Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ارزاني با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در کانون های مساجد کشور گفت: این طرح در قالب‌های مختلف سعی در ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا،هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ؛حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی» در جلسه شورای معاونین ستاد هماهنگی کانون های فهما و با حضور مجازی مدیر و پرسنل ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان وضعیت استان سمنان نسبت به سال گذشته در رویداد ملی فهما را خوب ارزیابی کرد  وگفت:  این استان در مقایسه با سایر استان ها نیز رتبه خوبی دارد و در زمینه طرح ملی ایران قوی نیز باید با جدیت بیشتری ورود پیدا کنند تا به رتبه های برتر نیز دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تأکید بر اینکه برای جهش بهتر در طرح ملی ایران قوی کار را شهرستانی پیگیری کنید ادامه داد: برنامه ها و طرح های ستاد فهما در قالب پایتخت فهما برگزار خواهد شد و باید نسبت به توجیه و ترغیب کانون های برای مشارکت بیشتر در این رویداد ملی تلاش بیشتری داشت.

 

وی ضمن تقدیر از ارتباط خوب ستاد استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی در سطح استان سمنان اضافه کرد: همکاری و تعامل با سایر نهاد های فرهنگی سطح استان ارزشمند است و این ارتباط ها باید بیش از گذشته باشد تا برنامه ها به نحو احسن  برگزار شود.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و سوق دادن برنامه ها به سمت فضای مجازی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد قبل از شیوع ویروس کرونا کار در عرصه فضای مجازی را شروع کرده بودند که امروز نیز به لطف الهی در برنامه های مختلف حضوری چشمگیر دارند.

 

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تبریک ۱۶ آذر ماه روز دانشجو به اهمیت علم آموزی اشاره کرد و افزود: جایگاه علم و علم آموزی در دین مبین اسلام بسیار ویژه است و در جامعه ما نیز دانشجویان  در عصه های مختلف علمی حضوری پرشور دارند.

 

طرح ایران قوی از هفته دفاع مقدس با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد .

 

چهار محور اصلی برای این طرح درنظر گرفته شده که اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در این راستا فعالیت می کنند.

 

اولین محور شامل قرآن و سیره اهل بیت (ع) است و موضوع هایی همچون  فرهنگ ولایت پذیری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، داستان های قرآنی، مناسبت های ملی مذهبی، امر به معروف و نهی از منکر و موضوع نماز که از مباحث مهم حوزه قرآن و سیره اهل بیت است، در ذیل این محور قرار می گیرد.

 

محور دوم مربوط به مسجد و گام دوم انقلاب است که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه گام دوم انقلاب است که مسائلی مانند  نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه پردازی و در حوزه تمدنی و همچنین نقش مسجد در زمینه قوی شدن ایران اسلامی مطرح می شود.

 

محور سوم عبارت از پیشرفت و امید به آینده است که نشاط آفرینی در جامعه، تقویت روحیه امید و تلاش در میان جوانان، توجه به کارآفرینی و جهش تولید، خدمت رسانی، محرومیت زدایی و مسائلی مانند اختراع ها و خلاقیت ها و الگوهای موفق محلی، استانی و ملی بخش هایی از آن را تشکیل می دهد. 

 

محور چهارم نیز مربوط به مقاومت و عزت ایرانی است که موضوع هایی همچون دفاع مقدس، شهدای مقاومت، شهدای هسته ای، شهدای سلامت و به طور خاص سردار شهید سلیمانی و اکنون نیز شهید محسن فخری زاده را در بر می گیرد.

 

جلوه های مشارکت مردم در عرصه های همدلی و مواسات و همچنین مباحث رشد علم و فناوری و دیگر نمادهای عزت و مقاومت سرفصل های این محور است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملي ايران قوي شیوع ویروس کرونا در کشور کانون های فرهنگی هنری مساجد ستاد هماهنگی کانون مساجد کشور ایران قوی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: اولین دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی استان  با محوریت جوانی جمعیت در اراک برگزار شد.

بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های استان حضور داشتند و آموزش‌های را فرا گرفتند.
او گفت: این عزیران بعنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند در کنار تدابیرقانونی به فرهنگ سازی در فضای عمومی در بحث جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت قدم‌هایی بردارند.

 

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی