Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، برنان در این مصاحبه که امروز (یکشنبه) در این روزنامه منتشر شد، فاش کرد که رژیم اشغالگر قدس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را به ترور شهیدان «قاسم سلیمانی» و «محسن فخری زاده» تشویق می‌کرد.

به گزارش روزنامه "رأی الیوم" چاپ لندن به نقل هاآرتص، برنان در این مصاحبه از عملیات ترور شهید فخری زاده دانشمند صنایع دفاعی ایران به عنوان یک " اقدام تروریستی و نقض قوانین بین‌الملل از سوی اسراییل " نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به رویکرد تروریستی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که چنین رویکردی کشورهای جهان را به انجام اقدامات خشونت‌آمیز علیه مقامات خارجی تشویق می‌کند.  

در همین راستا برنان، رئیس سابق سازمان سیا شنبه هفته گذشته در واکنش به ترور شهید فخری زاده در توئیتی نوشت: این یک عمل جنایتکارانه و بسیار غیرمسئولانه بود. این اقدام خطر واکنش مرگبار و تلافی‌جویانه و دور جدیدی از درگیری‌های منطقه‌ای را در پی دارد.

وی در ادامه نوشت: برای رهبران ایرانی عاقلانه خواهد بود که منتظر بازگشت رهبری مسئولانه آمریکا در صحنه جهانی باشند و در برابر اصرار برای واکنش به کسانی که آنها را مقصر این واقعه می‌دانند، مقاومت کنند.

برنان افزود: من نمی‌دانم آیا یک دولت خارجی، پشت ترور فخری زاده بوده است یا نه. چنین اقدامی از طریق تروریسم دولتی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و دولت‌های بیشتری را به انجام حملات مرگبار علیه مقامات خارجی ترغیب می‌کند.

از سوی دیگر بر پایه همین گزارش ، " یوسی میلمان " کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی که با برنان مصاحبه یاد شده را انجام داده است، گفت که وی در شماری از توئیت‌های خود در شبکه اجتماعی توئیتر بر مخالفت با عملیات ترور شهید فخری زاده تاکید کرد و به همین دلیل در معرض موجی از انتقادها قرار گرفت.

میلمان همچنین طی گزارش انتشار یافته در رسانه‌های گروهی رژیم صهیونیستی، نسبت به فروپاشی ساختار تشکیل دهنده اداره پلیس و قوه قضائیه این رژیم هشدار داد.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص نسبت به " پیامدهای منفی احتمالی ترور شهید فخری زاده" هشدار داده و پیش‌بینی کرد که " تل اویو بهای گزافی بخاطر این ترور خواهد پرداخت".

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: شهید فخری زاده ترور شهید فخری زاده رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم اسرائیل، از پترو گوستاوو، رئیس‌جمهور کلمبیا، پس از اینکه اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه قطع خواهد کرد، انتقاد کرد.

کاتز در پیامی بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، رئیس‌جمهور کلمبیا را به حمایت از حماس که اسرائیلی‌ها را به اسارت گرفته متهم کرد.

او بر روابط گرم تاریخی بین اسرائیل و کلمبیا تأکید کرد و هشدار داد که "هیچ رئیس‌جمهور پر از نفرت و ضد یهود" نمی‌تواند این پیوند را تغییر دهد.

روز چهارشنبه، پترو اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع خواهد کرد و دلیل آن را نسل کشی تل آویو در غزه عنوان کرد.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه، بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۷۶۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق شهدا زن و کودک بوده‌اند. اسرائیل همچنین محاصره فلج کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه گرسنگی و قحطی قرار داده است.

دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) در ماه ژانویه حکمی موقت صادر کرد و رژیم اسرائیل را به نسل کشی متهم کرد و به آن دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

کلمبیا درخواست کرده است تا در کنار آفریقای جنوبی به پرونده شکایت از نسل کشی اسرائیل در غزه بپیوندد. پترو قبلا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • اولمرت: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • سفر رئیس سیا به مصر با دستور کار آتش‌بس در غزه
  • سفر رئیس سیا به مصر با دستورکار آتش‌بس در غزه
  • ۳۴ هزار و ۶۲۲ شهید؛ نتیجه ۲۱۰ روز جنایت صهیونیست‌ها در غزه
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • ابعاد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه
  • تقدیر حماس از تصمیم کلمبیا در قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی