Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز یکشنبه در نشست با بزرگان و عشایر اهل حق مستقر در نوار مرزی این شهرستان در محل فرمانداری افزود: هدف از این جلسه هم افزایی و همکاری بیشتر جامعه اهل حق با مسوولان نظامی و انتطامی در تامین امنیت نوار مرزی و شناسایی افراد مخل نظم و امنیت جامعه و مترددین غیرمجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از بزرگان و معتمدان و عشایر اهل حق می خواهیم تا مانند گذشته با روحیه صبر، وحدت و همکاری همچنان در خط مقدم وحدت و مبارزه با استکبار و ضد انقلاب ایفای نقش نمایند.
فرماندار قصرشیرین گفت: عشایر جامعه اهل حق دارای نقشی مهم و سازنده در حوزه اقتصادی و تامین بخشی از دام و محصولات دامی استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین دارند و در حوزه امنیتی و اجتماعی نیز همواره به عنوان مرزداران شجاع و غیور شناخته شده و ایفای نقش می کنند.
تاتار گفت: جمعیت عشایر کوچ رو قصرشیرین یک هزار و ۵۹۰ خانوار با ۹ هزار و ۵۱ تن جمعیت است که شامل ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران هستند که در مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستاهای کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد مستقر می شوند.                                      
وی اضافه کرد: عشایر قصرشیرین ۲۱۴ هزار راس دام دارند که در مجموع سالیانه یک هزار و ۱۷۲ تن گوشت، ۳۲۱ تن پشم و ۳۴۱تن شیر تولید می کنند.

عشایر کوچرو تا اواسط اردیبهشت ماه سال آینده در مناطق قشلاقی شهرستان قصرشیرین می مانند و سپس برای گذراندن فصل ییلاق به مناطق سردسیر و خنک تر استان کرمانشاه همچون ارتفاعات دالاهو کوچ می کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.  

برچسب‌ها زندگی عشایری قصرشیرین مرزنشینان سازمان امور عشایر ایران امنیت مرز خسروی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری قصرشیرین مرزنشینان سازمان امور عشایر ایران امنیت مرز خسروی کرمانشاه زندگی عشایری قصرشیرین مرزنشینان سازمان امور عشایر ایران امنیت مرز خسروی کرمانشاه اخبار کنکور اهل حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین