Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از بلومبرگ، بزرگ ترین واردکنندگان نفت در آسیا امید دارند که با بر سر کار آمدن جو بایدن، زمینه برای صادرات نفت از ایران و ونزوئلا فراهم شود.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند هفته گذشته در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا موافق کاهش تحریم های کاخ سفید علیه ایران و ونزوئلا هستید، گفت کشورش تمایل دارد تا از تولیدکنندگان بیشتری نفت بخرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته تاجران، خریداران چینی به خرید نوعی نفت موسوم به «بیتومن» روی آورده اند که به نظر می رسد همان نفت ونزوئلا است که تغییر گرید داشته شده است.

بیشتر بخوانید: منابع آگاه درباره وضعیت صادرات نفت ایران در دوره بایدن چه می گویند؟

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا سیاست خارجه سختگیرانه ای علیه ایران اتخاذ کرد و در سال 2018 تحریم های این کشور را بازگرداند و پس از آن، گام هایی برای محدود کردن صادرات نفت ونزوئلا انجام داد.محموله های نفتی هر دوکشور از آن زمان کاهش یافت و پالایشگاه های آسیایی مجبور شدند تا به دنبال جایگزین برای نفت خام ترش متوسط تا سنگین این دو کشور باشند.

بیشتر بخوانید: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در یک سال و نیم گذشته رسید٫ روزی ۱.۵ میلیون بشکه

پرادهان در وبیناری در روز چهارشنبه گفت: «به عنوان خریدار، من تمایل دارم، منابع بیشتری برای خرید داشته باشیم.»

درحالی که ترامپ تحریم های علیه ایران را در روزهای آخر ریاست جمهوری خود، شدید کرده است اما خریداران آسیایی امید دارند، بایدن، توافق هسته ای را از سرگرفته و موضع ملایم تری در قبال ونزوئلا اتخاذ کند.

اگر ریاست جمهوری بایدن به ازسرگیری صادرات نفت ایران و ونزوئلا منجر شود، عرضه جدید نفت احتمالا دردسر بیشتری برای اوپک پلاس و هم پیمانانش ایجاد می کند و جریان نفت در آسیا را تغییر خواهد داد. به گفته تاجران، محبوبیت نفت کانادا و عراق که گرید مشابهی با نفت ایران و ونزوئلا دارند، احتمالا از دست می رود.

بیشتر بخوانید: حتی با بازگشت بایدن به برجام هم افزایش صادرات نفت ایران یک سال طول می‌کشد

هند در نیمه سال 2019 با منقضی شدن معافیت های آمریکا، خرید نفت از ایران را متوقف کرد؛ در آن زمان، ایران سومین تامین کننده بزرگ نفت هند بود. این کشور در بازه ژانویه تا اکتبر 7.65 میلیون تن نفت از ونزوئلا وارد کرده است که در مدت مشابه سال 2019 برابر با 15.9 میلیون تن بوده است.

آمارهای گمرکی نشان می دهد، آخرین باری که چین نفت ونزوئلا را وارد کرد، به سپتامبر 2019 بازمی گردد. این کشور در 10 ماه نخست امسال، 3 میلیون تن نفت ایران را خریده است که معادل 72 هزار بشکه در روز است و نسبت به مدت مشابه پارسال 77 درصد کاهش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: افزایش 26 درصدی صادرات نفت ایران به چین در سپتامبر

در عین حال، واردات نفت چین از مالزی نیز خیلی بیشتر از میزان معمول از ابتدای سال 2019 افزایش یافته است. بیشتر این حجم واردات از ، انتقال کشتی به کشتی در تنگه مالاکا صورت گرفته است که راهبردی برای پوشش منبع اصلی محموله به شمار می رود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت کانادا ایران ونزوئلا صادرات نفت ایران ایران و ونزوئلا بیشتر بخوانید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم

ترانه احمدی دارنده مدال نقره اسکیت بازی‌های آسیایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره رقابت‌های انتخابی تیم ملی اسکیت فری‌استایل گفت: مسابقه انتخابی تیم ملی در قالب رقابت‌های کشوری برگزار شد. این مسابقه به میزبانی اصفهان برگزار شد و از سرتاسر ایران شرکت کننده داشت. خدا را شکر در این مسابقه توانستم دوباره رکورد ایران را جابه جا کنم. البته رکورد قبلی هم دست خودم بود که با زمان ۴.۲۸۰ ثانیه ثبت شده بود. اما در رکورد جدیدم زمان ۴.۲۱۷ ثانیه را ثبت کردم.

احمدی تأکید کرد: خدا را شکر علاوه بر ارتقای رکورد تایم تریل مقام نخست این مسابقات هم کسب کردم و بار دیگر ثابت کردم با شایستگی لباس تیم ملی را بر تن کرده‌ام.خدا را شکر توانستم این رکورد را به نام خودم ثبت کنم و در مسابقات قهرمانی کشور هم با اختلاف زیاد به مدال طلا رسیدم.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی عنوان کرد: سطح مسابقات قهرمانی کشور بالا بود و از این نظر باید از مسئولان فدراسیون تشکر کنم که چنین مسابقات باکیفیتی برگزار کردند. این مسابقات پیش زمینه خوبی برای کسب مدال‌های طلا در مسابقات بعدی است.

ملی‌پوش اسکیت در مورد مسابقات پیش رو امسال عنوان کرد: ما امسال مسابقات زیادی پیش رو داریم، در شهریور ماه مسابقات المپیک اسکیت به میزبانی ایتالیا برگزار خواهد شد. مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن را در مهرماه پیش رو داریم و سپس باید در رقابت‌های نوروزگاه شرکت کنم که که آینده برگزار خواهد شد.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی با بیان اینکه هدفش کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی است، گفت: به تمامی این مسابقات رقابت‌های جهانی را هم اضافه کنید و با توجه به اینکه سال قبل در بازی‌های آسیایی نقره گرفتم، امسال تمام تلاشم را می‌کنم تا به مدال طلا دست پیدا کنم. امیدوارم با برنامه ریزی‌هایی که با مربی‌ام انجام دادم به این هدف برسم و رکورد ایران را هم بتوانم جابه جا کنم.

کد خبر 6096952 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • بازگشت دانیال به امید دو رقمی در پرسپوليس