن است که هلی کوپترها در سرعت بالا با مشکلات زیادی روبرو می شوند زیرا هنگامیکه پروانه های هلی کوپتر می چرخند، یک طرف به سمت جلو و سمت دیگر به طرف عقب حرکت می کند. در سرعت پایین چنین امری تاثیر زیادی ندارد اما در سرعت بالا چنین تمایز ممکن است عملکرد ابزار را در هم بریزد.

برای اجتناب از چنین امری هلی کوپتر ریسر هنگامیکه به سرعت بالا می رسد، اتکا به پروانه ها را ۱۵ درصد کاهش می دهد و کنترل را به موتورهای به جلو پیش راننده و جعبه های روی بال ها واگذار می کند. علاوه بر آن ۲ موتور Aneto-۱X توسعه یافته اند که بخشی از سیستم جدید هیبریدی-برقی- حافظ محیط زیست هستند. با کمک این بحش یکی از موتورها در وضعیت کروز می تواند خاموش شود. این به معنای انتشار دی اکسید کربن کمتر و کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت به ازای هر مایل است.

به گفته ایرباس هلی کوپتررز نخستین پرواز نمونه اولیه ریسر ۳۰ دقیقه طول کشید.

کد خبر 6088918 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اطلاعات و تصاویر تلویزیون قطر از حمله ایران به اسرائیل
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • انهدام هلی کوپتر عراقی توسط شهید شیرودی
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم