Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:40:02 GMT

۱۰ خانواده یزدی دارای معلول صاحب خانه شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۶۵۷۸

۱۰ خانواده یزدی دارای معلول صاحب خانه شدند

به گزارش ایرنا ، مدیرکل بهزیستی یزد در حاشیه برگزاری مراسم یادشده به خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت معلولان (۱۳ تا ۱۹ آذر ماه ) به صورت ارتباط تصویری تعدادی واحد مسکونی در کشور از جمله در این استان به مددجویان تحت پوشش با حضور رییس سازمان بهزیستی برگزار شد.

محمدعلی عطابخش افزود: از مجموع ۱۰ واحد واگذاری در استان پنج واحد در یزد ، ۲ مورد در میبد  و بقیه هم در شهرهای دیگر استان در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بهزیستی با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی معلولان و خانواده های آنها کمک هزینه ساخت منزل را به صورت متفاوت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به مددجویان پرداخت کرد.

مدیرکل بهزیستی یزد آمار خانواده های دارای ۲ معلول استان که مسکن شخصی در اختیار ندارند را ۴۵۰ خانوار عنوان کرد و یادآور شد که با همت و حمایت مسوولان در واگذاری زمین، واحدهای مسکونی برای این افراد با حمایت بهزیستی ساخته شود.

وی ادامه داد: از چند سال گذشته تاکنون بر اساس بانک اطلاعات سازمان بهزیستی در ساخت ۲ هزار و ۴۰۳ واحد مسکونی مشارکت کرد.

این مسوولاظهار کرد: خارج از کمک مالی برای ساخت سرپناه بر اساس قانون بودجه خانواده های دارای معلول برای یک بار از پرداخت امتیازهای آب ،برق و گاز معاف هستند و امتیاز رایگان اشتراک به واحدهای مسکونی تحویل شده در استان واگذار شد.

همچنین رییس اداره بهزیستی میبد گفت: در ساخت ۲ واحد مسکونی بهره برداری شده در این شهرستان برای یک واحد ۹۴ میلیون تومان و برای واحد دیگر هفت میلیون تومان پرداخت شد و واحدهای واگذاری شده با مجموع ۳۰۰ متر مربع زیربنا در۲ طبقه ساخته شد.

سید محسن فلاح مشارکت بهزیستی در ساخت این واحدها را هم در قالب وام و بلاعوض ذکر کرد و افزود: در ۱۰ سال گذشته در این شهرستان ۲۱۴ واحد مسکونی به افراد نیازمند تحویل شد و در حال حاضر ۲۱ خانواده دارای ۲ معلول نیازمند مسکن هستند که کار ساخت این تعداد واحدها نیز شروع شد.

این مسوول ادامه داد: هم‌اکنون ۱۴ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۷۰ درصد در حال ساخت است که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین تصریح کرد: ۲۱۴ واحدهای مسکونی ساخته شده در ۱۰ سال گذشته شامل ۱۵۲ مسکن انبوه سازی در قالب مسکن مهر و یا امانی بهزیستی به صورت پنج پروژه ، ۷۵ واحدهای مسکونی شخصی که برای ساخت آنها چهار میلیون تا ۱۰ میلیون تومان کمک شد.

وی ادامه داد : ساخت سه واحد مسکونی از ۳۵ واحد از طریق جهاد سازندگی، چهار واحد هم از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هشت واحد هم از طریق بنیاد مستضعفان در حال انجام است.

استان یزد در حال حاضر یک‌میلیون و ۲۰۰  هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴  شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

در حال حاضر حدود ۳۲ هزار نفر از افراد معلول از خدمات بهزیستی استان یزد در ۱۰ شهرستان استفاده می کنند

گفته می شود حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد هر جامعه ای دچار یک یا چند معلولیت هستند.

اداره بهزیستی میبد با ۲ هزار و ۴۶ مورد ثبت مشخصات افراد معلول در سامانه «ارمغان» ،بیشترین تعداد معلولان را بعد از شهرستان یزد در این استان دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها ویدئوکنفرانس یزد مسکن سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویدئوکنفرانس یزد مسکن سازمان بهزیستی کشور معلولان ویدئوکنفرانس یزد مسکن سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور واحدهای مسکونی میلیون تومان واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

 سیدمحمد آقامیری،استاندار قم شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: ۶۳ هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد را به حدود ۷۱ هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روز‌های آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آنها در استان تصمیم‌گیری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر