Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که «فواد حسین» وزیر خارجه این کشور و «نایف فلاح الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز (یکشنبه) در حاشیه اجلاس امنیتی «گفت وگوی منامه» با یکدیگر دیدار کردند.

براساس این بیانیه، فواد حسین کشورهای کویت و عربستان را دروازه عراق به سوی منطقه خلیج فارس برشمرد و خواهان اهمیت ایجاد سازوکار همکاری مشترک با شورای همکاری خلیج فارس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عراق همچنین از دبیرکل شورای همکاری برای سفر به بغداد در چارچوب فعال‌سازی روابط و پل‌های تفاهم بین عراق و کشورهای این شورا تاکید کرد.

فواد حسین همچنین بر لزوم ایفای نقش شرکت‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در روند بازسازی کشورش از طریق سرمایه‌گذاری در  طرح‌های زیرساختی و ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری نتایج اجلاس سابق کمک کنندگان به عراق و هماهنگی با بانک جهانی تاکید کرد.

دبیر کل شورای همکاری نیز بر توجه این شورا به عراق تاکید و به چندین یادداشت تفاهم قبلی امضا شده در این زمینه اشاره کرد و حفظ میزان همکاری بین دوطرف را ضروری خواند.

براساس این بیانیه، وی همچنین خرسندی خود را از روند کنونی تقویت روابط عراق و عربستان و رشد میزان همکاری دوجانبه ابراز داشت و سازوکار سه جانبه بین عراق و مصر و اردن را ستود.

این بیانیه تصریح کرد: دبیرکل شورای همکاری بر حمایت این شورا از حاکمیت و ثبات و وحدت سرزمینی عراق و مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت که ما در حمایت به عراق تردید نخواهیم کرد و اینها فاکتورهای اساسی در شورای همکاری خلیج فارس است.

وی افزود: ما چارچوب همکاری مشترک با عراق داریم و اقدامات مالی برای تکمیل ارتباط با جنوب را انجام داده‌ایم و امنیت آبی و غذایی و تجاری بین دوطرف در سفرش به عراق مطرح خواهد بود.

این بیانیه همچنین تصریح کرد: وزیر خارجه عراق و دبیرکل شورای همکاری درباره چند موضوع منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه از جمله تنش بین تهران و واشنگتن و پیامدهای آن بر منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

برچسب‌ها شورای همکاری خلیج فارس بغداد فواد حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای همکاری خلیج فارس بغداد فواد حسین شورای همکاری خلیج فارس بغداد فواد حسین اخبار کنکور شورای همکاری خلیج فارس دبیرکل شورای همکاری فواد حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد

آفتاب‌‌نیوز :

مقاومت عراق در نخستین بیانیه خود اعلام کرد یک «هدف حیاتی» در بئر السبع واقع در اراضی اشغالی را هدف حمله قرار داده است.

طبق این بیانیه این حمله با موشک کروز صورت گرفته است. مقاومت عراق تأکید کرده تخریب مقر‌های دشمن ادامه خواهد داشت.

همزمان کانال تلگرامی صابرین‌نیوز، نزدیک به گروه‌های مقاومت در عراق نیز به نقل از برخی منابع مدعی شده مقاومت اسلامی عراق مرکز اطلاعاتی «گیلوت» در تل‌آویو را که متعلق به موساد است هدف قرار داده است.

منابع رسمی اظهارنظری درباره این ادعا مطرح نکرده‌اند.

مقاومت عراق پس از آن در دومین بیانیه خود گفت که به یک «هدف حیاتی» در بحرالمیت حمله کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی