Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق آمریکا در امور سوریه اذعان کرد، حضور نظامی آمریکا در این کشور تنها به جنگ با داعش محدود نمی‌شود بلکه شامل ممانعت از سیطره کامل دولت سوریه بر اراضی این کشور است.

 به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جیمز جفری، نماینده سابق آمریکا در امور سوریه در مقاله‌ای که روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی آن را منتشر کرد، به ناتوانی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از تحقق سه هدف اصلی در سوریه یعنی تضمین عقب‌نشینی نیروهای ایرانی، نابودی کامل داعش و حل سیاسی بحران اذعان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اما کاری که ما کردیم توقف پیشروی میدانی نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و رسیدن به وضعیتی از رکود نظامی در آنجا بود.

جفری درباره مخفی نگه داشتن سطح واقعی حضور نظامی آمریکا در سوریه از کاخ سفید توسط تیم وی، گفت: ما هرگز ترامپ را در این خصوص فریب ندادیم.

جفری گفت: نیروهای آمریکا و ائتلاف بین‌المللی تنها با داعش نمی‌جنگند بلکه مانع این می‌شوند که نیروهای دولتی سوریه بر اراضی این کشور سلطه یابند. نیروهای ترکیه نیز همین کار را در شمال سوریه می‌کنند درحالی که نیروی هوایی اسرائیل نیز در آسمان سوریه حضور دارد.

جفری به ائتلاف گسترده‌ای علیه سوریه که مورد حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا است، اشاره کرد و گفت: روسیه و اسرائیل دولت شکست‌خورده‌ای را به ارث بردند و برای خروج از این باتلاق مجبور به مذاکره و امتیازدهی خواهند شد. اگر آمریکا در رسیدن به راهکاری میانه که شامل عقب‌نشینی ایران از سوریه باشد، شکست بخورد باید استراتژی موقتی را ایجاد کرد که مانع پیروزی آن‌ها بشویم.

جفری از حملات رژیم صهیونیستی به سوریه دفاع کرد و گفت، تنها راه برای توقف این حملات عقب‌نشینی نیروهای ایرانی از سوریه است.

جفری تأکید کرد، حملاتی که ادعا می‌شود رژیم صهیونیستی به عراق داشته، موجب نگرانی برخی فرماندهان نظامی در آمریکا شد اما دولت ترامپ در نهایت اعلام کرد که درباره نگرانی‌ها درباره تأثیر این حملات بر جنگ علیه داعش مبالغه و اغراق صورت گرفته است.

جفری درباره میزان نقش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه داعش گفت: اسرائیل نقش بزرگی ایفا کرد اما محرمانه بود. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مقامات این کشور ۴۱ نفر را که مظنون به ارتباط با داعش بودند دستگیر کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این افراد در عملیاتی سراسری در ۱۲ استان ترکیه بازداشت شده‌اند. 

پیش از این، پلیس ترکیه در روز دوشنبه اعلام کرد که هشت نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کرده و تعداد کل بازداشت‌ها در یک هفته را به بیش از ۱۰۰ نفر رسانده است.

مقامات تاکنون از شفاف‌سازی در خصوص ملیت افراد دستگیر شده، خودداری کرده‌اند. 

سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه می‌گوید مظنونان قصد داشتند در تظاهرات روز کارگر که قرار است امروز در استانبول برگزار شود، عملیات بمب‌گذاری انجام دهند.

گفتنی است، ترکیه پس از حمله تروریستی به کلیسای استانبول و حمله به یک سالن کنسرت در روسیه که نزدیک به ۱۵۰ کشته بر جای گذاشت، عملیات علیه داعش را تشدید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل داعش

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد