Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح ملی « ایران قوی » به صورت بومی شده از ویژه برنامه « غنچه های بهشتی » گرفته تا کلاس های کمک درسی به همت کانون فرهنگی هنری فرقان در روستای باغگلان شهرستان میناب در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان میناب، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال دوم برگزاری رویداد ملی فهما، با ارائه طرح ملی «ایران قوی» در نظر دارد ،بستر جریان سازی گفتمان گام دوم انقلاب را در بین آحاد مردم به ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهیا و زمینه رقابت سالم بچه‌های مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این طرح با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تلاش می‌کند در راستای تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.

 

این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فن‌آوری های نوین در حال اجراست.

 

« حسن موحدی نژاد »، مدیر کانون فرهنگی هنری فرقان در این رابطه گفت: هیات اندیشه ورز کانون پس از نشست چند ساعته و بحث و تبادل نظر به این نتیجه رسید که طرح ملی ایران قومی را بر اساس پتانسیل و ظرفیت کانون و روستا بومی سازی و اجرا کند.

 

وی از طرح غنچه های بهشتی به عنوان یکی از برنامه های طرح ملی ایران قوی نام برد و افزود: این طرح با هدف جذب و مشارکت  نوجوانان در برنامه هاي فرهنگی، هنری، آموزشي و تربيتي مسجد، آشنايي و الگو برداري نوجوانان از شخصيت ها و مفاخر ارزشمند انقلاب اسلامي و عملي کردن دستورات ديني توسط نوجوانان در امور زندگي طراحی شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فرقان روستای باغگلان اظهار کرد: آموزش نماز، روخوانی و تفسیر قرآن، ترویج ارزش های دینی و انقلابی، آشنایی با شهدای دانش آموز و نقاشی با محوریت مسجد ازجمله آیتم های این طرح است.

 

موحدی نژاد اضافه کرد: دوره های این طرح هر هفته چهارشنبه ها ساعت 19 و جمعه ها ساعت 8 صبح برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه طرح غنچه هاي بهشتي ويژه نوجوانان  ۷ تا ۱۴سال است، افزود: اين طرح از اوایل آبان ماه سال جاری آغاز شده است و تا پابان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

 

موحدی نژاد از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع « صحنه هایی از کربلا » به عنوان یکی دیگر از فعالیت های شاخص این کانون در محرم امسال نام برد و عنوان کرد: طی مراسمی از برترین های این مسابقات تجلیل شد.

 

وی، برگزاري کلاس هاي تقويتی کمک درسي را بخش دیگری از عملکرد سال 99 کانون برشمرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس، کانون فرهنگی هنری فرقان با مشارکت مدارس روستا، کلاس های تقویتی کمک درسی با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی دایر کرده است.

 

موحدی نژاد افزود: اين کلاس ها مورد استقبال دانش آموزان و اولياي آنها قرار گرفته است.

 

قرآن و سیره اهل بیت «علیهم السلام»، مسجد و گام دوم انقلاب  اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی از محورهای چهارگانه طرح ایران قوی است.

 

گفتنی است؛ کانون فرهنگي هنري فرقان در مسجد سيدالشهداء روستاي باغگلان شهرستان میناب قرار دارد و در طول سال خدمات متنوعی را به اهالی به ویژه نوجوانان و جوانان ارائه می دهد.

 

 

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی میناب موحدی نژاد ایران قوی کانون ها طرح ملی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • ببینید | کَل‌کَل خنده‌دار عادل فردوسی ‌پور با فریدون زندی؛ لبات رو غنچه کن!
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین