Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:16:16 GMT

وداع با هنرمند پیشکسوت ویولن

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۸۴۳۰

وداع با هنرمند پیشکسوت ویولن

مدیرکل دفتر موسیقی در پیامی درگذشت محمدرضا اتابکی، هنرمند موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا اتابکی از هنرمندان پیشکسوت عرصه نوازندگی و آموزشِ ساز ویولن صبح روز شنبه ـ پانزدهم آذر ماه ـ در ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

اتابکی ردیف‌های ابوالحسن صبا را نزد پرویز کوهستانی آموخت و در هنرکده موسیقی ملی از محضر علی تجویدی و دیگر استادان بهره برد و دوره‌های میرزا عبدالله را فرا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی موسیقی از دانشکده هنرهای دراماتیک و تجسمی بود، از سال ۱۳۵۹ با سمت کارشناس خدمات هنر در دفتر پژوهش و نمونه‌سازی آموزش و پرورش، در زمینه تألیف کتاب «موسیقی و سرود» مدارس شروع به فعالیت کرد و هم‌زمان با آن در دانشگاه ابوریحان و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به‌عنوان مدرس حضور یافت. او در سال ۱۳۶۴ بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان معاونت هنری مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی معرفی شد.

زنده‌یاد محمدرضا اتابکی ضمن همکاری با گروه‌های مختلف، در سال‌های گذشته، به تدریس ویولن مشغول بود.

محمد اله یاری در پیام تسلیتش برای مرحوم اتابکی نوشته است: «جامعه هنری ایران با یکی از استادان موسیقی وداع کرد که برای آموزش موسیقی و نوازندگی ویولن تلاش شایسته تحسینی کرد.

محمدرضا اتابکی سال‌ها نوازندگی و تدریس کرد، جامعه موسیقی از این بابت مرهون توانایی‌ها و تجربیات گرانقدر این هنرمند خواهد بود. ضایعه فقدان این نوازنده پیشکسوت را به جامعه هنری و به ویژه هنرمندان موسیقی کشور تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای زنده یاد اتابکی علو درجات را خواستارم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدرضا اتابکی محمدرضا اتابکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد

آلبوم «عشق ناباور» با آهنگسازی پیمان خازنی و صدای عمران درویش به مرحله تولید رسید و به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش ایسنا، هانا استیفایی مدیر هنری این پروژه گفت: آلبوم «عشق ناباور» شامل ۱۰ قطعه و بر اساس موسیقی ایرانی شکل گرفته است و خواننده این اثر از مکتب‌خانه میزرا عبدالله برگرفته از رهنمودهای محمدرضا لطفی موسیقی را آموخته است.

وی با بیان اینکه از ترانه‌های امروز برای این اثر بهره گرفته شده، ادامه داد: مراحل ضبط با اشعاری از امیر ارجینی و احسان افساری در استودیو هنر پایان یافته است.

استیفایی توضیح داد: در آهنگسازی این آلبوم از موسیقی ایرانی و ارکستر سازهای ایرانی و کلاسیک استفاده شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم