Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه امروز شورای شهر تبریز به صورت وبینار برگزار و تعرفه عوارض محلی تقدیم شورا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، جلسه امروز شورای شهر تبریز که به صورت مجازی برگزار شد در آغاز به تجلیل از دانشجویان نمونه پرداخت و بنا شد تا در جلسه‌ای مناسب از این دانشجویان تجلیل و تقدیر شود. در ادامه گزارش حسابرسی سازمان‌های وابسته به شهرداری تبریز(سازمان آتشنشانی) به عنوان دستور جلسه دوم در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرضی زاده، حسابرس سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه این سازمان فاقد سیستم حسابداری مناسب جهت تعیین بهای تمام شده خدمات ارائه شده است، گفت: همچنین اسناد مالکیت سایر ساختمان‌های سازمان و ۲۵ فقره از اسناد مالکیت وسایل نقلیه سازمان جهت انجام بررسی‌های لازم به این موسسه ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه صورت جلسات تحویل وسایط نقلیه به رانندگان و تامین اخذ شده از ایشان جهت اعمال کنترل های لازم به این موسسه ارائه نشده است، عنوان کرد: تا تاریخ تهیه این گزارش پاسخ تاییده‌های ارسالی بابت مانده حساب های دریافتنی و پرداختی به ترتیب مبلغ ۴۳ هزار و ۲۱۷ میلیون ریال و ۱۸ هزار و ۸۹۷ میلیون ریال به این موسسه واصل نگردیده است.

حسابرس سازمان آتشنشانی در خصوص دیگر مشکلات حسابرسی ابراز داشت: تاییده‌های خاص ارسالی به سازمان امور مالیاتی،سازمان تامین اجتماعی و مشاور حقوقی سازمان هم تا تاریخ تهیه این گزارش دریافت نشده است.

فرج محمد قلی‌زاده، عضو شورای شهر بابیان اینکه املاکی که در اختیار سازمان قرار گرفته اند سند ندارند و چگونه این املاک کنترل می‌شوند، گفت: بیشتر اموال سند ندارند و این هم ناهماهنگی شهرداری است.

در نهایت گزارش حسابرسی سازمان آتش نشانی سال ۹۷ با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

تمیزی شهر به بهای جان پاکبانان اشتباه است

در ادامه عبدالله تقی‌پور در تذکری در خصوص ایمنی کار کارگران شهرداری تبریز تاکید کرد: آیا مثل صد سال پیش با فرغون برای اطفای حریق اقدام می‌کنیم و به آتشنشانان امکانات نمی‌دهیم؟ پس چرا پاکبانان و کارگران ما بدون لباس مخصوص مشغول به کار هستند؟

وی با اشاره به سختی کار کارگران شهرداری و پاکبانان ابراز داشت: موقع بارندگی همه ما دیده‌ایم که پاکبانان تا سر وارد کانال می‌شوند تا آن را باز کند و اینکه افتخار کنیم شهر تبریز شهر تمیز است،اگر به قیمت جان کارگران است اشتباه می‌کنیم که به آن افتخار می‌کنیم.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه همانطور که ما به آتشنشان می‌گوییم بدون کپسول و لباس ضدحریق نباید به دل آتش بزند، باید به پاکبانان هم این را بگوییم، گفت: اعصای شورا یکبار وارد این مساله شوند و لباس و ایمنی پاکبانان را حل کنند. برای یکبار ممنوعیت کار پاکبانان در معابر را اعلام کنیم؛ چرا باید هشت نفر امسال جانشان را در این راه از دست بدهند؟

خشک شدن درختان؛ عمدی یا سهوی؟!

دستور جلسه بعدی لایحه شهرداری تبریز درخصوص اعمال مساعدت مالی ۵۰ درصـد از کل بدهی احتسابی عـوارض مربوط بـه فضای سبز به شرکت صنایع پمپیران به دلیل اخذ عنوان واحد تولیدی موفق و به لحاظ توسعه فضای سبز مطلوب محوطه داخلی شرکت بود که محمد باقر بهشتی در این خصوص اظهار داشت: پمپیران تخلف کرده و موجب خشک شدن فضای سبز محوطه شده است، کمیسیون برنامه و بودجه لایحه شهرداری در خصوص مساعدت به شرکت پمپیران ‌را رد کرده است.

عبداله تقی‌پور هم با بیان اینکه خشک شدن درختان به صورت طبیعی نبوده خاطرنشان کرد: اگر براساس نظریه کارشناسی خشک شدن درختان به دلایل فیزیولوژیکی باشد این واحد تولیدی جریمه نمی‌شود اما مطمئن هستیم که این موضوع نبوده و شرکت در این زمینه مقصر است.

محرم محمدزاده با اشاره به اینکه چندماه پیش از شرکت پمپیران‌ بازدید داشتیم، یادآور شد: شرکت پمپیران‌خود از کارشناسان دعوت کرده است که برای راهنمایی به این شرکت مراجعه کنند اما کارشناسان‌ این‌ شرکت را جریمه کرده‌اند! متاسفانه برخی مدیران آبروی شهرداری را می‌برند.

وی در خصوص مشکلات ایجاد شده برای برخی واحدهای تولیدی عنوان کرد: برخی سازمان‌ها به زور شهروندان و واحد های تولید را اذیت می‌کنند، باید از اعمال سلیقه توسط سازمان‌ها جلوگیری شود.

در نهایت تصویب لایحه شهرداری جهت بررسی کارشناسان کمیسیون فضای سبز به جلسه آتی موکول شد.

استفاده از کفپوش‌های بتنی برای کاهش هزینه‌ها

دستور جلسه بعدی لایحه شهرداری تبریزدرخصوص تجویز اجرای لایه روسازی نهایی معابر با عرض ۱۶متر و کمتر با اسـتفاده ازکفپوش‌های بتنی پرسی پیش ساخته و موافقت با هزینه کرد به میزان ۲۰ درصـد از محل بودجه مصوب آسفالت برای عملیات یاد شـده تا سـقف ۲۰۰میلیـارد ریـال بود که سونیا اندیش در این خصوص گفت: استفاده از پی ور برای معابر ۱۶ متر و کمتر بارها در کمیسیون عمران بررسی شده و پس از بررسی‌های انجام‌ گرفته مقرر شد که برای معابر ۱۶ متر و کمتر، پی ور به صرفه تر است.

وی با بیان اینکه از چندین سال گذشته معاونت عمرانی استانداری شهرداری را مکلف به اجرای پی ور کرده است، اظهار داشت: اما تا امروز شهرداری توجه جدی به این موضوع نداشته در حالیکه پی ور حداقل ۵۰ سال عمر مفید دارد و در این خصوص با اصلاحات می‌توان عمر آن را به ۷۰ سال ارتقا داد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل با اشاره اینکه پی ور برخلاف آسفالت محیط زیست را تخریب نمی‌کند،یادآور شد: هزینه پی ور ۲۰ درصد کمتر از آسفالت است و در مقابل یخ زدگی بسیار ‌مقاوم ‌است که آسفالت اینگونه نیست.

وی در خصوص استفاده از پی ور در کشورهای پیشرفته تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته از پی ور برای معابر اصلی نیز استفاده می‌شود اما در تبریز فعلا معابر ۱۶ متر به پایین در اولویت شهرداری باشد.

بهشتی با انتقاد از مطرح شدن این لایحه ابراز داشت: معاونت عمرانی شهرداری توجهی به برنامه بودجه و مصوبات شورا ندارد، اجرای کفپوش بتنی نیازی به تصویب شورا ندارد و می‌تواند براساس تکلیف این موضوع را اجرا کند.

تخریب قوم تپه با اجرای طرح کفپوش بتنی

محمدزاده هم با اشاره به تخریب زیست محیطی برای اجرای این طرح توضیح داد: برای زیرسازی کفپوش بتنی از ماسه‌های قوم ‌تپه استفاده می‌شود که اگر قرار است از ماسه های این منطقه استفاده شود این کار را انجام‌ ندهند.

در نهایت لایحه شهرداری تبریز درخصوص تجویز اجرای لایه روسازی نهایی معابر با عرض ۱۶متر و کمتر با اسـتفاده از کفپوش‌های بتنی پرسی پیش ساخته و موافقت باهزینه کرد به میزان۲۰ درصـد از محـل بودجه مصوب آسفالت برای عملیـات یاد شـده تا سـقف ۲۰۰میلیـارد ریـال با رای اعضا شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.

تعرفه عوارض محلی ایده آل است

در دستور بعدی لایحه تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ توسط شهردار تبریز تقدیم شورا شد که ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در توضیحات تکمیلی خود گفت: سال گذشته که تعرفه عوارض محلی ارائه شد نارضایتی مردم در کمترین حد بود و خوشبختانه دیوان عدالت اداری رای را ابطال نکرد.

وی با بیان اینکه تعرفه سال ۹۹ یک تعرفه ایده‌آل بود، اظهار داشت: امسال شفاف سازی مفاد تعرفه و رعایت اشل وزارت کشور و منطبق سازی هزینه‌های شهر با عوارض سال ۱۴۰۰ است.

شهردار تبریز در خصوص امتیازات در نظر گرفته شده برای بافت فرسوده عنوان کرد: برخی امتیازات برای توانمندسازی بافت فرسوده و ناکارآمد در نظر گرفته شده تا نوسازی بافت ناکارآمد سریع تر شود، در این تعرفه حسابرسی ها به صورت سیستمی خواهد بود و سلامت اداری و شفاف سازی را ارتقا خواهد دهد.

وی ادامه داد: تسهیلات مناسبی برای هویت بخشی بافت تاریخی و احیای خانه های تاریخی در نظر گرفته شده و تسهیلات خوبی هم برای بام سبز در نظر گرفته شده است تا در پشت بام‌ها محیط های سبز ایجاد شود .

شهین باهر با بیان اینکه شرایط ویژه برای سرمایه گذاری در بافت های خاص و مزیت های خوبی برای رونق ساخت و ساز در نظر گرفته شده است افزود: امیدواریم با تعرفه‌ منطقی بتوانیم‌ رضایت مردم را در هزینه و ارائه خدمات جلب کنیم.

شهرام دبیری، رئیس شورا هم در خصوص تعرفه عوارض محلی توضیح داد: کمیسیون‌های مختلف شورا تعرفه عوارض را بررسی کنند، چرا که مبنای درآمد شهرداری برای سال آینده تعرفه عوارض محلی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه رعایت عدالت کمیسیون‌های تخصصی توجه ویژه ای داشته باشند که افراد مستضعف بتوانند از امکانات استفاده کنند، گفت: تعرفه عوارض محلی به صورت شفاف و یکسان در شهرداری اجرا شود و از نظرات Ngo ها نیز در بررسی عوارض محلی استفاده شود.

افزایش بافت فرسوده‌ی تبریز به جای کاهش

در ادامه لایحه شهرداری تبریز درخصوص صدور مجوز جهت صدور پروانه ساختمانی تا آخر سال ۹۹ به منظور استمرار تسهیلات ویژه برای ساخت و سازهای جدید و فراهم آوردن شرایط تشویقی برای احیا بافت های فرسوده بررسی شد.

فریدون بابایی اقدم در خصوص این لایحه توضیح داد: طرح جامع مصوب چهار سال پیش است اما مشخص نیست آیا مصوبه دیگری وجود داشته یا خیر. از سال ۸۴ که نقشه بافت فرسوده تبریز مشخص شده نه تنها بافت فرسوده کاهش نداشته بلکه شاهد زایش بافت فرسوده نیز بودیم که لازم است وسعت بافت فرسوده را افزایش دهیم‌ نه اینکه آن را کاهش دهیم.

در نهایت لایحه شهرداری تبریز درخصوص صدور مجوز جهت صدور پروانه ساختمانی تا آخر سال ۹۹ برای املاک عـده ای از شهروندان که قبل از خروج از محدوده بافت فرسوده برابرابلاغ طرح جدید شـهرسازی، مجوز نقشه یا پیش پروانه اخذ گردیده است به منظور استمرار تسهیلات ویژه برای ساخت و سازهای جدید و فراهم آوردن شـرایط تشویقی برای احیا بافت های فرسوده به تصویب رسید.

صدور کارت منزلت برای افراد کم توان حرکتی و سالمندان

در پایان این جلسه لایحه شهرداری تبریز درخصوص صدور کارت منزلت برای افراد کم توان حرکتی و سالمند بنابر تایید اداره کل بهزیستی استان و تامین محل برای استقرار کانون نابینایان استان به مدت ۳ سال با قیدضرورت یک فوریت به تصویب رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تعرفه عوارض محلی نظر گرفته شده بافت فرسوده کفپوش بتنی شهر تبریز شورای شهر فضای سبز خشک شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی