Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی افغانستان روز شنبه گفت: روند موفقیت‌آمیز صلح با طالبان به دولت این کشور اجازه می‌دهد منابعش را بر مقابله با داعش و حملات این گروه به اهداف نرم متمرکز کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، افغانستان در حال دست و پنجه نرم کردن با موج خشونتی است که با وجود مذاکرات برجسته صلح با طالبان که از ماه سپتامبر در قطر آغاز شد، شدیدتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داعش مدعی مجموعه‌ای از حملات علیه اهداف آسیب‌پذیر، از جمله حمله ماه نوامبر به دانشگاه کابل شده که در آن مردان مسلح، نارنجک منفجر کرده و در محوطه دانشگاه دست به کشتار زدند.

"حمدالله محب"، مشاور امنیت ملی افغانستان گفت گرچه داعش از قلمروی تحت کنترل خود جابه‌جا و منابع بودجه آن مختل شده، این گروه همچنان شبکه‌ای از ترور را حفظ کرده است.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: البته آن حملات توسط داعش بسیار آسیب‌رسان هستند، موجب ترس بسیار در مردم ما می‌شوند و سخت در تلاش هستیم از حمله داعش به شهرهایمان جلوگیری کنیم.

وی در حاشیه کنفرانس امنیتی منامه در پایتخت بحرین اظهار کرد: با تهدیدات بسیاری مواجه هستیم... بنابراین منابع ما گسترده است.

محب گفت: یکی از دلایلی که بر این روند صلح با طالبان متمرکز هستیم، آن است که اگر به صلح با طالبان دست پیدا کنیم، نیروهای امنیتی ما ظرفیت‌های خود را به سمت گروه‌های تروریستی نظیر داعش سوق می‌دهند و بعد می‌توانیم بسیار راحت‌تر با آن‌ها مقابله کنیم.

مذاکرات دوحه در روزهای اخیر با ایجاد مرام‌نامه‌ای که به روند صلح اجازه ورود به مرحله بعدی یعنی ایجاد دستورکار برای مذاکرات را می‌دهد، پیشرفت زیادی داشته است.

محب خاطرنشان کرد: درگیری بین طالبان و افغانستان، درگیری طولانی بوده و دهه‌ها به طول انجامیده؛ برای پایان دادن به این درگیری مسلماً نارضایتی‌های بسیاری وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

وی گفت: همه خسته هستند. تقاضای مردم افغانستان، پایان دادن به این درگیری است، اما تفاوت‌های بسیاری وجود دارد؛ فکر می‌کنم با روحیه خوب، می‌توانیم به صلح برسیم. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صلح با طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند