Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:42:03 GMT

سهراب مرادی در اندیشه توکیو

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۴۳۵۰

سهراب مرادی در اندیشه توکیو

به گزارش ایرنا، اردو تیم ملی وزنه‌بردرای مردان ایران از دهم آبان ماه سال جاری آغاز و روز گذشته با رکوردگیری وزنه‌برداران به پایان رسید. در این اردو که به مدت ۴۰ روز در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد حافظ قشقایی، حسین سلطانی، محمد زارعی، علی میری، صالح چراغی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، رسول معتمدی، سیدایوب موسوی، علی هاشمی، کیا قدمی و علی داودی زیر نظر محمد حسین برخواه به تمرین پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تمرین نخستین اردو گروهی پس از شیوع ویروس کرونا در ایران بود. 

در پایان این اردو اوت کردن کیانوش رستمی، غیبت سهراب مرادی و رسیدن علی داودی به ۲۰۵ کیلوگرم در یک‌ضرب مهمترین اتفاقات رکورد گیری بود. هر چند که اوت کردن کیانوش رستمی مدعی حضور در توکیو برای دوستداران این رشته تعجب برانگیز نبود اما عدم شرکت سهراب مرادی در رکوردگیری این سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد سوالاتی که برخی دلیل آن را مصدومیت و برخی دیگر ذخیره انرژی برای مسابقات قهرمانی آسیا در فروردین ماه تلقی می کنند. 

اما واقعیت چیست؟ سهراب مرادی که خردادماه سال ۱۳۹۸ در اردو آماده سازی تیم ملی از ناحیه کتف مصدوم شده بود پس از چند دوره مداوا در بی‌خبری تمرینات خود را دنبال می کند و حتی در گزینشی المپیک نیز شرکت کرد تا با زدن وزنه‌های سبک بتواند امتیاز این تورنمنت را کسب کند. هر چند که اخبار دقیقی از میزان آمادگی اطلاعی در دست نیست اما بی‌ترید مرادی در حال آماده سازی خود برای حضور قدرتمند در المپیک توکیو است. 

او به ۲ دلیل در رکوردگیری تیم ملی شرکت نکرد. دلیل نخست اینکه این رکورد برای ورزشکاران حاضر در لیگ برتر وزنه‌برداری به عنوان رکورد رسمی محسوب می‌شد و مرادی اکنون عضو هیچ ‌تیمی نیست و در لیگ برتر امسال حضور ندارد. بنا به گفته «محسن بیرانوند» رکورد تمرینات تیم ملی برای ورزشکاران عضو تیم‌های مختلف محاسبه خواهد شد.

دلیل دوم برای حضور نیافتن مرادی در رکوردگیری ذخیره‌ نیرو برای مسابقات قهرمانی آسیا بود این مسابقات یکی از مهمترین گزینشی‌های المپیک در قاره کهن به شمار می‌رود و سطح آن نیز طلایی است سطحی که اگر نمایندگان ایران بتوانند در آن موفق باشند بدون شک گام بلند در جهت حضور مرادی یا رستمی در توکیو است. مرادی با علم به اهمیت این مسابقات و ترس از مصدومیت مجدد در رکوردگیری شرکت نکرد تا بتوانند مانند گذشته با آمادگی کامل در آوردگاه ازبکستان حاضر شود. مسابقاتی که فرودین ما سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. 

مرادی در این تورنمنت رقیبان بزرگی مانند تائو تیان چینی، ابراهیم الباخ قطری و کیانوش رستمی از ایران دارد. وی در دسته ۹۶ کیلوگرم عنوان‌دار به شمار می‌رود و تا چندی پیش رکورد یک ‌ضرب، دوضرب و مجموع جهان را در اختیار داشت. او در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۸ جهان که در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد با مهار وزنه ۱۸۶ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۳۰ کیلوگرم در دوضرب توانست تمام رکوردهای مجموع این دسته را از آن خود کند. 

البته تیرماه سال گذشته تیان‌تائو با مهار ۲۳۱ کیلوگرم رکورد دوضرب ۹۶ کیلوگرم را از آن خود کرد. مرادی ۲ مدال طلا مسابقات قهرمانی جهان (آناهیم ۲۰۱۷ و عشق‌آباد ۲۰۱۸) و یک مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارد. مرادی در المپیک ۲۰۱۲ لندن در دسته ۸۵ کیلوگرم حضور داشت که نبا سه بار اوت کردن از گردونه مسابقات حذف شد. 

برچسب‌ها کیانوش رستمی مجموعه ورزشی آزادی سید ایوب موسوی علی هاشمی سهراب مرادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیانوش رستمی مجموعه ورزشی آزادی علی هاشمی سهراب مرادی کیانوش رستمی مجموعه ورزشی آزادی علی هاشمی سهراب مرادی اخبار کنکور کیانوش رستمی سهراب مرادی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • رکوردشکنی سامیار عبدلی در شنا
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی