Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@03:16:01 GMT

حمایت کمیته امداد از ۸۴ هزار دانشجوی نیازمند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۷۷۸۲

حمایت کمیته امداد از ۸۴ هزار دانشجوی نیازمند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به حمایت این نهاد از ۸۴ هزار دانشجو در سراسر کشور، گفت: ۱۳۶۰ دانشجوی نخبه و استعداد برتر از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حجت‌الاسلام علی جعفری با تشریح خدمات کمیته امداد به دانشجویان نیازمند افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار دانشجو در کل کشور از خدمات فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد بهره‌مند هستند که از این تعداد ۵۸ هزار نفر دانشجوی دختر و ۲۶ هزار نفر پسر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حدود ۱۸ هزار نفر از این دانشجویان در مقطع کاردانی، ۵۹ هزار نفر کارشناسی، ۶۷۰۰ نفر کارشناسی ارشد و ۱۲۴۴ نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به شناسایی ۶ هزار نخبه و استعداد برتر در جامعه هدف این نهاد، تاکید کرد: از این تعداد ۱۳۶۰ نفر دانشجو هستند که حدود ۵۰۰ نفر از این دانشجویان در حوزه مقالات علمی و پژوهشی دارای تالیفات برتر هستند و ۲۲ نفر از دانشجویان موفق به ثبت اختراعات شده‌اند.

جعفری به توجه ویژه این نهاد در زمینه پرورش استعدادهای مناطق محروم پرداخت و گفت: ۳۵۹ نفر از دانشجویان نخبه تحت حمایت از مناطق روستایی و ۱۲ نفر از عشایر کشور هستند.

وی با اعلام انواع خدمات کمیته امداد ویژه دانشجویان نیازمند، خاطرنشان کرد: تأمین هزینه تحصیل دانشجویان مورد حمایت در دانشگاه‌های دولتی، کمک به تأمین بخشی از شهریه دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه پنج تا ۲۰ میلیون تومانی و کمک هزینه شرکت در مسابقات، همایش‌ها و جشنواره‌ها از جمله خدمات کمیته امداد به دانشجویان تحت حمایت است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد افزود: همچنین ارائه خدمات فرهنگی و تربیتی، تشویق و تجلیل از رتبه‌های برتر تحصیلی و علمی و ارائه خدمات اشتغال به فارغ‌التحصیلان از دیگر خدمات این نهاد به دانشجویان نیازمند است.

کد خبر 459848

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مددجویان امداد دانشجویان نیازمند حمایت از دانشجویان معاون امور فرهنگی کمیته امداد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خدمات کمیته امداد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید گفت: دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین هم ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در ماه است.

صالحی ضمن قدردانی از همراهی خیرین در برنامه‌های کمیته امداد، افزود: خوشبختانه با مشارکت و همدلی خیرین زنجانی، کمیته امداد استان زنجان رتبه نخست کشوری را در نگهداشت حامیان دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به چهار هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، اضافه کرد: این تعداد فرزند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از حمایت های کمیته امداد برخوردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از همکاری ۳۶ هزار و ۴۸۰ حامی با این نهاد خبر داد و گفت: قریب به چهار هزار نفر از این حامیان در ماه رمضان جذب شدند.
وی با بیان اینکه خیرین با هر مبلغی می توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، اضافه کرد: خیران نیک اندیش زنجانی می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ و یا مراجعه به سایت Ekram.emdad.ir حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز